Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

adhd og jobbvalg?

berte80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver ikkje om du går på ungdomsskulen eller videregåande, men går utifra at du er på u.skulen. Allmenn tviler eg er noko for folk med adhd, mykje pugging og kjedelige timer. Yrkesfag er sikkert noko som passer bedre, på skulen er det 60% praksis og 40% teori vist eg ikkje husker feil.

Lenke til kommentar
Du skriver ikkje om du går på ungdomsskulen eller videregåande, men går utifra at du er på u.skulen. Allmenn tviler eg er noko for folk med adhd, mykje pugging og kjedelige timer. Yrkesfag er sikkert noko som passer bedre, på skulen er det 60% praksis og 40% teori vist eg ikkje husker feil.

hehe jeg er ferdig snart med allmenn og har ganske gode karakterer:P

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvordan ADHD påvirker deg. Det finnes store folk innen f.eks underholdning som kan takke ADHD'en for store deler av deres suksess. Det finnes personer med ADHD som lever et helt normalt liv, det finnes noen som sliter og de har gjerne andre ting enn ADHD i tillegg.

ADHD som jo er en veldig vag benevnelse, og sier egentlig ingenting om deg som person!

Berte, jeg håper du kommer til fornuft og gjør hva enn du føler deg kallet til å gjøre. Et yrke som stimulerer din interesse, sosial støtte, følelsen av å mestre og ikke minst frihet er særdeles viktig for alle og enhver til å trives. Det blir kanskje enda viktigere hvis du lar ADHD'en styre livet ditt.

Personlig ville jeg ha valgt noe med litt frihet. Journalisme, musikk, politikk, sport, reiseliv, gründervirksomhet, etc.

ADHD er egentlig en fordel for mange ;)

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på hvordan ADHD påvirker deg. Det finnes store folk innen f.eks underholdning som kan takke ADHD'en for store deler av deres suksess. Det finnes personer med ADHD som lever et helt normalt liv, det finnes noen som sliter og de har gjerne andre ting enn ADHD i tillegg.

ADHD som jo er en veldig vag benevnelse, og sier egentlig ingenting om deg som person!

Berte, jeg håper du kommer til fornuft og gjør hva enn du føler deg kallet til å gjøre. Et yrke som stimulerer din interesse, sosial støtte, følelsen av å mestre og ikke minst frihet er særdeles viktig for alle og enhver til å trives. Det blir kanskje enda viktigere hvis du lar ADHD'en styre livet ditt.

Personlig ville jeg ha valgt noe med litt frihet. Journalisme, musikk, politikk, sport, reiseliv, gründervirksomhet, etc.

ADHD er egentlig en fordel for mange ;)

Har du adhd selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Skal jeg svare på forslaget mitt også? ... Ok.

"Ja, det skal jeg tenke på! Takk for at for at du gadd å svare ,steffengd!"

Seriøst, jeg foreslo telefonselger siden du bare sitter der og ringer rundt. Enkleste jobben ever. Jeg synes iallefall det høres litt digg ut og sitte i en god stol hele dagen mens du nipper lett til en kopp sjokolade og blar deg gjenom listen du skal pushe CanalDigital abonement på. :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Skal jeg svare på forslaget mitt også? ... Ok.

"Ja, det skal jeg tenke på! Takk for at for at du gadd å svare ,steffengd!"

Seriøst, jeg foreslo telefonselger siden du bare sitter der og ringer rundt. Enkleste jobben ever. Jeg synes iallefall det høres litt digg ut og sitte i en god stol hele dagen mens du nipper lett til en kopp sjokolade og blar deg gjenom listen du skal pushe CanalDigital abonement på. :)

Noe som ikke kunne passet verre for en med adhd!! Men kanskje du syntes det er bra men ikke meg. Har du adhd selv? Siden du kan uttale deg om det...

Lenke til kommentar

Har du prøvd det, eller bare antar du at det er "bare å pushe abonnementer mens man nipper til sjokoladen"?

Lenke til kommentar
Noen gode forslag? Jeg har selv adhd og tenker veldig på hvilken utdanning jeg skal velge:)
Hva som helst. ADHD er ingen hindring. Dog noen bruker diagnosen som en unnskyldning.

Det finnes ADHD'ere innen alle yrker så her er det bare å gå for noe du trives med.

Lenke til kommentar

ADHD er ikke ett handicap, men det kan bli/være det. Jeg har selv hatt mye kontakt med folk som har ADHD. Noen er veldig utpreget mens andre oppfører seg normalt. Man bør ikke se på ADHD som ett hinder når det kommer til yrkesvalg. Velg noe DU har lyst til og prøv om det fungerer for deg. Det finnes ingen fasit på hvordan lidelsen påvirker deg - her er det du som er eksperten.

Det blir som at jeg skulle spurt: "Jeg er ateist, kan noen anbefale ett yrke som passer for meg?".

Kort og godt Berte - alle yrker har potensiale til å passe for deg.

Lykke til med det valg du måtte treffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...