Christian86 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg sitter med to stillinger der en må gjennom 3 intervjuer før de velger. I begge situasjonene har jeg passert første runde og blitt bedt om å komme tilbake. Den ene er et traineeship for et internasjonalt selskap, innenfor salg. Det går over 6 måneder, lønnen er ikke verdens beste, men med provisjon kan en komme langt. De 6 månedene gis det garantilønn på 23 000 i måneden mens en hele tiden får opplæring, hjelp av fadder osv. Den andre er et traineeship innen international managment. De har kontorer i flere land, og der vet jeg ikke så mye om lønn osv, men er enda interessert pga avansemulighetene og kulturen. 1. selskapet hadde førsteintervju med leder for HR, så salgssjef og hans sjef og så tredje er enda en ny sjef. 2. selskapet hadde et telefonintervju hvor de spurte en del, så et spørreskjema på engelsk som jeg antok skulle besvares på engelsk også, så en ny telefon med flere spørsmål, og så invitasjon til gruppeintervju hvor de skal presentere seg og teste oss litt. Er det noe jeg burde forberede meg på, eller noen som har erfaring med denne type intervju? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Dersom dette er stillinger det er mye rift om i spesielt attraktive selskaper, vil det første intervjuet bety at CV'en din var grei, og innkelling til det andre intervjuet at du nok kan være kvalifisert, samtidig som det er en god del konkurranse. Det er her det kan være en ide å fortelle på hvilken måte du skiller deg ut fra den store massen av velkvalifiserte kandidater, f.eks. en spesiell bakgrunn eller noe spesielt du har oppnådd, tillitsverv du har hatt osv. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Søtt nok var han ene bare opptatt av 7 dager og 24 timer fravær i 2. klasse på vgs, verv (ca 10 på vgs over 2,5 år, samtidig) så han glatt bort i fra og kalte fraværet massivt. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Kunne du ikke begrunne fraværet ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Kunne du ikke begrunne fraværet ? Jo, det kunne jeg, men det lot ikke til at han tok det i betraktning for det ble glatt oversett. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Da er det bare arbeidsgiver som er tåpelig. Hvilke type jobb var det du var på intervjue for ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Da er det bare arbeidsgiver som er tåpelig. Hvilke type jobb var det du var på intervjue for ? Salg/support altså: Timene skyldtes at jeg etter massiv mobbing over flere år gikk til oppfølgning hos lege/BUP (sykehuset ligger 20 minutter unna skolen), men der sa jeg ikke noe. Jeg prøvde å forklare det med sykdom, men det trodde han ikke på. Så har du to ganger jeg skulket, noe som er for så vidt greit, ene gangen var riktignok en demonstrasjon, og en annen gang at noe nytt hadde kommet til Norge hvor butikken hele tiden stengte før jeg kunne komme dit. 7 dageren var en virusinfeksjon som kom før tentamen/eksamen, kunne ikke spise eller drikke på flere dager fordi alt bare rant gjennom, noe jeg forklarte med influensa. Det at jeg hadde valgfagsansvar for 50 elever alene, altså møter,oppfølgning av skoler m.m. ble sett bort i fra og jeg ble spurt om jeg syntes 4% fravær i løpet av et år var lite, han mente det var veldig mye. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Når det gjelder fravær på VGS så er en god unnskyldning kjøretimer. Når det gjelder flere gangs intervju så er det ofte samme mølla en gang til bare med en høyere leder. (unntaket gjelder intervjuer hos headhuntere som har et eget opplegg/tester). Endret 17. juni 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Når det gjelder fravær på VGS så er en god unnskyldning kjøretimer. Når det gjelder flere gangs intervju så er det ofte samme mølla en gang til bare med en høyere leder. (unntaket gjelder intervjuer hos headhuntere som har et eget opplegg/tester). Den forklarer 3. året for så vidt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå