Reeve Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg har PS3 med GTAIV på en 50" Full HDOg det lagger når jeg har mye purker etter meg og de krasjer. Men ellers så kjører det bra.. Det er bare når det kommer mange ting inni bildet... Nå vet jeg ikke hvor godt dette har blitt poengtert tidligere i tråden, men det lagger også på 360 når mye skjer. GTA IV krever enkelt og greit mye, og jeg tror Rockstar har valgt en god kombinasjon av grafikk og ytelse. Spillet ser unektelig bra ut (samme hvilken konsoll), og går som oftest med god flyt. Men når mye skjer, så lagger det. Dette er heller sjelden. Jeg syntes det er bedre på denne måten med litt komprimisser fra begge sider, enn enten et spill som ser nokså dårlig ut, men går laggfritt uansett hva man gjør, eller et spill som ser ekstremt bra ut, men som mer eller mindre er en bildefremvisning, enn et spill med flyt (hint: Crysis på Very High) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg har PS3 med GTAIV på en 50" Full HDOg det lagger når jeg har mye purker etter meg og de krasjer. Men ellers så kjører det bra.. Det er bare når det kommer mange ting inni bildet... Nå vet jeg ikke hvor godt dette har blitt poengtert tidligere i tråden, men det lagger også på 360 når mye skjer. GTA IV krever enkelt og greit mye, og jeg tror Rockstar har valgt en god kombinasjon av grafikk og ytelse. Spillet ser unektelig bra ut (samme hvilken konsoll), og går som oftest med god flyt. Men når mye skjer, så lagger det. Dette er heller sjelden. Jeg syntes det er bedre på denne måten med litt komprimisser fra begge sider, enn enten et spill som ser nokså dårlig ut, men går laggfritt uansett hva man gjør, eller et spill som ser ekstremt bra ut, men som mer eller mindre er en bildefremvisning, enn et spill med flyt (hint: Crysis på Very High) Personlig hadde jeg gjerne sett man fikk velge mellom feks tre innstillinger, high, medium og low flow. så kan man selv bestemme litt, istedet for at produsentene bestemmer seg for å gi et hakkete spill. Jeg liker bedre grei flyt enn mye eye-candy, andre har andre prioriteringer. AtW Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hmm det at RSX er en forbedret utgave av 7800 med dobbel ytelse var nytt for meg - noen kilde til noen som har testet/kan dokumentere dette? Vel jeg har både 360 og PS3. De grafisk beste spillene jeg har sett hittil på konsoll må være GT5, Uncharted, COD4(har det på 360), og kanskje..tja..Mass Effect (nøler med å si det fordi jeg kan vedde på at i hver kamp så spiller man i 20-25FPS ) Selvfølgelig ser Gears veldig bra ut, og UT3 på PS3. Epic er flinke. Jeg har ikke noen spill i begge formater, holder meg stort sett til PS3 ekslusiver fordi vennene mine har 360 - derfor har jeg flest spill til 360. Derfor kan jeg ikke si at jeg har testet cod4/gta4 osv på begge konsoller. Er RSX en flaskehals? Jeg må si jeg sliter med å tro på det. JEG TROR at det er lettere, raskere og kanskje billigere - NÅ for tiden - å utvikle spill til Xbox 360. Men de spillene som har imponert meg mest grafisk er på PS3 i flertall - og jeg venter fortsatt på spill som LittleBigPlanet og Killzone 2. På den andre siden venter jeg jo på Gears2 og Fable2...så jeg må konkludere med at jeg er glad jeg har begge konsollene. Spørsmålet er om ikke Sony må tilby mer hjelp slik at utviklere lettere kan utvikle til PS3 og øke effektiviteten. PS: Feilen både MS og Sony har gjort i mine øyne er å ha så små harddisker (eller ingen! MS). På min 20GB til 360 er det ikke mye plass etter hvert som man laster ned mappacks, carpacks, ekstra missions, Arcade games, demoer, trailere osv... en dag må det bli fullt, selv om demoer og trailere slettes:( og 120GB harddisken er...kvalmende dyr.. Lenke til kommentar
tommen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Tenkte meg det skulle bli noe frem og tilbake om PS3 og x360.... så derfor kjøpte jeg like gjerne begge to... Er egentlig ikke så veldig opptatt av konsoll-gaming, da de ikke støtter Eve-Online Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Såvidt jeg husker er det langt fra en 7800GTX det er snakk om men en videreutvikling som har omtrent doble kraften av denne. Den ble også spesiallaget for PS3 fra Nvidia, så de som påstår at ATi sin løsning er mer skreddersydd for konsoll forstår jeg ikke. ATi sin løsning er langt mer skreddersydd. RSX er hovedsaklig en G71 med enkelte tweaks, halvparten så bred minnebuss og halvparten så mange ROP'er, så den er ikke kraftigere nei. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 hadde vært digg om man kunne bygge sin egen konsoll, og oppgradere skjermkort etterhvert. Sånn jeg ser det begynner begge konsollene å bli for gamle. og jeg føler at PS3 fortsatt ikke har levert det de lovte for 4 år siden. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Såvidt jeg husker er det langt fra en 7800GTX det er snakk om men en videreutvikling som har omtrent doble kraften av denne. Den ble også spesiallaget for PS3 fra Nvidia, så de som påstår at ATi sin løsning er mer skreddersydd for konsoll forstår jeg ikke. EDIT: De to sammenligningsbildene på forrige betyr enkelt og greit at de har gjort en mye dårligere jobb med PS3 versjonen som viser at de er elendige til å porte spill. Da forstår du tydeligvis ikke så mye og du har ikke tatt deg bryet med å lese tekniske fakta på riktig måte. 09:53 la jeg inn en link. Der kan du lese litt om hardware. Når det gjelder hvorvidt GPU'ene/grafikkortene er skreddersydd kan man jo diskutere. Poenget er at MS var mye mere involvert i utviklingen av GPU'en til 360, og resultatet er en GPU som benytter nyere og bedre teknologi og som har bedre og mere gjennomtenkt arkitektur. Nvidia har riktignok spesialtilpasset sin GPU for PS3, men den er ikke utviklet sammen med Sony for PS3. Det er også en "gamlere" teknologi som benyttes. Uansett, graden av skreddersying her er mindre viktig, det er resultatet som betyr noe, og der ligger nok 360 et hestehode foran. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Såvidt jeg husker er det langt fra en 7800GTX det er snakk om men en videreutvikling som har omtrent doble kraften av denne. Den ble også spesiallaget for PS3 fra Nvidia, så de som påstår at ATi sin løsning er mer skreddersydd for konsoll forstår jeg ikke. ATi sin løsning er langt mer skreddersydd. RSX er hovedsaklig en G71 med enkelte tweaks, halvparten så bred minnebuss og halvparten så mange ROP'er, så den er ikke kraftigere nei. Du kan vel bekrefte at X360 ikke hadde 1års forsprang når det gjelder devkits også!? Påstanden om at PS3 var ett år senere ut er nemlig en gjennganger som alltid blir hostet opp i slike diskusjoner. Dette kommer selvsagt av at konsollen kom på markedet 1år senere men det hadde jo ingenting med manglende devkits å gjøre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Selv har jeg kun PS3 men prøver ikke å forsvare mitt innkjøp til det døde av den grunn. Du bruker én kilde og det fra gametrailers.com og anmelderne virker det ikke som alltid skjønner helt de tekniske aspektene i spill. Selv har jeg knotet veldig mye med 3dmodeller og teksturering og vet hva jeg skal se etter. Og jeg er definitivt ingen fanboy. Aldri vært og kommer aldri til å være heller. Jeg prøver bare å poengtere, i ånd med artikkelen, at det kan faktisk stemme at PS3 eventuelt har en flaskehals. Men det trenger jo ikke bety at fremtidige spill kommer til å være helt rævva på PS3! Som sagt tidligere så tror jeg at utviklerne av COD4 har tatt noen "snarveier" med PS3-versjonen for å få den til å kjøre smooth. Det er jo ikke tegn til lagging på noen av versjonene. Det KAN jo være at de hadde små problemer med å få det til å kjøre helt bra på PS3-versjonen og derfor tok en "spansk en" ved å redusere størrelsen på teksturene. Ser uansett sånn ut. Jeg forventer ikke at spill som er laget først og i utgangspunktet for PC og Xbox360 skal ha best grafikk på en maskin de ikke gidder å gjøre en god jobb på. Så COD4 som du viser til som jeg forøvrig spilte i går kveld på PS3 er ikke en tittel jeg forventet noe fra grafisk sett på PS3. Jeg forstår ikke hvor dere har hodet henne i dette? MGS4 knuser det meste, og dette samt en del andre titler som er nevnt i tråden viser PS3 sitt potensiale. Forøvrig så er Bad Company som jeg spilt PS3 demoen på og har forhåndsbestilt, laget av svenske Digital Illusions, et godt eksempel på at andre enn Sony kan lage grafisk gode spill for PS3. NB! Selv om det ikke ble laget for PS3 men gis ut på PS3 i tillegg. Så det er sikkert forskjeller her også. Bioshock som kommer i år for PS3 regner jeg med blir et ennå bedre eksempel på at de som gidder å gjøre en god jobb for PS3 lager glimrende spill for plattformen. De har tatt seg god tid nettopp for å gjøre en god jobb. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Haha, 7800GTX grafikkort i PS3? 7800GTX? 7800GTX??? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Haha, 7800GTX grafikkort i PS3? 7800GTX? 7800GTX??? Dette har el vært kjent lenge? Alle som så på spesifiasjonene for disse nye konsollenes skjermkort så jo sånn omtrent vor ytelsen skulle ligge. Som alltid ved konsoll-lanseringer så ropes det om gull og grønne skoger, realiteten har blitt at det gjerne ligger på nivå med en kraftig PC ved lanseringstidspunktet. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Jeg nevner igjen til de som ikke klarer å få informasjon inn i barken... Nei, det er ikke en 7800GTX som sitter i PS3 men en spesiallaget utgave for PS3 som er omtrent dobbelt så kraftig med tilpasninger for å fungere godt i en konsoll. Forstår vi dette nå? Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg nevner igjen til de som ikke klarer å få informasjon inn i barken... Nei, det er ikke en 7800GTX som sitter i PS3 men en spesiallaget utgave for PS3 som er omtrent dobbelt så kraftig med tilpasninger for å fungere godt i en konsoll. Forstår vi dette nå? Det er ikke en 7800 GTX, den har noen tweaks. Men ytelsesmessig er det vel sammenliknbart, og såvidt meg bekjent er det ikke snakk om noe "dobbelt så kraftig". AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Det var mange diskusjoner rundt dette når PS3 kom, og det var vesentlig mer enn noen få tweaks, og mange av de som hadde god innsikt i ytelsen sa den ville yte omtrent dobbelt så bra som et 7800GTX. Men dette er så lenge siden at jeg ikke engang gidder å lete opp kildene, dette er bare en helt tåpelig fanboy og trolle diskusjon som slenger ut vissvass. Både PS3 og Xbox360 fikk spesiallagde GPU implementasjoner, PS3 ble forsinket bla. fordi de måtte gi opp å bruke Cell til grafikk og bestille en løsning fra Nvidia. De som kan lage gode spill til PS3 og som klarer å utnytte den enorme kapasiteten i Cell lager gnistrende spill til PS3. Jeg lurte seriøst på å kjøpe Xbox360, men jo mer jeg undersøkte om den jo mindre lyst fikk jeg på den. Bla. har den en så talentløs konstruksjon at den går altfor varm under spilling og i tillegg ødelegger den platene dine fordi de ikke gadd å sette inn en skikkelig dvdrom. Det hele ble for fjortiss og plastic fantastic for meg. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Både PS3 og Xbox360 fikk spesiallagde GPU implementasjoner, PS3 ble forsinket bla. fordi de måtte gi opp å bruke Cell til grafikk og bestille en løsning fra Nvidia. Så vidt jeg vet så er ikke dette den store grunnen til forsinkelsen, som alle sier så er grafikkortet et litt tweaket 7800 kort (som ikke har dobbel ytelse) . Blu-ray er det jeg har forstått den store synderen når det kom til pris og forsinkelse på PS3en. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Alle? Ser ingen som ser ut til å ha noe særlig greie på PS3 som uttaler seg her om dette. BD var også en årsak, men jøsses tror du virkelig at en snuoperasjon rundt grafikk ikke ville forsinke en prosess? Dette begynner å bli latterlig. "litt tweaket", jaja.. whatever pleases you Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Jeg forventer ikke at spill som er laget først og i utgangspunktet for PC og Xbox360 skal ha best grafikk på en maskin de ikke gidder å gjøre en god jobb på. Så COD4 som du viser til som jeg forøvrig spilte i går kveld på PS3 er ikke en tittel jeg forventet noe fra grafisk sett på PS3. Jeg forstår ikke hvor dere har hodet henne i dette? Jeg skjønner ikke hva du mener her jeg.. Jeg har aldri sagt noe annet enn det du selv sier, bare med litt andre ord. COD4 er tydelig først lagd på 360 og PC. Så deretter til PS3. Akkurat samme som jeg selv skriver og at det sansynligvis er grunnen til de lavoppløslige teksturene. Men jeg tror ikke det har noe med at de "ikke gidder" å gjøre. Det har med penger å gjøre. Kort og godt. Endret 12. juni 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg nevner igjen til de som ikke klarer å få informasjon inn i barken... Nei, det er ikke en 7800GTX som sitter i PS3 men en spesiallaget utgave for PS3 som er omtrent dobbelt så kraftig med tilpasninger for å fungere godt i en konsoll. Forstår vi dette nå? Nei som jeg nevnte er det ikke en ren 7800GTX som sitter i PS3, men det er helt feil at den er dobbelt så raskt, den er tregere pga halvparten så mange ROP's og halvparten så bred minnebuss. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Kenny: Derfor så jeg ikke poenget med å dra frem ennå en dårlig "porting". Vi er jo klar over de dårlige portingene. "Ikke gidder" betyr at de ikke ønsker å ta PS3 seriøst og ikke vil bruke penger på å lage gode spill på denne plattformen. Det burde lages en tråd over disse synderne slik at de kan boikottes av PS3 kjøperne. Jeg kommer nok til å levere mange av de dårlige portingene til ebgames i oslo i løpet av sommeren. Jeg nevner igjen til de som ikke klarer å få informasjon inn i barken... Nei, det er ikke en 7800GTX som sitter i PS3 men en spesiallaget utgave for PS3 som er omtrent dobbelt så kraftig med tilpasninger for å fungere godt i en konsoll. Forstår vi dette nå? Nei som jeg nevnte er det ikke en ren 7800GTX som sitter i PS3, men det er helt feil at den er dobbelt så raskt, den er tregere pga halvparten så mange ROP's og halvparten så bred minnebuss. Vel det er mulig at de tok med PC aspektet i saken når de snakket om ytelse. Men de var ganske klare på at den var kraftigere. Så jeg er ikke helt sikker på det at den skal være dårligere MistaPi, dog kan det har forekommet noe entusiasme i uttalelsene. Man vet jo at det ikke bare er antall enheter i hardware som bestemmer ytelse men også alle lag på toppen. DX8 og DX9 har ikke akkurat vært et sterkt ytende lag. Slik sett burde PS3 ha elendig ytelse fordi den har ekstremt lite RAM. Men det er ikke tilfelle, den totale designen gjør den effektiv. Endret 12. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det var mange diskusjoner rundt dette når PS3 kom, og det var vesentlig mer enn noen få tweaks, og mange av de som hadde god innsikt i ytelsen sa den ville yte omtrent dobbelt så bra som et 7800GTX. Men dette er så lenge siden at jeg ikke engang gidder å lete opp kildene, dette er bare en helt tåpelig fanboy og trolle diskusjon som slenger ut vissvass. Men du må jo innse at dine påstander ikke bærer så mye vekt når det ikke henger ærlig godt sammen med spesifikasjonene, og du ikke oppgir noen kilder til påstandene dine? Nvidia sa jo selv at 8-serien når den kom var vesentlig raskere enn PS3, og et henger ikke sammen med dobbel 7800GTX-ytelse. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg