Gå til innhold

Har du ødelagt noe fotoutstyr? Hvordan?

Flere kryss er mulig  

28 stemmer

1. 1. Hva ble ødelagt?

• Kamera
      14
    • Objektiv
      15
    • Annet
      3
  2. 2. Hvordan ble det ødelagt?

• Skadet av fall eller slag
      21
    • Skadet av vann eller fukt
      6
    • Annet
      4

Anbefalte innlegg

Det første man må lære seg, er å lukke igjen foto-bagen skikkelig. Det glemte jeg i fjor, slik at når jeg hoppet ombård i båten til en kamerat av meg, så ramlet min Tokina 17-50mm f/2.8 ut av sekken, spratt et par runder over dekk og ramlet på sjøen.

Tom

Så vidt meg bekjent finnes det ingen slik fra Tokina. Var vel en Tamron du mistet. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det første man må lære seg, er å lukke igjen foto-bagen skikkelig. Det glemte jeg i fjor, slik at når jeg hoppet ombård i båten til en kamerat av meg, så ramlet min Tokina 17-50mm f/2.8 ut av sekken, spratt et par runder over dekk og ramlet på sjøen.

Tom

Så vidt meg bekjent finnes det ingen slik fra Tokina. Var vel en Tamron du mistet. ;)

Details Schmetails - det er riktig som du sier; det var en Tamron. Men det gjør ikke saken noe bedre :(

Tom

Lenke til kommentar

Jeg greide å ødelegge et Cosina makro-objektiv (av den billige billige typen) da jeg skulle skru av et UV-filter som var skrudd litt for hardt på, og vred av hele fronten.

Lenke til kommentar

Ikke direkte ødelagt, men skadet. En venninne av meg rev ned kameraet (komplett med batterigrep og Tamron 17-50) fra der det lå på en benk. Huset landet med skjermen ned, men plastdekselet gjorde jobben sin. Det eneste som ble skadet var objektivet, som fikk seg en liten sprekk i solblenderen, pluss at den "pynteringen" i plast som dekker arealet mellom frontelementet og røret falt av. Objektivet fungerer fremdeles, men jeg mistenker at det ikke tåler støv så godt lenger.

Lenke til kommentar

Tja. Jeg har vel allerede fortalt en del av mine historier. Vandrende katastrofeområde. For å ta kortversjonen så kryssa jeg aller rutene i pollen. Det verste er at jeg ikke er spesielt uforsiktig. Har bare hatt forbanna uflaks.

Fasitt så langt:

Tamron 28-75/2,8

Sigma 18-50/2,8

Pentax DA* 50-135/2,8

Pentax K10D

Pluss ymse smådill.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...