jocke Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Kom hjem fra jobb, skrudde på TV'en, og HTPC'en gav ingen respons. Til slutt endte det med at jeg restartet den. Windows could not start because the following file is missing or corrupt C:\windows\system32\config\system Raskt søk på nettet gav masse svar. Prøvde Recovery Console, og kopierte over ny "system"-fil fra "\Windows\Repair\"-mappa. Restartet, og den flotte (kremt), velkjente XP oppstarten kjørte igang. Svart skjerm, og så restartet den. Dette fortsatte den med. Jeg måtte prøve noe annet. Hoppet over første gangen man kan velge "Repair" på XP-CD-en, og valgte den andre. Den kopierte masse filer, startet på nytt, og jeg regnet med det hele var over. Der tok jeg grundig feil; nå skal den kjøre en "vanlig" installasjon, hvor den finner alle devices, jeg må velge keyboard på nytt (dog, Norwegian er satt som standard, så det er tydelig at det bare er en repair, og ikke fresh install), og den skal finalize installen etterpå. Og toppen av kaka.... jeg må skrive serialen på nyt..... patetisk. Skulle vel ikke forundre meg om at jeg får valget om å lage en ny konto, hvorpå jeg selvfølgelig ikke kan bruke samme brukernavn jeg hadde før "kræsjen", da dette brukernavnet allerede eksisterer..... Hvem idiot valgte at Windows må være "standard", og at brorparten av nykjøpte maskiner har Windows på seg? :-/ Endret 11. juni 2008 av jocke Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Endte opp med store driverkonflikter, hardware som ikke ville bli installert/funnet, mistet kontakten med Logitech diNovo Edge (måtte blåse støvet av et gammelt ps2-tastatur, da usb sluttet å fungere helt), og en hel del andre ting. Formaterte, og har nå fyrt opp Norton Ghost, og belager meg på dette dersom det skulle skje igjen. Første og siste gang jeg bruker noe fra Microsoft for å prøve å reparere demmes egne feil og mangler. Endret 11. juni 2008 av jocke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå