Gå til innhold

Test av hjemmelaget dicerør. E8400 / 8800GT


Anbefalte innlegg

Da fikk jeg endelig røret jeg kjøpte på ebay. Det er et skjøtestykke for Miele støvsugere, og passet nesten perfekt utenpå kobberkjernen fra en intelkjøler. Med en vifterist mellom satt den som støpt.

 

Loddet fast kjernen i røret. Vanlig loddetinn og en varm flamme.

3.JPG

 

Sprayet bunnen, over loddingen, for å tette helt.

4.JPG

 

Isolert med isotape fra Clas.

2.JPG

 

Parkett som festebrakett og litt ekstra isolering i bunn.

1.JPG

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

Blokker med tørris, kjøpte 5kg min fikk minst 12kg.

8.jpg

 

Kaldt nok med så høy vcore.

9.jpg

 

Så litt resultater. Sleit litt med SLI, og 06 er ikke noe moro med DC. Så det ble 01 og AQ3.

 

Og litt SP1M for å ha gjort det.

8891.jpg

 

Singel 8800GT.

93917.jpg

303508.jpg

 

SLI 8800GT, WR for 8800GT SLI og 18. plass i AQ3 med SLI/CF uansett kort.

312338.jpg

 

Er meget fornøyd med røret, kostet ca 100,- å lage og en times tid med arbeid.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører 1.4 FSB VTT, så det burde gå bra.

Ja, men prøv deg med mindre. 45nm prosessoren min ble rævkjørt av EMI allerede ved 1.45v, dog over lengre tid (dvs ~10 timer benching).

Utrolig, men sant! :p

 

Ble veldig imponert over røret ditt. Og isolasjonsteipen til clasern er det utvilsomt beste isolasjonsmaterialet, men det er litt tynt så det trengs ofte 2-3 lag. Tenker spesielt på hardware da, men det er jo også veldig praktisk på rør o.l da man slipper å tenke på å finne rett diameter osv osv.. Og så er det svinbillig, armaflex er, ihvertfall etter det jeg har hørt etter faren til en kompis skulle isolere noen rør (bad eller hytte, husker ikke), veldig veldig dyrt.

 

Keep it comming! :) Ingenting er som ghettomods.

 

~Torstein. Snart sommerferie nå. Tror fint at jeg får lov å ha ~10 svette nerder i kjelleren en helg.

Lenke til kommentar
Kjempe rør og nydelige resultater!

 

Og som jeg sier, det er ikke vCore som dreper prosessorene. Hold deg under 2v på Dice, så tror jeg det går fint :) Men ville vært mer forsiktig med FSB Termination Voltage..

 

akkurat det med at vcore ikke dreper er _TULL_, det dreper.. tro meg.

 

anyways, supert med litt benching, og bra bang for the buck! :D

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
**DP**: med rimelighetens grenser selvfølgelig, men 2v vil jeg påstå går fint noen runder med Dice og 1m SPI. Det går faktisk på vann, men det er ikke anbefalt :p

 

ikke for å virke for ovenpå nå, men du tar _feil_. 2v er for mye, egentlig uansett hvordan kjøling du bruker. jeg har selv snakket med ingeniører hos Intel om akkurat dette, og ved bruk av spenning over 1.95v ish FYKER lekkasjestrømmen til himmels... mao; cpuen dør.

 

så.. in your face :)

 

edit: ja, jeg har drept mer enn en qx på så høy spenning og lav vtt.. har også kjørt høy vtt over lang tid med andre cpuer UTEN problemer. typ 1.725ish.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
**DP**: med rimelighetens grenser selvfølgelig, men 2v vil jeg påstå går fint noen runder med Dice og 1m SPI. Det går faktisk på vann, men det er ikke anbefalt :p

 

ikke for å virke for ovenpå nå, men du tar _feil_. 2v er for mye, egentlig uansett hvordan kjøling du bruker. jeg har selv snakket med ingeniører hos Intel om akkurat dette, og ved bruk av spenning over 1.95v ish FYKER lekkasjestrømmen til himmels... mao; cpuen dør.

 

så.. in your face :)

 

edit: ja, jeg har drept mer enn en qx på så høy spenning og lav vtt.. har også kjørt høy vtt over lang tid med andre cpuer UTEN problemer. typ 1.725ish.

Ah, burned! :tease:

 

Min erfaring viser det motsatte, men har testet mindre prosessorer enn det du spiser til frokost. Alikevel vil jeg påstå, at en liten run på 2v ikke er skadelig.

Men så klart noe 3D run på 1.6 på vann kan jo også være skadelig, avhenger jo en del av temps..

 

Min chip tålte windows boot på 2v på vann, men bare jeg så på fsb term. så la den seg flat :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...