Gå til innhold

Viften går for fullt når jeg spiller.


FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Prøvde å sette på to ekstra "spesial-lagde" vifter til PS3-en i dag. Kostet 170kr for begge med frakt fra hong kong, tok en liten uke og få de. Men PS3-en bråker like mye nå så før+ de nye viftene :p

 

Sente e-post til Best-buy.no nå og spurte om jeg fikk bytte til en med normalt støynivå elers bruker jeg angreretten jeg har 1 dag igjen på, men problemet er og få en ny :roll: Siden Ps3 er utsolgt overalt akkurat nå.

 

Veldig dårlig av Sony at de ikke klarer og lage en skikkelig viftestyring, hadde det vært mulig å styre denne via en dimmer eller via software hadde jo saken vært grei..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 40gb PS3-en jeg har er 14 dager gammel så det er ikke noe støv i den.

Tenkte at med de ekstra viftene så avbelastet de selve viften i PS3 slik at den ikke går til nivå 3 eller 4 som hørest ut som en hårføner når jeg spiller :no:

 

Men, jeg tror nesten at på den PS3-en jeg har så går viften etter hvor hardt PS3-en jobber og ikke etter hvor varm den faktisk er, for luften som kommer ut på baksiden er kald (ca romtemp) og da er det ikke stort for meg og gjøre uten at jeg bryter garantien påog fikse det.

 

Men flere vifter betyr jo ikke mere støy.. bedre og ha flere som kjører på lavere RPM og er "lydløs" enn en som kjører på høy RPM og bråker ;)

 

 

 

PS: Noen som vet om en PS3 som er på lager en plass?

Eller noen som selger en PS3 som ikke støyer?

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
...

Men, jeg tror nesten at på den PS3-en jeg har så går viften etter hvor hardt PS3-en jobber og ikke etter hvor varm den faktisk er, for luften som kommer ut på baksiden er kald (ca romtemp) og da er det ikke stort for meg og gjøre uten at jeg bryter garantien påog fikse det.

...

 

Som sagt, jeg opplevde akkurat det samme som deg (støy, kald luft på baksiden) og fikk levert min tilbake til Komplett som sendte ny, stillegående i retur.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en plass jeg kan skaffe en ny eller brukt? Hele norge er jo ribbet nå :roll:
Det er da stadig noen på finn.no eller qxl.no

Jo, har hørt med flere men, får ikke respons...

Men cdon.com hadde en ny PS3 med GT5:P til 4014kr inklusiv frakt, så den er på vei nå.

Så skal jeg sende den andre i dag til bestbuy.no.

Lenke til kommentar
Har dere prøvd å fjerne støvet i PS3-en?

 

Turn off your PS3

Turn off the power in the back via the power button

Hold the eject button keep holding it

While holding the eject button, turn on the power switch in the back of ur ps3

Done!!!!

Prøvd dette mange ganger, men siden den var splitter ny så var det ikke mye effekt for min del.

Men de som sitter med en eldre PS3 som har slukt i seg støv kan det jo funke ;)

 

cdon.com ha sendt den nye PS3-en til meg nå, og får krysse fingrene for at jeg er "heldig" denne gangen.

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
Hei!

Har en ny PS3 som står fritt på gulvet og alt fungerer bra helt til jeg har spilt i ca 10min, da begynner viften å suse og det er vanskelig og overdøve den, vil tro den går for fullt. Luften som kommer ut bak PS3 er kald. så den er jo ikke varm. Om jeg avslutter spillet (GTA IV) så tar de ca 1 min å er den muse stille igjen. Er ikke noen ulyder i viften eller noe som skulle tilsi at PS3-en er varm, om jeg kjenner på PS3-en så er den ikke noe spessielt varm.

Er det noen instillinger som er feil eller noe?

 

Husk at GTA er et stort spill som krever mye av maskinen. Den bråker nok når du lagrer spillet, eller når det skjer mye på spillet. Feks. min lagger når jeg kjører over masse mennesker. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...