lobfredd Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Har prøvd: Do Application.DoEvents() Loop Until Main.wb.IsBusy = False og application.doevents while wb.isbusy = true application.doevents end while men ingen av de funker! hva er den riktige koden? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Kan du gi oss et bedre pekepinn på HVA som er galt? Feilmeldinger? Hva er det koden gjør som den ikke burde gjøre? Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Kan du gi oss et bedre pekepinn på HVA som er galt? Feilmeldinger? Hva er det koden gjør som den ikke burde gjøre? Jeg skal ha prog. til og vente med neste handling til websiden er ferdig med og laste! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Noe som følger muligens? Public Class frmWebTest Public Loaded As Boolean Private Sub btnExecute_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnExecute.Click webMain.Navigate("http://www.hardware.no/") WaitUntil(Loaded) End Sub Public Sub WaitUntil(ByRef Value As Boolean) Do Until Value ' Forhindrer overbruk av CPU Threading.Thread.Sleep(10) ' Tillater kjøring av hendelser Application.DoEvents() Loop ' Tilbakestill verdi Value = False End Sub Private Sub webMain_DocumentCompleted(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) Handles webMain.DocumentCompleted ' Dokumentet (med bilder, script, css og annet) er ferdig lastet Loaded = True End Sub End Class Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Er det ikke en lettere eller kortere kode enn det? og den funka ikke siden jeg har wb i en annen form. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 og den funka ikke siden jeg har wb i en annen form.Jaha? Prøv å FORSTÅ koden da. Jeg kan ikke skrive inn koden i formen din. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 og den funka ikke siden jeg har wb i en annen form.Jaha? Prøv å FORSTÅ koden da. Jeg kan ikke skrive inn koden i formen din. det er her det kommer feil Private Sub main.wb_DocumentCompleted(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) Handles main.wb.DocumentCompleted ' Dokumentet (med bilder, script, css og annet) er ferdig lastet Loaded = True End Sub enda jeg setter navne på formen før wb som blir det feil! Lenke til kommentar
brgr Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Istedefor å bare Ctrl+C -> Ctrl+V så kan du vel lese igjennom koden, og forstå hva som faktisk blir gjort? Eller er dette dumt synes du? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Noe som følger muligens? Public Class frmWebTest Public Loaded As Boolean Private Sub btnExecute_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnExecute.Click webMain.Navigate("http://www.hardware.no/") WaitUntil(Loaded) End Sub Public Sub WaitUntil(ByRef Value As Boolean) Do Until Value ' Forhindrer overbruk av CPU Threading.Thread.Sleep(10) ' Tillater kjøring av hendelser Application.DoEvents() Loop ' Tilbakestill verdi Value = False End Sub Private Sub webMain_DocumentCompleted(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) Handles webMain.DocumentCompleted ' Dokumentet (med bilder, script, css og annet) er ferdig lastet Loaded = True End Sub End Class Genialt! Blir stadig overrasket over hvor snedig man kan løse ting med referanser ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå