tdzark Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei, For å koble til internett må jeg sette opp autentisering med PEAP MSCHAPv2 (802.1x). Dette er lett nok å gjøre i OS'et om jeg tar bredbåndslinjen direkte inn til PC-en. Men nå vil jeg ta linjen inn til en trådløs router i stedet, og så sende signalet defra til pc, mobil, laptop osv. Er det noen som vet om en trådløs router som kan autentisere seg ved bruk av PEAP/MSCHAPv2 i et 802.1x-kryptert nettverk? Altså ikke at det kan sende UT krypterte signaler (det kan vel de fleste), men at det kan TA IMOT kryptert signal. Evt. at det blir mulig ved å oppgradere / bytte ut firmware. Jeg klarer ikke å finne et godt svar på dette ved å lese tester/reviews/forum. Har ikke lyst å ha en pc stående på som gateway hele tiden, og er utrolig lei av å ikke ha trådløst nett hjemme. TZ Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) PEAP og 802.1x er det mange rutere som støtter men MSCHAPv2 er proprietære så vidt jeg vet, så det tror jeg du bare finner på Windows OS. Søk etter feks Linksys og Dlink i prisguiden og sjekk om de støtter 802.1x(Radius) og PEAP. Endret 12. juni 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
tdzark Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 PEAP og 802.1x er det mange rutere som støtter men MSCHAPv2 er proprietære så vidt jeg vet, så det tror jeg du bare finner på Windows OS. Det er _kanskje_ proprietært men det vil ikke si at spesifikasjonen er lukket. Ingen problem å koble seg på et slikt nettverk fra linux f.eks., og det er offisielt støttet av dot1x implementasjoner. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det jeg mente var at du sannsyneligvis ikke finner MSCHAPv2 på en ruter siden det ligger i MS OS. For det var ruter du var ute etter?Og de bruker ofte åpne standarder som 802.1x og PEAP,WPA og WEP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå