JFM Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hei. Nå er det ikke lenge til jeg får feriepenga Så nå er det på tide med ny pc. Jeg trenger: Kabinett Strømforsyning Minne/ram Cpu Skjermkort DVD-brennner (lol) Hovedkort. Har alt annet fra før. Maskinen skal brukes til alt mulig. Surfing, spilling og film (HD-kvalitet). Av spill MÅ den kjøre Team Fortress 2 på fult med god fps. Crysis må også kjøres bra. Må også være bra til spill som eventuelt vil komme ut snart. Må være lett å oppgradere senere. Dataen må heller ikke bråke så mye. Bruker å ha maskinen på om natten. Siden dataen står på soverommet er lav støy viktig. Må jeg da bytte diverse kjølere? Pris: Helst ikke over 9000kr. Kabinett Har bestemt meg for å gå for Antec Performance One P182. Fordi det ser ut som folk er fornøyd med det. Det har jo også fått gode testresultater på f.eks hardware.no Broren min har et Antec Nine Hundred, så jeg har sett hva Antec er god for Prosessor Har egentlig ikke så mye peil på det. Men har fått med meg at Intel Core 2 Duo E8400 er ganske populær. Er det kanskje bedre med en firekjernes prossessor til spilling eller skal jeg bare gå for E8400? Hovedkort Har ikke så mye peil her heller. Bør ha minimum 6 SATA int. porter pga mange harddisker og sata-DVD-brenner. Kanskje Gigabyte GA-P35-DS4? Minne Regner med det er best å gå for DDR2 og ikke DDR3. Hadde planer om 4 eller 8gb. (Vet jeg må ha 64bit OS da). Hva tror dere? DVD-Brenner Det finner jeg lett selv. Men det er det siste jeg ser etter. Skjermkort Hva skal jeg gjøre her? Vente på GT280? Eller vente på 4870 X2? Kjøpe 9800GX2? Kjøpe 3870 X2? Strømforsyning Må jo holde til alt det jeg har nevt. Har også 4stk harddisker og det er ikke usansynlig at det kan bli kjøp av en til. Hva med OCZ StealthXStream 600 Watt eller Corsair TX 650W? Som nevnt tidligere må maskinen være støysvak. Da er det vel best med nye vifter til f.eks CPU? Tenkte også at jeg kunne klokke litt... Endret 11. juni 2008 av JFM Lenke til kommentar
Sandland Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Ser veldig bra ut det der;) jeg ville ha ventet til GT280 kommer. ( jeg har 9800 gx2 , er veldig fornøyd med det) men allikavel kommer det et helt nytt brikkesett om 3-4 uker i GT280 så jeg hadde nok ventet Har du skjerm og sånn? Å du? GT280 kommer til å koste Ca. 4500-5000.. så noe til 9000kr blir det nok ikke visst du velger det Endret 11. juni 2008 av Sandland Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Har du skjerm og sånn? Å du? GT280 kommer til å koste Ca. 4500-5000.. så noe til 9000kr blir det nok ikke visst du velger det Jeg har en gulle god skjerm. Samsung SyncMaster 226CW. Lurte på om jeg kanskje skal vente å kjøpe et ATI 4870. Så kan jeg senere kjøpe enda et og kjøre crossfire Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Støtter 4870x2 crossfire? Hvor lenge må jeg vente på ATI 4870x2? Har satt opp handlekurv Endret 11. juni 2008 av JFM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå