Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem etter flash av hovedkort.

Anbefalte innlegg

Hei,

Skrudde sammen ny maskin:

P35 Platinum Combo - ms-7338

Patriot 2 X 2x1GB 6400

C2D E8400

bootet, alt ok.

Så på nettsiden til msi at prosessoren støttes av versjon 1.1 mens kortet hadde 1.0. Javel, jeg flasher bios til 1.1. Gjorde dette under dos som ble beskrevet på msi's nettside.

Alt gikk ok og etter flashen restarter jeg PC-en. Får opp bildet og hele greien(merker at cpu -en kjører på feil hastighet og rekker ikke å trykke på del, får opp ingen os funnet osv. Slår av maskinen og kobler fra ide cd-rom(som jeg brukte til å boote maskinen med istedenfor floppy). og skrur på maskinen igjen.

Etter dette skjer det ingenting. ikke en lyd. null! Viftene går men ingen andre reaksjoner. Det er leds på hovedkortet som lyser rødt, fant ut fra manualen: "Decompressing BIOS image to RAM for fast booting."

jeg kan ikke restarte med tastaturet, kun med reset knappen på kabinettet.

Har resatt cmos, ingen hjalp

Har tatt ut batteriet og bootet uten det, ingen hjalp

Tok ut batteriet og ventet 10 min, bootet uten lyd men med annen feilmelding på leds: "Processor Initialization This will show information regarding the processor (like brand name, system bus, etc...)"

Prøvde å kjøre recovery rutine fra msi(koble til floppy, kopiere bios-filen til floppyen med amiboot.rom), ingen hjalp, den leser ikke floppyen engang.

En ting til:

Det er en led på hk som lyser blått, fra manualen betyr dette at systemet er i standby.

Jeg har også hørt at mange har hatt samme problem:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/243739...grade-plat-bios

dette er da p35 platinum uten combo, men problemet er det samme på begge.

EDIT:

Det er vet sånn at leverandøren kan klage på slikt kort til MSI?

Men om jeg får nytt kort at samme type, vil det være samme feil med det? Hvordan er det med rettigheter om å få byttet kortet i et annet kort?

Har hatt kortet i ca 14 dager.

Har dere noen ideer?

mvh

DB

Endret av dmdb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...