Timeo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Såvidt jeg vet er det bare i enkelte land i europa at folketallet synker, og det er også bare enkelte land i europa som har en homofili-vennlig politikk. Er det en sammeng i disse statistikkene? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ehh... tviler veldig sterkt. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Er neppe så mange homofile i et land at det utgjør så stor forskjell. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Har aldri hørt noen antyde det, og det høres ekstremt usannsynlig ut. Men hvis du har en liste over land med "homofili-vennlig politikk", så går det jo an å finne ut om det har noe for seg... Endret 11. juni 2008 av flammekaster Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Feil, Italia og Russland har de laveste fødselsratene i Europa. Faktisk er homovold veldig utbredt i Russland. Og Italia, katolismens vuggeland, tror ikke folk er så veldig liberale der. SÅ nei, dine tanker om dette emnet er helt feil. Men uansett så vil dette i Norges favær bli bedre da homofile kan nå adoptere, både fra utland og sine ektefellers barn og det blir jo bra eller hva sier du Bellicus? Lenke til kommentar
Androish Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det kan være noe i det du sier. Siden høyere utdannelse senker fødselsraten, og gjør befolkningen generelt mindre religiøs. Og uten religiøse dogmer får man generelt en mer liberal politikk basert på etikk og moral framfor en 2000+ år gammel bok. Men dette er da muligens ikke den sammenhengen du var ute etter? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Feil, Italia og Russland har de laveste fødselsratene i Europa. Faktisk er homovold veldig utbredt i Russland. Og Italia, katolismens vuggeland, tror ikke folk er så veldig liberale der. Italia og Russland ligger ganske lavt på statistikken ja, men der er ikke de som ligger lavest sånn som du sier og det er heller ikke mye som skiller disse landene fra de andre som ligger på bunnen. Så og si alle europeiske land, samt usa, australia og canada ligger helt på bunnen av statistikken. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_birth_rate Det er vel disse landene som også har mest abort og skilsmisser antar jeg? Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Altså, USA ligger på 139. av 195. plass, og under dem ligger det langt fra bare europeiske land. Bunnen er også stort sett representert av øst-europeiske land. Hvis du gir en liste over land du mener har en homofili-vennlig politikk (som helst ikke blir produsert ut fra fødselsstatistikken ), blir dette litt lettere. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ser ingen sammenheng. I "homsevennlige" land så får de jo hjelp til asistert befruktning (gjelder seff ikke over alt) og da hjelper det jo på fødselstalla. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Bruk heller denne tabellen, den visningsformen til Bellicus er litt ukjent for meg. Er mer vant med antall barn født på en kvinnes levetid. Uansett så styker det tankegangen om at utdannede samfunn betyr lavere fødselstall. Og at homovennlig politikk ikke har noe relevans. http://www.pregnantpause.org/numbers/fertility.htm Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Men i jøsse navn, det har da vel alltid vært homo seksuelle mennesker!!! Så lenge de har vært mennesker her på jorden faktisk, kan ikke skjønne annet!? Har da svært lite med fødselstall å gjøre... Dessuten er det så vidt jeg vet lov for homoseksuelle å ta til seg barn/få dem selv.... så det henger ikke lenger på greip at de skal få skylden for lave fødsels tall.... Bellicus ser ut til å sveve i den missforståelse at når et land ikke steiner homoer så vil alle bli homo... Men jeg kjenner mange som er både homo og bi seksuelle og jeg kan med en gang avkrefte at dette ikke stemmer, da ihvertfall jeg ikke har noen ønske om å ha meg med en annen mann SELV om det er fritt frem og lov her i landet... Hvorfor denne homo frykten? Hvorfor ikke pedofil frykt? Eller nekrofil frykt (eller hva pokker det heter når folk har seg med dyr?) De gjør dette med en tredje part som ikke aner hva som foregår, hvorfor ikke den samme hetsen mot de fra kristen folket? De homoseksuelle skader jo ingen, ingen lider på grunn av deres legning, så hvorfor skrike opp om dette i et og alt? Lurer forøvrig på om grunnen til at kristne ofte er skikkelig homofobe er fordi de er forelsket i jesus, som jo skal være en mann....? