Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor vs bluecom !!!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå etter 2 års venting mulighet til å få adsl. (sentralen min blir utbygd 30/6-03) I første omgang så leverer telenor og Bluecom forbindelse. Jeg har jo hørt/lest så mye om telenor på diverse forumer at jeg er litt skeptisk til å binde meg til de. Noen som har noen erfaringer ang telenor og blucom ? Er ute etter både gode og mindre gode er faringer. Ser jo at bluecom leverer leverer 720/128 til 495,- mnd imens telenor leverer 704/128 til 550,- Holder disse linjene det de lover ?

Ønsker helst First mile eller ngt men det ser ikke ut som om de leverer der jeg bor enda .

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville gått for Bluecom. De er billigere og de kjører ikke PPPoE, så da slipper man NAT-tullet. Man får tildelt 3 offisielle IPer, så da kan du bare plugge ADSL-modemet i en switch eller hub, og maskinene kommer på nett uten router.

Unnskyld men jeg har ikke så god greie på data og jeg vet ikke hva du mener med PPPoE og NAT. Kan du forklare det for meg ? Jeg koblet opp adsl ( telenor) for min bror og da koblet jeg bare det nye adsl modemet i telefon kontakten via en splitter og det var det. Er det så mye anderledses ifra Bluecom.

Takk igjen for alle innspill.

Lenke til kommentar

Altså skal du ha Telenor, og ha flere PCer på nett må du kjøpe ekstrautstyr, dvs en router. Du kan også la maskinene gå via den med ADSL, men da må jo den stå på endel... Med bluecom får du med router, og 3 offisielle IPer. Med Telenor får du 1...

Lenke til kommentar
du får ikke 3 iper med bluecom, du får 5. Jeg har i allefall fått det.

og med telenor altså 1 ip, det er dårlig.

Er det noen som har prøvd å få flere enn 5?

Tror ikke de begrenser antall IP'er du kan få noen måte.

JPT

Lenke til kommentar
Altså skal du ha Telenor, og ha flere PCer på nett må du kjøpe ekstrautstyr, dvs en router.

Nei... Det må du ikke. en switch funker fett. Bare sett på automatisk IP, så går det.

Men er prisen den samme, gå for Bluecom. Tok 2 måneder å få installert Adsl fra telenor, du har gjerne en grense, 30GB på 1mbps (som holder bra nok for meg) og må du ringe etter kundeservice, tar det evigheter.

Lenke til kommentar
Headshot"]Jeg fikk 5 ip'er fra avidi uten å betale for det :woot:

Ble litt overrasket når jeg kunne koble flere pc'er på uten router..

Men uansett, gå for bluecom, sikkert mye bedre (er jo ikke telenor så :roll: )

Er det ikke da du egentlig skal tegne "multi"-abonnement i tillegg ?

De ser de 5 IP'ene dine, og du har vel egentlig ikke lov til det, så du får nok en advarsel snart. :shrug:

Men har du router så ser de jo ikke ip'ene dine uansett :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...