Gå til innhold

Er Antec 900 strøsvarkt eller....?


Anbefalte innlegg

Er jo samme vifter i Antec 900 som i P182 bare at 900 har en extra bigboy i toppen som gjør kabinettet mer åpent, pluss at P182 er mye mer isolert og lukket.

ok,men eg vil ikkje ha P182 det er så styggt:p

det syntes du nå, bare vent å se etter du har hatt 900 i noen månder ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehe, hadde tenkt å anbefale P182 jeg også, men ante meg at det kom til å bli avvist som "kjedelig". Jeg spår at neste gang du skal bygge PC er du dritt lei av blå lys og muligheten for å kikke inn på kabelrot og hybelkaniner inne i kassa. Men det er dine penger...

 

@manidress: Cosmos S får veldig bra omtaler alle steder jeg har lest. Men er litt merkelig man ikke har hørt mer om det. Kanskje fordi Lian-Li råder litt i den prisklassen...?

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Hehehe, hadde tenkt å anbefale P182 jeg også, men ante meg at det kom til å bli avvist som "kjedelig". Jeg spår at neste gang du skal bygge PC er du dritt lei av blå lys og muligheten for å kikke inn på kabelrot og hybelkaniner inne i kassa. Men det er dine penger...

 

@manidress: Cosmos S får veldig bra omtaler alle steder jeg har lest. Men er litt merkelig man ikke har hørt mer om det. Kanskje fordi Lian-Li råder litt i den prisklassen...?

helt enig, dog, du får rimelig mange hybelkaniner i P182/P190 også ;)

Lenke til kommentar
Er jo samme vifter i Antec 900 som i P182 bare at 900 har en extra bigboy i toppen som gjør kabinettet mer åpent, pluss at P182 er mye mer isolert og lukket.

ok,men eg vil ikkje ha P182 det er så styggt:p

P182 er stilrent!

 

900-modellen er et "horehus" med gjennomtrekk og utstillingsvindu i mine øyne :!:

Lenke til kommentar

Snakk om å erte på seg mange brukere her på forumet. Ikke bare skriver vedkommende på klingende vestlandsdialekt, men hvert spørsmål er avsluttet med (?????????????????????????????????????????????). Synes ikke trådstarter selv at det er sjukt irriterende å lese en slik tekst?

 

Antec 900 bråker som en flymaskin med viftene på normal hastighet. Disse kan byttes. Værre er det ikke og det burde i grunn ikke være flere spørsmål om det.

 

Du spør oss om hvilket kabinett vi anbefaler, du sier at det ene og det andre er stygt, ja da forventer du kanskje goodwill videre? (????) Kidsa må lære seg litt respekt sier jeg bare.

 

Antec P182 synes jeg selv så litt plastikk ut da jeg kun så det på nett. Men live er det noe helt annet.

 

Var det forståelig og håndterlig?????????????????????????????????????????????????????

 

EDIT:

leif på besøk..

Endret av andylove
Lenke til kommentar

ANTEC 900 høres ut som en AIRBUS!!! Jeg fikk den fra komplett den er veldig bra for KJØLING, men den bråker helt utrolig mye. et eksmepel på den er hvordan min Q6700 ligger på normalbruk på 35-37 celsius og 42-43 på spill.

 

Er det noen som har den og vett hvordan man kan få den til å bli STILLE??

 

Jeg har pørvd speedfan, men fikk ikke noe ut av den.

Lenke til kommentar

Du kan vel bytte ut viftene med noen som er mer stillegående, feks Papst sine 120mm. De flytter kanskje ikke like mye luft som de som allerede er montert, men det ser jo ikke akkurat ut som at temp er et problem i ditt tilfelle. Du bli kvitt det blå lyset også ;)

 

@mistantropen: hahaha, beste beskrivelsen jeg har hørt av et kabinett på lenge!

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Bedre vifter og/eller trinnløs stillbar viftekontroll er eneste løsning, men da får du også mindere gjennomlufting...

 

Av vifter er jo Pabst en klassiker, men også Zalman og Noctua (spes de nye P12-1300 viftene) er bra vifter å bytte ut med. Mitt beste tips er å heller kjøpe en vifte som er litt for kraftig, og heller justere den ned med en viftekontroller i etterkant til et nivå du selv synes er stille nok.

Lenke til kommentar
Noen som kan svare på dette: når jeg skal gå i dvalemodus så slår skjermen av seg osv, MEN viftene går forsatt konstant, hva er grunnen til det? synes det er veldig irriterende...bruker vista 32 home.

 

Ehm, litt OT?

 

Virker som trådstarter har bestemt seg for Antec 900, og har egentlig ikke grunn for denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Manidress lurte på om Cosmos S bråker. Kommer an på hvor mange vifter du bruker og hvilke typer. Det følger med 2 x 120mm jeg har valgt å bruke fordi de fungerer veldig bra og støyer lite. I tillegg er det en svær 200mm vifte i sidedøren man kan skru helt av eller bruke. Kan også snues til å få varmluften ut av kabinettet istedet for kald luft inn. Smak, behag, prøving og feiling men jeg har koblet av viften for øyeblikket da jeg ikke ser det store behovet. Dere kan lese mer om kabinettet ut i fra linkene jeg postet men det har mer en nok plass og innebygget antivibrering til harddisker. Kabler gjemmes bak hovedkortet ved å enkelt løsne sidedøren (skrueløst). Det kule er at toppen på kabinettet kan ha 3 x 120mm innvendig eller utvendig. Det er hull i hele taket så all varmluft slipper ut mest effektivt. Ser fordømt tøft ut.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Manidress lurte på om Cosmos S bråker. Kommer an på hvor mange vifter du bruker og hvilke typer. Det følger med 2 x 120mm jeg har valgt å bruke fordi de fungerer veldig bra og støyer lite. I tillegg er det en svær 200mm vifte i sidedøren man kan skru helt av eller bruke. Kan også snues til å få varmluften ut av kabinettet istedet for kald luft inn. Smak, behag, prøving og feiling men jeg har koblet av viften for øyeblikket da jeg ikke ser det store behovet. Dere kan lese mer om kabinettet ut i fra linkene jeg postet men det har mer en nok plass og innebygget antivibrering til harddisker. Kabler gjemmes bak hovedkortet ved å enkelt løsne sidedøren (skrueløst). Det kule er at toppen på kabinettet kan ha 3 x 120mm innvendig eller utvendig. Det er hull i hele taket så all varmluft slipper ut mest effektivt. Ser fordømt tøft ut.

Bra at det er 120mm du kan i det kabinettet fordi da tar jeg alle viftene jeg har fra antec 900 og putter noen av de inn i cosmos S (hvis jeg skal ha det ;) )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...