Gå til innhold

Viften går for fullt når jeg spiller.


FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en ny PS3 som står fritt på gulvet og alt fungerer bra helt til jeg har spilt i ca 10min, da begynner viften å suse og det er vanskelig og overdøve den, vil tro den går for fullt. Luften som kommer ut bak PS3 er kald. så den er jo ikke varm. Om jeg avslutter spillet (GTA IV) så tar de ca 1 min å er den muse stille igjen. Er ikke noen ulyder i viften eller noe som skulle tilsi at PS3-en er varm, om jeg kjenner på PS3-en så er den ikke noe spessielt varm.

Er det noen instillinger som er feil eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, er ikke noe morsomt å ha en av de bråkete maskinene nei. Min første 40GB-utgave bråkte som et uvær (hørte den godt på 10 meters hold, hørtes ut som en hårføner), men jeg fikk heldigvis byttet den pga støyen og fikk en som var meget stillegående i stedet.

 

Dessverre tok den stillegående kvelden for en stund siden (Blu-ray-spilleren kuttet ut), og jeg får en ny tilbake fra Elkjøp i morgen (etter 1 mnd venting). Med min flaks ender jeg vel opp med en hårfønerutgave en gang til. :ohmy:

 

Utrolig at Sony ikke har klart å fikse dette problemet enda, har jo vært problemer med at enkelte eksemplarer støyer unormalt mye helt siden PS3-lanseringen jo. Hvor vanskelig kan det være å unngå et slikt problem? Må jo være en temperatursensor som ikke fungerer skikkelig eller noe sånt, sikkert en bagatellmessig feil man lett kan unngå i produksjonsprosessen i allefall.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg har den som etterhvert går opp i "nivå" 3 og suser å en skjelden gang går ned til 2 når jeg er i XMB menyen :ermm:

 

Her er litt info om andre som har det samme:

http://avforum.no/forum/konsoller-pc-gamin...3-stoyniva.html

 

Vurderer å prøve og bytte..

Er det 14 dagers ubetinget angrefrist fra du får varen på døra eller fra du bestiller?

Kan jeg bruke den til og bytte til en annen PS3 eller kan jeg bare heve kjøpet med angrefristen?

Lenke til kommentar

Min (60gb) henter også inspirasjon fra hårfønere når det gjelder viftebråk. Dermed blir det rimelig uaktuelt å se blu-ray og dvd på den. Men så lenge det ikke er en bakoverkompatibel maskin tilgjengelig så gidder jeg ikke bytte den.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt støyproblmer på min 40gb, det er, helt til jeg satte i GTA4! Den bråker som et helvete hver gang jeg spiller GTA4 i mer enn 20min. Jeg trodde først den kanskje bare var litt varm (den hadde stått på et døgn), men etter at ps3en hadde stått av en hel natt bråket den likevel.

Virker som mange har problemer med støyproblemer når de spiller GTA4, så det er kanskje en bugg, i så fall håper jeg på en patch snart.

Lenke til kommentar
Hei!

Har en ny PS3 som står fritt på gulvet og alt fungerer bra helt til jeg har spilt i ca 10min, da begynner viften å suse og det er vanskelig og overdøve den, vil tro den går for fullt. Luften som kommer ut bak PS3 er kald. så den er jo ikke varm. Om jeg avslutter spillet (GTA IV) så tar de ca 1 min å er den muse stille igjen. Er ikke noen ulyder i viften eller noe som skulle tilsi at PS3-en er varm, om jeg kjenner på PS3-en så er den ikke noe spessielt varm.

Er det noen instillinger som er feil eller noe?

 

40GB? I såfall har du fått en feilprodusert. Samme skjedde med min 40GB. Sendte den i retur og fikk en ny (som er tilnærmet lydløs).

 

(Hadde for øvrig en 60GB først som hørtes ut slik som mange beskriver maskinene i denne tråden...)

Lenke til kommentar

Viften på min maskin starter for fullt når temperaturen i rummet blir over 23 grader. Det virker som det er temperaturen i rumm et som starter viften og ikke temperaturen inne i maskinen,maskinen virrker ikke varm,ikke luften som kommer ut av den heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...