Gå til innhold

MGS4: Tips & Triks


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå dødd for ørtende gang i Outer Haven.

Først nå slår det meg hvor irriterende kameraet kan være når du skal hjemme deg.

Jeg kommer til midten omtrent, mens de horesoldatene har en tendens til å våkne jævlig kjapt etter at jeg har skutt dem med bedøvelsesmiddel. Så kommer jeg til gekkoene, og enda flere horesoldater så er det ikke noe sted jeg kan hjemme meg, de finner meg uansett.

Ender opp med at jeg må bruke altfor mange rations og beste kamuflasje jeg får er 55.

Lenke til kommentar

Ta først å klatre opp stigen som er litt til høyre foran deg der hvor du starter Act 5. Det er da mulig å manuvrere seg over og bak to av Frog-soldatene som leter etter deg. Hopp ned bak dem og kryp gjennom et lite ventilasjonssystem som er lokalisert til høyre eller venstre for deg, (skal være ganske lett å se) og klarte opp den første stigen du treffer når du har kommet deg gjennom. Når du er her så kommer du bort på en liten balkong/platform som du må hoppe over til en annen platform. Derfra går du til slutten av den hvor du skal hoppe over gapet som skiller deg og enda en platform. Kryp under gitteret og hopp ned rett før den svinger til en "døgate" (ligger en PSS hvor du IKKE skal hoppe ned). Så er det bare å holde siden til du skal gå inn mot midten igjen og døren. Når du nærmer deg døren vil det komme en Gekko, men den kan bli ødelagt ved å vente til artileriet ødelegger den eller du distraherer den.

 

Det var ufattelig dårlig forklart, men prøv å følge den veien, så vil du ikke blir oppdaget om du bruker OctoCamo godt. Hvis du bruker Facecamo så virker den enda bedre.

Lenke til kommentar

Men problemet er at jeg vil banke noen av dem i begynnelsen for å få flere rations:p og da utløser jeg alarmen og det virker som de aldri slutter å komme.

 

Ventilasjonssystemet du snakker om, hvis det er det jeg tenker på, er jo bare to høl med items? De leder bare til to forskjellige sider av en trapp?

 

Hvis jeg går oppå trappa så hopper de jo bare opp. Kanskje jeg burde tatt på facecamo for å forbedre mulighetene mine?

 

Eneste problemet er at jeg som regel ikke kan ta av facecamoen under filmsekvenser. Jeg vet aldri når de kommer og det har vært tåpelig nok å sett igjennom de når Snake har en badehette rundt trynet.

Lenke til kommentar
Eneste problemet er at jeg som regel ikke kan ta av facecamoen under filmsekvenser. Jeg vet aldri når de kommer og det har vært tåpelig nok å sett igjennom de når Snake har en badehette rundt trynet.

Det der var en av få ting som ødela spillopplevelsen min. Gikk rundt med facecamo, livredd for at det kunne være en filksekvens rundt neste hjørne. Noe det selvfølgelig var 99% av gangene, er jo snakk om MGS. :lol:

 

Badehette gtfo.

Lenke til kommentar
Men problemet er at jeg vil banke noen av dem i begynnelsen for å få flere rations:p og da utløser jeg alarmen og det virker som de aldri slutter å komme.

 

Ventilasjonssystemet du snakker om, hvis det er det jeg tenker på, er jo bare to høl med items? De leder bare til to forskjellige sider av en trapp?

 

Hvis jeg går oppå trappa så hopper de jo bare opp. Kanskje jeg burde tatt på facecamo for å forbedre mulighetene mine?

 

Eneste problemet er at jeg som regel ikke kan ta av facecamoen under filmsekvenser. Jeg vet aldri når de kommer og det har vært tåpelig nok å sett igjennom de når Snake har en badehette rundt trynet.

Ja det er hullet jeg refferer til. Men det er ikke trappen du skal opp. Det er en stige som du skal klatre for å kunne komme videre lenger fremme.

 

Facecamo er uansett noe som vil gjøre det vanskeligere for fienden å oppdage deg. og neste filmsekvens kommer først etter du har gått inn i en heis som befinner seg i rommet du skal åpne døren til.

Lenke til kommentar

På outer hacen har jeg altid gått helt til høyre. så bare fulgt gangen fremover til høyre for trappen(må skyte noen frogs). går du over til andre siden av skipet igjen. så går du mellom noen kasser og en rund "silo" ting. og så springer du bare til slutten av skipet til venstre for døra du skal inn. Vent til gekkoen er død og spring som faen for å åpne døra. Dårlig forklart, menmen...

 

Krever noen forsøk for å se hvor frogsene går og kommer frem. Krever at man skyter 2-3 frogs.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar

Når jeg gikk gjennom for 0 alerts, gikk jeg til høyre og gjemte meg bak den store greia dekket av presenning og lot froskene passere. Så snek jeg meg bak tønnene, ventet, snek meg til den store fordypningen i bygningen skrått til venstre med en dør og noen greier i og gjemte meg der, gikk litt frem og bedøvde noen frosker og kom meg til en stige som vendte fremover på høyre side som ledet opp til en plattform med et våpen (gå av til høyre for Snake) og oppå en luftekanal (til venstre). Plukket opp våpenet bare for points og rullet over til luftekanalen, krøp under plattformen, og bedøvde frosker nede på dekket og en oppå nevnte plattform oppe til venstre, ventet på flere frogs, bedøvde dem og tok med meg en gekko i samme slengen med den nest største rifla, hoppet ned, kom meg fremover og bare ved lykketreff kom meg inn døra uten å bli oppdaget.

 

Selvfølgelig brukte jeg facecamo.

Lenke til kommentar

Da var Chicken og Rabbit emblems i boks! Rabbit var lett da :p Men Chicken var ikke vanskelig heller. 250 alerts, 527 kills og 94 health items etter første act (gjort under skytingen melllom PMC' og militia utenfor Advent Palace, selvmordene ble utført under kampen mot Raven, bare hopper ut et av vinduene bak kameraet når de starter, og for tiden sto spillet på pause over et par netter.

 

For de som ikke har fått det med seg så er Chicken Emblem fullført spill på 35 timer eller mer, 500 kills, 150 alerts, 50 continues og 50 health items brukt. Hadde til slutt godt over 800 kills, 280 alerts, over 100 healths og over 60 continues...og 46 timer...

Lenke til kommentar
på outer haven er den en VELDIG enkel måte å ta folka på, søk på youtube, en video der som viser hvor man skal gå som gjør at man får tranqa alle sammen uten å utløse alarmen, for gekkoene kan du forsåvidt bruke en chaff granat hvis du vil være virkelig sikker, men video viser en like bra metode

Link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...