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Såvidt jeg vet er det bare i enkelte land i europa at folketallet synker, og det er også bare enkelte land i europa som har en homofili-vennlig politikk. Er det en sammeng i disse statistikkene? Er spørsmålet du stiller: "Vil et land med homofili-vennlig politikk føre til at det fødes mindre barn innefor dette landets grenser"? Endret 11. juni 2008 av LiamH Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det vil nå heller føre til at marginalt flere barn blir født, når lesbiske får lov til å benytte seg av kunstig befruktning. I den grad det reduserer antall fødte barn må det være hvor homofile som ellers er «fanget» i heterofile forhold likevel får barn med sin partner, får lov til fritt å leve ut sin legning, og da kanskje ikke får barn selv. Mannlige homofile kan benytte seg av surrogat, og kvinnelige homofile kan benytte seg av spermdonor — så det er intet i veien for at homofile ikke selv kan få barn, bare ikke begge partnere på en gang. Heterofile føder neppe færre barn fordi noen andre er homofile. Det spekuleres(?) faktisk i om homofili i både vårt samfunn og primaters samfunn er en faktor som medvirker til blant annet lavere aggresjon individer imellom, og at homofile kan fungere som en ekstra omsorgsperson i og med at en homofil person ikke vil få barn på egen hånd (på vanlig måte). Dette kan slå gunstig ut også på fødselsraten, om enn indirekte. Men som sagt er dette bare spekulasjon foreløpig (så vidt jeg vet). Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Fødselsrate i vestlige land er lave fordi vi har høy velstand, mye teknologi, høy utdanning og godt betalte jobber. Derfor venter mange kvinner lenger til etter at de er ferdig med utdanning. Dette er min oppfattning av situasjonen. Mange andre faktorer spiller inn. I fattige land så må man ha barn til å forsørge seg når man blir eldre? I vesten har vi gode pensjonsordninger. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 I land som Russland og Litauen er situasjonen en litt annen, men der er de heller ikke spesielt opptatt av homofilivennlig politikk, såvidt jeg vet ihvertfall. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Ser ingen sammenheng. I "homsevennlige" land så får de jo hjelp til asistert befruktning (gjelder seff ikke over alt) og da hjelper det jo på fødselstalla. Det sier jo seg selv at når fødselsratene går nedover i land der man har tilbud om kunstig befruktning, så går ikke fødselstallene opp i land der man har tilbud om kunstig befruktning. Bellicus ser ut til å sveve i den missforståelse at når et land ikke steiner homoer så vil alle bli homo... RWS Ser ut til å sveve i den misforståelse at når man stiller kritiske spørsmål om noe så er man en fæl fundementalist som man kan gjøre narr av fordi han ikke mener det som er populært å mene. Hvorfor denne homo frykten? Hvorfor ikke pedofil frykt? Eller nekrofil frykt (eller hva pokker det heter når folk har seg med dyr?) De gjør dette med en tredje part som ikke aner hva som foregår, hvorfor ikke den samme hetsen mot de fra kristen folket? De homoseksuelle skader jo ingen, ingen lider på grunn av deres legning, så hvorfor skrike opp om dette i et og alt? Grunnen til at kristenfolket ikke "skriker" om pedo/nekro/zoo-file er fordi disse tingene er alment akseptert som en "synd". Homofile derimot ønsker å få slettet sin status som syndere, og til og med ha Guds velsignelse over sine ekteskap. Dette er ikke kristne enig i. Kristne mener at denne velsignelsen vil man aldri få og at de som lever i homofile forhold synder, uansett hva samfunnet ellers måtte mene. Kristne mener jo også ganske mange andre upopulære ting, så hvorfor skriker alle om akkurat dette? Men jeg har ikke sagt noe om homofile som mennesker, eller vært diskriminerende, slik som du antagelig ønsker å tro. ------------------------------------------------------------------- http://www.pinktriangle.org.uk/glh/113/netherlands.html 10% av den nederlandske befolkningen er homoseksuelle. Dette er veldig mye! Nederland er vel også blandt de landene som lengst har hatt aksept for homofili og størstedelen av befolkningen er for homo-ekteskap. F.eks. i norge er det maksimum 3%, men med den nye loven som har kommet så blir det vel flere som får lyst å skifte fra f.eks. bifili til ren homofili? Det skal også nevnes at nederland har at veldig høyt antall muslimer og når det gjelder muslimske innvandrere så er ikke fødselsratene synkende, men heller kanskje 2-3 dobbelt av det som er vanlig. Så er den nye loven med på å gjøre Norge til et fremtidig muslimsk land? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ser ingen sammenheng. I "homsevennlige" land så får de jo hjelp til asistert befruktning (gjelder seff ikke over alt) og da hjelper det jo på fødselstalla. Det sier jo seg selv at når fødselsratene går nedover i land der man har tilbud om kunstig befruktning, så går ikke fødselstallene opp i land der man har tilbud om kunstig befruktning. Og det sier seg selv at 1=1. Spiser man også bananer i disse landene? Er det ikke bananene som forårsaker lavere fødselstall da tro? Bellicus ser ut til å sveve i den missforståelse at når et land ikke steiner homoer så vil alle bli homo... RWS Ser ut til å sveve i den misforståelse at når man stiller kritiske spørsmål om noe så er man en fæl fundementalist som man kan gjøre narr av fordi han ikke mener det som er populært å mene. Dette er et kritisk spørsmål hvordan? Så vidt jeg kan se er det basert på en grusom misoppfatning av virkeligheten. Hvorfor denne homo frykten? Hvorfor ikke pedofil frykt? Eller nekrofil frykt (eller hva pokker det heter når folk har seg med dyr?) De gjør dette med en tredje part som ikke aner hva som foregår, hvorfor ikke den samme hetsen mot de fra kristen folket? De homoseksuelle skader jo ingen, ingen lider på grunn av deres legning, så hvorfor skrike opp om dette i et og alt? Grunnen til at kristenfolket ikke "skriker" om pedo/nekro/zoo-file er fordi disse tingene er alment akseptert som en "synd". Homofile derimot ønsker å få slettet sin status som syndere, og til og med ha Guds velsignelse over sine ekteskap. Dette er ikke kristne enig i. Kristne mener at denne velsignelsen vil man aldri få og at de som lever i homofile forhold synder, uansett hva samfunnet ellers måtte mene. Kristne mener jo også ganske mange andre upopulære ting, så hvorfor skriker alle om akkurat dette? Fordi du laget en tråd om akkurat dette, smarten. Men jeg har ikke sagt noe om homofile som mennesker, eller vært diskriminerende, slik som du antagelig ønsker å tro. Du støtter deg på en doktrine som i sin natur er diskriminerende, så det du skriver her er i beste fall en unnvikende hvit løgn. Var det ikke noen som sa du ikke skal lyve? Du kjøpte deg nettopp en enveisbillett til helvete, min venn. Å nei, din versjon av Bibelen ser bort ifra de ti bud, siden de er i Det gamle testamentet, og Det gamle testamentet kan vi jo alle se bort ifra. Så lenge du tror på Jesus, er alt det andre greit. Sure sure. -------------------------------------------------------------------http://www.pinktriangle.org.uk/glh/113/netherlands.html 10% av den nederlandske befolkningen er homoseksuelle. Dette er veldig mye! Nederland er vel også blandt de landene som lengst har hatt aksept for homofili og størstedelen av befolkningen er for homo-ekteskap. F.eks. i norge er det maksimum 3%, men med den nye loven som har kommet så blir det vel flere som får lyst å skifte fra f.eks. bifili til ren homofili? Dette er ren og skjær idioti! Homofili er ikke et valg. End of story. Det skal også nevnes at nederland har at veldig høyt antall muslimer og når det gjelder muslimske innvandrere så er ikke fødselsratene synkende, men heller kanskje 2-3 dobbelt av det som er vanlig. Så er den nye loven med på å gjøre Norge til et fremtidig muslimsk land? Helt sikkert. Har du skiftet trådens tema fra homofili til islam nå plutselig? Hvordan trekker du sammenhengen mellom en homofili-vennlig lov, og at muslimer tar over landet? Du er tydelig godt trent i akrobatisk bruk av fantasi. Husk at fantasi ≠ virkelighet. Ikke Bibelen heller for den saks skyld. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg har studert samfunnskunnskap, og kan med en gang refere til Malthus: Desto mer velstand, desto færre barn får vi. Det er et universalt og gjennomstudert fenomen -- og homofili har ingenting med befolkningsvekst å gjør da de fleste homofile ikke får barn uansett hvor mye de er hatet eller akseptert, og homofili er naturlig og likt representert i alle land og i alle kulturer. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Såvidt jeg vet er det bare i enkelte land i europa at folketallet synker, og det er også bare enkelte land i europa som har en homofili-vennlig politikk. Er det en sammeng i disse statistikkene? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Såvidt jeg vet er det bare i enkelte land i europa at folketallet synker, og det er også bare enkelte land i europa som har en homofili-vennlig politikk. Er det en sammeng i disse statistikkene? Jeg fikk aldri svar på spørsmålet mitt, men hvis du spør "Vil et land med homofili-vennlig politikk føre til at det fødes mindre barn innefor dette landets grenser", så er svaret nei! En seksuell legning følger ikke politikk og homofile kommer ikke til å la være å tenne på det samme kjønnet selv om myndighetene ikke tillater det/legger til rette for det. Det betyr derfor at en "homofili-vennlig" politikk ikke kommer til å føre til at folk kommer hoppende ut av skapet i flokk og samtidig nekter å formere seg, mens en politikk som ikke er "homofili-vennlig" holder homofile hjemme for lage barn med det motsatte kjønn! Endret 12. juni 2008 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå