Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyttalere til MC

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvilken kategori dette skal i, men putter det her.

Skal kjøpe meg høytalere som jeg skal ha på mopeden min. Det skal ikke være så veldig gode høytalere, fordi jeg gidder ikke å putte så mye penger i det. Kan jo bli ødelagt?

Noen som har noen tips til hvilke jeg kan kjøpe? Burde ikke være så store, siden det er litt trangt :p

Har sett litt på qxl, men jeg vet ikke hvilke som er brukbare. Hva er lurt å se etter? dB, watt eller ohm?

Her er en link: http://www.qxl.no/Lyd_Bilde_Foto/Bilstereo...st11956/P/0/1/0

Endret av Ollimo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med noen som tåler vann(sprutsikker)?

tenker på noe som dette:

http://maritim.no/product.aspx?id=1551&amp...upkey=006002130

siden du skal ha dem på motpeden regner jeg med at de kan bli litt fuktige en gang i blandt...

DB er hvor høyt de spiller, watt er hvor mye strøm fra forsterker/spiller de skal ha og ohm er motstanden på høytaleren, så det er egentlig alt du skal se etter.

vanlige motstander på bil-høyttaler er 4 ohm.

edit: husk å sjekk hvor mange watt du kan trekke ut fra motpeden også da, tviler på at dynamoen på motpeden lader ekstremt mye...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for et par med 6x9" høyttaler var jeg deg. Blir litt mer futt i lyden da, for å si det sånn. Et par med 6x9" høyttalere og en av effektforsterkerene deres, så bruker du bare en MP3-spiller som lydkilde, skulle funke bra det.

Lenke til kommentar
og ingen som reagerer på at vi snakker om en moped som jeg vil tro har 6volts anlegg, mens bilstereokomponenter som cd-spiller osv skal ha 12volt.

Nei, ta til takke med ipod du..

Alle nye scootere har 12-volts anlegg faktisk, er svært uvanlig med 6 volt.

Trådstarter: Det er en scooter du har, og ikke girmoped vel? Hvis det er vanlig girmoped, så er prosjektet håpløst.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

ja, hvis du skal ha ett anlegg på mopeden så må du jo ha strøm til det, så mye har du vel skjønt?

At det var 12v på nye scootere var jeg faktisk ukjent med, det eneste man må sørge for da er at dette 12v anlegget faktisk kan levere mer strøm til f.eks en cd-spiller....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...