[-GoMp-] Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 OT: Apropos Bad company demoen - har den på både 360 og ps3 - men lyden er litt skurrete innimellom/"halter" litt innimellom på ps3...noen som har opplevd llignende? kun på den jeg har opplevd det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) ATW: Jeg baserte mine utsagn om hva jeg husket om GSX eller hva de kalte den og hva som ble sagt i dette forumet den gang. Jeg blir ikke så fryktelig lei meg om MistaPi korrigerte meg på ROPs og minnebuss At den skulle yte som 8800GTX har jeg da heller aldri sagt. Jeg snakket hele tiden om reell ytelse som også tar inn plattform og andre lag i bildet. Alt rundt grafikkløsningen til PS3 i denne tråden, med unntak av MistaPI, har vært nettopp påstander uten kilder. Min generelle integritet ift. mine "påstander" som du sikter til er jeg heller ikke bekymret for ATW. Man kan vel si at jeg ble lei grunnløs trolling. OT: Apropos Bad company demoen - har den på både 360 og ps3 - men lyden er litt skurrete innimellom/"halter" litt innimellom på ps3...noen som har opplevd llignende? kun på den jeg har opplevd det. Ikke opplevd og spilte den to kvelder på rad. Men jeg tipper at demoen ikke er en ferdig versjon? Så ting kan nok forekomme på forskjellige gutterom. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 ATW:Jeg baserte mine utsagn om hva jeg husket om GSX eller hva de kalte den og hva som ble sagt i dette forumet den gang. Jeg blir ikke så fryktelig lei meg om MistaPi korrigerte meg på ROPs og minnebuss At den skulle yte som 8800GTX har jeg da heller aldri sagt. Jeg snakket hele tiden om reell ytelse som også tar inn plattform og andre lag i bildet. Alt rundt grafikkløsningen til PS3 i denne tråden, med unntak av MistaPI, har vært nettopp påstander uten kilder. Min integritet ift. mine "påstander" som du sikter til er jeg heller ikke bekymret for ATW. Skal det være dobbel ytelse kontra 7800GTX må man opp på 8xxx-serien i ytelse. Og bruker ikke PS3 OpenGL? Mener du det er så enorme forskjeller i effektivitet her kontra DX? Litt er det nok, men jeg kan ikke helt skjønne at det er noe åpenbat at det skulle ha så store innvirkninger. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Nå er det du som generaliserer fryktelig ATW, jeg har hele tiden benyttet "omtrent" osv., men det er ord du velger å fjerne og putter kraftigere påstander i andres munn Skal man ha dobbel ytelse på samme windows versjon og samme dx versjon så må du ant. opp på 8800GTX ja, og du snakker fortsatt om specs ytelse og det har ikke jeg gjort Forøvrig synes jeg en aktiv forum moderator burde vite å quote litt mer effektivt ift til det man svarer på. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nå er det du som generaliserer fryktelig ATW, jeg har hele tiden benyttet "omtrent" osv., men det er ord du velger å fjerne og putter kraftigere påstander i andres munn Skal man ha dobbel ytelse på samme windows versjon og samme dx versjon så må du ant. opp på 8800GTX ja, og du snakker fortsatt om specs ytelse og det har ikke jeg gjort Omtrent eller ikke omtrent, 120% er feks ikke i nærheten av "omtrent dobbelt så mye". Virkligheten er nok vesentlig nærmere "omtrent det samme" enn "omtrent dobbelt så mye". Noen vage spekulasjoner om lag kan jeg ikke se forsvarer at det er omtrent dobbelt så kraftig, ei heller de faktiske resultatene PS3 viser til. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) ATW: Vi kan alltids diskutere bruken av ord, diskusjonsteknikker, norsk språklig form osv, men så alvorlig ser jeg ikke på det. "Omtrent" brukte jeg nettopp fordi jeg ikke var 100% sikker på den eksakte historikken på dette som ble diskutert kraftig her rundt PS3 lanseringen. Det regner jeg med at de fleste forstod Det foregikk ennå mindre eksakte påstander i den andre retningen. Noe som lignet en Xbox360 gathering, uten reaksjoner. La oss dog diskutere harde fakta. Hvilke faktisk resultater tenker du på ATW? Kilder? Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Alle? Ser ingen som ser ut til å ha noe særlig greie på PS3 som uttaler seg her om dette. BD var også en årsak, men jøsses tror du virkelig at en snuoperasjon rundt grafikk ikke ville forsinke en prosess? Dette begynner å bli latterlig. "litt tweaket", jaja.. whatever pleases you Okay, en sterkere underdrivelse at det er "litt tweaket", men mye kraftigere er det ikke. Og for å være helt ærlig så er det første gangen jeg hører at byttet av grafikkort hadde en større rolle i forsinkelsen av PS3. Har verken lest det i forum eller generelle gamer nyheter siden og før PS3 release. Endret 12. juni 2008 av Anchan Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Anchan: Det var nok ikke den største forsinkelsen nei, det var nok BD krigen og kostnader på drevet. Men PS3 ble en mye bedre konsoll takket være at de satset på et suverent drev. At et skifte i retning og feilaktig vurdering av hva som skal styre grafikken i en konsoll har innvirkning på prosessen er jeg helt overbevist om, hvorvidt Sony ønsket å skape noe mediadekning rundt det er jeg ikke overbevist om. BD hadde generelt større mediadekning i denne prosessen. Men som MistaPi også påpekte så er nok tweakingen av en mer komplisert natur og muligens ikke så kraftig i den retning jeg mente å huske fra tidligere diskusjoner her. Så vi er vel tildels enige Anchan og ditt innlegg var nå et av de mer konstruktive i denne debatten. EDIT: Det måtte nok dog noe mer til en hva du beskriver som "bytte av grafikkort". Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 ATW:Vi kan alltids diskutere bruken av ord, diskusjonsteknikker, norsk språklig form osv, men så alvorlig ser jeg ikke på det. "Omtrent" brukte jeg nettopp fordi jeg ikke var 100% sikker på den eksakte historikken på dette som ble diskutert kraftig her rundt PS3 lanseringen. Det regner jeg med at de fleste forstod Det foregikk ennå mindre eksakte påstander i den andre retningen. Noe som lignet en Xbox360 gathering, uten reaksjoner. La oss dog diskutere harde fakta. Hvilke faktisk resultater tenker du på ATW? Kilder? Se på titler som finnes til PC, og sammenlikn teksur-kvalitet, oppløsing og framerate på titlens PS3-versjon kontra PC-versjonen. Selvsagt er det forskjell i programeringskvalitet på begge sidene. Men det gir et inntrykk av den praktisk ytelsen man kan forvente. Men historikk eller ikke, betyr det nå at vi er enige i at PS3 har omtrent samme ytelsesnivå "i praksis" som en 7800 GTX på en PC? AtW Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) EDIT:Det måtte nok dog noe mer til en hva du beskriver som "bytte av grafikkort". Selvfølgelig snakker tross alt om konsoll og ikke PC Endret 12. juni 2008 av Anchan Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Da er spørsmålet enkelt: Hvorfor er Uncharted finere enn Crysis som kjøres på medium på en pc og deretter trenger kraftigere skjermkort enn PS3? her er vel det bare snakk om optimalisering for systemet til PS3. Synes PS3 har hatt lekkre spill til nu og flere kommer! Ja jeg vet Crysis er større scale og mer fysikk en Uncharted "tenker på jungelen" men uten jungelen så er Crysis veldig trangt og innestengt Vegetasjonen i Uncharted tar faktisk Crysis på medium vil jeg si, bare min mening dette da Og Killzone2 er heller ikke så "langt" bak Crysis att det gjør noe. Føltes livligere i Unharted enn medium på Crysis til pc Mye legges vekt på banedesign og hva slags grafikk det er snakk om, og om det er teknisk eller artistisk. Synes KZ2 ser veldig dystert ut og uhyggelig, og jeg tror den viser hva PS3 er istand til "har ikke prøvd MGS4 enda". Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Se på titler som finnes til PC, og sammenlikn teksur-kvalitet, oppløsing og framerate på titlens PS3-versjon kontra PC-versjonen. Selvsagt er det forskjell i programeringskvalitet på begge sidene. Men det gir et inntrykk av den praktisk ytelsen man kan forvente. Men historikk eller ikke, betyr det nå at vi er enige i at PS3 har omtrent samme ytelsesnivå "i praksis" som en 7800 GTX på en PC?AtW Dårlig porting og ikke å sette seg inn i hvordan lage god grafikk på PS3 diskvalifiserer seg selv som resultater for en slik vurdering. Her må man se på de gode titlene som virkelig viser PS3 sitt grafiske potensiale... MGS4, Uncharted, GT5P, R&C: Tools of destruction mm. MistaPI la frem noen detaljer om techspec'en og selv den virker ikke å være direkte sammenlignbar med 7800GTX og det er nok flere detaljer der vi da ikke er klar over her. Så vi er nok ikke enig i at ytelse er den samme som 7800GTX på en PC. Det ville være en veldig forenklet påstand. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) EDIT:Det måtte nok dog noe mer til en hva du beskriver som "bytte av grafikkort". Selvfølgelig snakker tross alt om konsoll og ikke PC Og de måtte nok tross alt gjøre om ganske mye i hvordan grafikk skulle prosseseres og behandles i konsollen når de byttet konseptet fra en CPU som Cell til en ren GPU løsning. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Se på titler som finnes til PC, og sammenlikn teksur-kvalitet, oppløsing og framerate på titlens PS3-versjon kontra PC-versjonen. Selvsagt er det forskjell i programeringskvalitet på begge sidene. Men det gir et inntrykk av den praktisk ytelsen man kan forvente. Men historikk eller ikke, betyr det nå at vi er enige i at PS3 har omtrent samme ytelsesnivå "i praksis" som en 7800 GTX på en PC?AtW Dårlig porting og ikke å sette seg inn i hvordan lage god grafikk på PS3 diskvalifiserer seg selv som resultater for en slik vurdering. Her må man se på de gode titlene som virkelig viser PS3 sitt grafiske potensiale... MGS4, Uncharted, GT5P, R&C: Tools of destruction mm. MistaPI la frem noen detaljer om techspec'en og selv den virker ikke å være direkte sammenlignbar med 7800GTX og det er nok flere detaljer der vi da ikke er klar over her. Så vi er nok ikke enig i at ytelse er den samme som 7800GTX på en PC. Det ville være en veldig forenklet påstand. Dårlig porting kan forekomme, men det er vel grunn til å anta at i det minste et par felles titler ikke er dårlig portet? Et par som man kan bruke til å sammenlikne? At ytelsen er omtrent den samme er en veldig forenklet påstand ja, men det ligger i mine øyne allikevel nærmere sannheten den like forenklede påstanden "ytelsen er omtrent dobbelt så stor". AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Mitt inntrykk på grafisk presentasjon når jeg sammenligner gode og dårlige titler er at dårlig utført arbeidt mot PS3 plattformen er mer praksisk enn unntak. Begge uttalelsene om ytelse er upresise av natur. Men jeg skal gi deg at jeg nok husket noe feil og tok i litt mer enn kanskje du gjør. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Mitt inntrykk til nå når jeg sammenligner gode og dårlige titler er at dårlig porting er mer praksisk enn unntak. Ok, men noen greie ports må det vel finnes? Eller mener du samtlige spill som finnes til både PS3 og PC er dårlige ports? AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Jeg har ikke prøvd alt og alle ATW, jeg er spent på hvordan Bad Company blir men har kun sett demoen og kan ikke gi noen endelig dom på den. Men Digital Illusions har ingen lange tradisjoner på Sonys konsoller så det kan hende jeg forventer mer enn jeg får her. Men det jeg har sett av titler er overbevisende for mitt inntrykk. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvorfor sammenligner dere porter av multiplattformtitler? Eneste det beviser er hvor flinke utviklerene er å kode til plattformene. PS3 er vanskelig å porte til, det har vi visst lenge. Om dere skal i det hele tatt sammenligne, se på titler som er laget spesifikt for plattformen. Og dere som direkte sammenligner tall kan bare gi opp. Så enkelt er det ikke. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvorfor sammenligner dere porter av multiplattformtitler? Eneste det beviser er hvor flinke utviklerene er å kode til plattformene. PS3 er vanskelig å porte til, det har vi visst lenge. Om dere skal i det hele tatt sammenligne, se på titler som er laget spesifikt for plattformen. Og dere som direkte sammenligner tall kan bare gi opp. Så enkelt er det ikke. Det er ikke det eneste det beviser nei, det er en av flere faktorer som bestemmer ytelsen på porter. Maskinvare er en av de andre faktorene. Det er ikkes å enkelt at man direkte an sammenline tall nei, men det gir en ganske grei indikasjon. AtW Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg har ikke prøvd alt og alle ATW, jeg er spent på hvordan Bad Company blir men har kun sett demoen og kan ikke gi noen endelig dom på den. Men Digital Illusions har ingen lange tradisjoner på Sonys konsoller så det kan hende jeg forventer mer enn jeg får her. Men det jeg har sett av titler er overbevisende for mitt inntrykk. Jeg må bare si at uansett hvem sin feil det er at tilsynelatende ingenting kan bli portet skikkelig til PS3, så er det et problem. Og jeg vil ikke påstå at det bare er produsentene sin feil, men muligens Sony sin feil. For det første så har jo PS3 bare 256 Mb RAM. Joda, det er XDR RAM, men det krever nok en del omskrivning, så spillene passer en så liten mengde RAM. Dette er bare en av flere ting som gjør at det er vanskelig å porte til PS3. Men jeg vil tro, eller er nesten sikker på at disse problemene vil forsvinne med tiden, og det vil jevne seg mer ut. Det eneste jeg tør påstå, er at grafikken vi vil få servert på både PS3 og 360 om et par år, vil fortsatt være ganske lik hverandre. PS3 vil nok ikke trekke vekk fra 360, eller omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg