Nidaroo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hey... Har problemer med tenningen på bilen, og jeg får kun av rattlåsen, får ikke vridd om tenningen sånn at jeg kan starte bilen. Har hørt det er typisk Mercedes-Benz problem(?).. Men det jeg lurer på, er det noe stor jobb og få byttet dette? Etter det jeg har hørt er det bare selve tenningslåsen som skal byttes, også plugges koblingen(med alle ledningene) innpå igjen. Ikke noe av og på igjen med 10-15 kabler osv? Tenkte jeg kanskje skulle gå på en høgger og høre. Men da er vel problemet det at de ikke har nøkkelen som passer til den tenningslåsen? Eventuelt kjøpe helt nytt? Endret 11. juni 2008 av Nidaroo Lenke til kommentar
citronen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hogger'n har ofte nøkkel. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hogger'n har ofte nøkkel. Men vil du tro det er ikke så altfor stor jobb og bytte tenningslås(for meg)? Endret 11. juni 2008 av Nidaroo Lenke til kommentar
support81 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hey... Har problemer med tenningen på bilen, og jeg får kun av rattlåsen, får ikke vridd om tenningen sånn at jeg kan starte bilen.Har hørt det er typisk Mercedes-Benz problem(?).. Men det jeg lurer på, er det noe stor jobb og få byttet dette? Etter det jeg har hørt er det bare selve tenningslåsen som skal byttes, også plugges koblingen(med alle ledningene) innpå igjen. Ikke noe av og på igjen med 10-15 kabler osv? Tenkte jeg kanskje skulle gå på en høgger og høre. Men da er vel problemet det at de ikke har nøkkelen som passer til den tenningslåsen? Eventuelt kjøpe helt nytt? Husker ikke helt eksakt pris på ny tenningslås hos merkeforhandler, men det er langt billigere enn du tror faktisk Men tro du får ny lås og nøkkler for en plass mellom 500-1000,- Dette er ett typisk problem på de fleste litt eldre mercedec og du får derfor bare oftest bare en utsettelse på problemet ved å kjøpe en brukt en, og du vet aller når den ryker igjen Det som oftest er problemet er at nøkkel og lås blir slitt Du kan også i enkelte tilfeller få kopiert en ny nøkkel og den vil da virke en stund til før låsen tar helt kvelden, det er oftest nøkkel som først blir slitt, men dersom du kopierer opp en ny en så virker det en stund før den nye nøkkelen med sine ferske og skarpe kanter sliter i stykker låsen helt Det er også en fordel at du har mulighet for å dreie nøkkelen litt rundt, veldig ofte så låser dem seg helt fast slik at det ikke er mulig å få dreid rundt nøkkel i det hele tatt, og da har du ett større problem Denne er faktisk ganske så enkel og genial å få byttet også, dersom du har den rette modellen Du tar rett og slett en skrutrekker eller en dor og stikker inn i tenningslåsen, rett ved siden av der som tennigsnøkkelen skal inn, der er det ett lite hull, doren bør være på samme størrelse som dette hullet Stikk inn doren og vri rundt nøkkelen til du merker at doren forsvinner helt inn, da trekker du enkelt ut både nøkkel og låsesylinderen ut av holderen Du sitter da igjen med bare selve låsesylinderen i med nøkkel Derretter setter du doren inn på den nye låsesylinderen og vrir rundt på nøkkelen til du ser att doren kan skyves helt inn i den nye sylinderen Derretter er det faktisk bare å sku inn den nye låsesylinderen i holderen på bilen igjen og deretter trekke ut doren Ferdig arbeid Dette er gjort på 30 sec dersom du har en dor som passer, er faktisk en av de letteste bilene som finnes å bytte tenningslåser på, men det er viktig att du har en nøkkel og at du har mulighet for å kunne dreie den rundt slik at du får av rattlåsen, ellers må du bytte hele holderen og straks mere arbeid og mere utgifter Mvh support81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå