Calc Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Bruksområde: 1. Film 2. Tv 3. Spilling (meget begrenset) Tilkoblingsmuligheter: 1. 2 stk HDMI (minst) Den som passer best foreløpig er : http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1616949 Noen som har erfaring med denne? Takk Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Helt grei TV, hverken mer eller mindre. Den er i alle fall billig. Personlig hadde jeg ventet litt og heller kjøpt en Panasonic TH37PX80E Plasma TV. Til ditt bruk er den hundreogørten ganger mer fordelsaktig. Lenke til kommentar
Calc Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Hm, syns den så fin ut ja. Har lest litt om plasma, det som bekymrer meg litt er at de er så sensitive. Må man virkelig være så forsiktig med de som det blir sagt? Er det en spesiell grunn til at panasonicen er så mye bedre enn den jeg foreslo? Takker Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du tenker på innbrenning? Det er riktig at det var et stort problem på de første generasjonene. Nå, derimot, er problemet minimalisert. En annen ting med plasma er at de er litt mer ømfientlige for sollys, altså refleksjoner i skjermen. En tredje ting å være klar over er at disse skjermene ikke bør legges ned under transport. Det går fint ann å legge ned for å montere bordstativ. Grunnen til at denne TV'en er bedre: Bildekvalitet, bildekvalitet og bildekvalitet. Plasma ligger i en helt annen liga når det kommer til TV-bilder. Dybde i bildet, sortnivå, responstid, bang for the buck. Jeg ville ventet. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er den ikke kommet på markedet enda? Når er den ventet inn? Ventet pris? Er den mye bedre enn det som Panasonic har nå? Lenke til kommentar
Calc Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 kazzoo: Den er komt på markedet, tror Anathema ber meg vente er fordi den overskreder budsjettet mitt noe. Det var innbrenning og transport jeg tenkte på ja, fint at dette ikke er noe særlig problem med nyere generasjons plasma. Tror faktisk jeg går for den, eneste som gjenstår er å overtale damen Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Oki, virker som en veldig bra tv egentlig... Endret 12. juni 2008 av kazzoo Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jess, kom på markedet for rundt 1 månedes tid siden, pluss - minus. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Du får PX80 for 8000,- på Netshop. Ukens tilbud. Lenke til kommentar
Calc Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Litt billigere hos datakjeden...-tenker på 37'' Endret 14. juni 2008 av Calc Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Jeg sitter å ser etter omtrent det samme. Men gjerne 40" eller 42". Panasonic PX80 har jeg kikket en del på å den ser ikke dum ut. Koster 7749 kr hos amentio. Men stuen vår er lys og med store vinduer som slipper inn en god del sol. Har en 32" Tatung lcd nå, og slepper ned persiennene en gang iblant når det blir for mye lys på tven. Dette blir vel bare et større problem med en plasma? Vi bruker tven hovedsaklig til tvtitting og film. Stort sett digital kabeltv fra en dreambox, film og tvserier fra dvdspiller eller fra pc eller fra en istarHd-boks. PX80 frister pga bildekvalitet og pris, men jeg har lite lyst å måtte sitte med alle persiennene nede til daglig for å kunne se på tv. Derfor heller det litt mot lcd, må bare finne en i samme prisklassen som får like mye skryt Endret 15. juni 2008 av bo1e Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvis du ikke skal gå for plasma bør du se etter LE40F86 - eneste LCD tv'n som har imponert meg til dags dato. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det blir en del over budsjett for mitt vedkommende. Full hd på en 40" er vel strengt tatt ikke nødvendig heller? Så på en annen modell fra samsung som var mer i min prisklasse, LE42A456. Fått greie omtaler ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå