TheNarsissist Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei, for 2 uker siden hadde vi 3000 metern på skolen (Går i 8kl) Og jeg gjorde det helt ræva, tør ikke å si hva det ble, men det var ræva. Så jeg tenkte at jeg kunne starte med jogging i sommerferien som er om noen dager, så kansje jeg gjør det litt bedre på 3000m til høsten. Problemet var at jeg først jogga litt og etter vært slakka jeg ned, deretter måtte jeg gå litt. Ble sånn her: Jogge-joge-joge-gå-jogge-gå-gå-jogge-gå-jogge=MÅL 18 min. Så jeg har veldig dårlig kondis. Så nå trenger jeg litt tips for jogginga, hvor lenge? Hvor langt. Men jeg er veldig tynn etter min mening undervektig fordi jeg har en EXSTREM forbrending som jeg har arva etter fattern. Så vist jeg skal jogge mye til sommern er det vell viktig at jeg for i meg MYE mat etter jeg har jogga så jeg ikke mister vekt?. Så håper noen kan komme med tips og vist det spiller noen rolle så skal jeg jogge på asfalt. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Problemet var at jeg først jogga litt og etter vært slakka jeg ned, deretter måtte jeg gå litt. Ble sånn her: Jogge-joge-joge-gå-jogge-gå-gå-jogge-gå-jogge=MÅL 18 min. Så jeg har veldig dårlig kondis. Du må bestemme deg får å jogge. Jeg pleier å tenke på dette: "Bare en 1 runde til". "No pain, no gain"eller "det blir for lett". Høres sikkert rart ut, men det funker bra. Endret 11. juni 2008 av Steammachine Lenke til kommentar
---SPEED--- Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Men jeg er veldig tynn etter min mening undervektig fordi jeg har en EXSTREM forbrending som jeg har arva etter fattern. Så vist jeg skal jogge mye til sommern er det vell viktig at jeg for i meg MYE mat etter jeg har jogga så jeg ikke mister vekt?. Så håper noen kan komme med tips og vist det spiller noen rolle så skal jeg jogge på asfalt. Sånn er jeg og. jeg merker forskjell på hvor mye mat jeg spiser en uke jeg trene og en uke jeg ikke trener. Når jeg trenner spiser jeg mye mer enn når jeg ikke trener. Spis til du blir mett så får du i deg nok mat. Var en uke jeg trente mye mer en vanlig og da spiste jeg opptil 6 brødskiver til frokost. Spis til du er mett så går du nok ikke ned i vekt og jogger du nok så går du ikke opp heller. Sånn er det for meg ihvertfall. men prøv deg frem litt nytter ikke og jogge hvis du ikke har spist nok og har energi og gå på . Det at du begynner og gå må du slutte med bestemm deg for at du ikk skal gå noenting. når du har stoppa for og gå en gang er det mye lettere og stoppe og gå en gang til.så ikke stopp i det hele tatt. så vinner du nok mye td på og ikke gå. løp heller litt saktere så du holder jevn fart. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Gjør deg selv en tjeneste og ikke begynn for hardt. 1 gang i uken eller noe til å begynne med, og ikke press deg alt for hardt. Da klarer du ikke holde en fast rytme. Lenke til kommentar
---SPEED--- Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) ja selvfølgelig ikke begynn for hardt da blir du bare overtrent og får en haug medskader og dritt. Endret 14. juni 2008 av Spartan117 Lenke til kommentar
iviking Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei. Kjenner meg igjen i dette problemet. Selv var jeg overvektig på ungdomskolen. Jeg anbefaler at du setter av 3 ganger i uken til utholdenhetstrening. Ta det rolig i starten, det viktigeste i starten er at du beholder motivasjonen. Finn deg et fint turområde i nærheten, helst ikke asfalt til å begynne med, det hadde ihvertfall jeg syntes var litt trist. Begynn med å kombinere: gå-jogging. Hold et tempo som er behagelig, men det gjør ikke noe om du tar i litt når du føler du er klar til det. Etter hvert slutter du å ta gå pauser, og jogger 3KM sammenhengende, så kan du begynne å tenke på fart. Spis normal mat, til du er mett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå