Zeniten Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei Jeg har ingen erfaring av å kjøpe mye dyre elekroniske ting via nettet. Jeg lurer på om noen har gode tips hvordan jeg burde kjøpe en 42" flatskjerm tv med en prislapp på 12-15 000? Via internett eller igjennom butikk (elkjøp etc) - Det er jo lettere å kjøpe den i butikken, men jeg mener det vil være litt galt å kjøpe en tv der du kan kjøpe vaskemaskiner, kjøleskap osv. - Via internett er det muligens billigere? (inkludert porto) - Hvis den blir evt ødelagt, må jeg betale for å få Tven tilbake til selskapet jeg kjøpte den av? (hvis jeg kjøpte den via nettet) Håper noen har tips eller god erfaring Lenke til kommentar
Largie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Erfaringen er at butikker/kjeder er vanligvis enklere å forholde seg til ved feil. Dvs du kan levere inn et tv uten embalasje og kjøre til nærmeste butikk. Netthandel rundt de større enhetene kan lønne seg på prisen, men det "krever" at du tar vare på embalasjen på boksen. Du må selv betale frakten tilbake til nettbutikken og får i noen tilfeller pengene tilbake når tven returneres. Hvis du syntes det ikke er riktig å kjøpe tv der du får vaskemaskin burde du ta en tur til butikken som reklamerer akkurat for dette; Hi-fi kjeden Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Erfaringen er at butikker/kjeder er vanligvis enklere å forholde seg til ved feil. Dvs du kan levere inn et tv uten embalasje og kjøre til nærmeste butikk. Netthandel rundt de større enhetene kan lønne seg på prisen, men det "krever" at du tar vare på embalasjen på boksen. Du må selv betale frakten tilbake til nettbutikken og får i noen tilfeller pengene tilbake når tven returneres. Hvis du syntes det ikke er riktig å kjøpe tv der du får vaskemaskin burde du ta en tur til butikken som reklamerer akkurat for dette; Hi-fi kjeden Det er sant, men man kan jo spare et par tusenlapper, ved å kjøpe det på nett. Det er ingen nettbutikker som krever at du tar vare på embalasjen, men de vil helst at du sender den tilbake i original embalasje. Jeg har ikke hatt så mange feil med noe jeg har bestilt, men det har ikke vært noe problem å sende tilbake,selvom det ikke var i original embalasje. Det vil nok ta litt lenger tid, hvis det skulle skje noe med tven, og at den må inn til reperasjon. Da er nok butikk raskere, men det er ikke snakk om mer enn et par dager ekstra, det kommer helt an på hvor du bor. Men det er jo et stort hvis, og er man tålmodig nok til å vente et par dager til, så er det jo greit. Jeg ville gått for netthandel. edit: glemte å svare på en ting: Jo, er det noe galt med produktet så får man pengene man la ut i frakt, uansett, hvis ikke skaden er selvforskyldt. Endret 11. juni 2008 av Scrim Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 ved kjøp av samsung tv over disk får du i de fleste tilfeller pixel garanti. finner du 1 død pixel får du en ny tv. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Kjøper så å si alt på nettet. TV må vel være eneste unntaket. Var ikke stort dyrere heller. (ivhertfall ikke Panasonic 42" Plasma'en som Jeg/vi kjøpte) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 - Det er jo lettere å kjøpe den i butikken, men jeg mener det vil være litt galt å kjøpe en tv der du kan kjøpe vaskemaskiner, kjøleskap osv. Hvorfor det egentlig? Det burde være null problem for en god elektrobutikk å ha spesialkompetanse både på TV og vaskemaskiner. Både de Elkjøp- og Expert-butikkene jeg har vært innom er inndelt med hvitevarer i en del av butikken og lyd og bilde i en annen del med egne ansatte i hver del som kan sine ting. Men det kan noen steder være en ide å gå dit hverdager før fire, færre kunder per ansatt, og høyere andel erfarne selgere i forhold til deltidsansatte ungdommer - også noen av disse kan ha god peiling, mens andre bare er der og tygger tyggis mens de tjener penger til klær og festing... Mange av nettbutikkene som selger TV, selger også vaskemaskiner. Hvis dette er et problem, er det også endel nettbutikker du bør ligge unna. Men det finnes selvsagt alternativer, du har fått tips om Hifi-klubben. Selv har jeg kjøpt både TV og fotoapparat over disk hos Datakjeden. De har ikke vaskemaskiner og kjøleskap. De har mer spesialkompetanse på PC-er enn TV, men vet sikkert det meste om hvordan man bruker TV-en som PC-skjerm. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Skulle kjøpe PX80. Pris på Elkjøp: 13000,-, pris på Netshop: 8000,-. Enkelt valg. Bør ikke være noe problem å returnere den om den evt. klikker da Netshop har lager både i Oslo og Sandefjord. Er sikkert litt verre om en må sende den, men dog, burde gå greit. En får vel igjen returkostnadene uansett. Lenke til kommentar
Zeniten Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Takk for svar Jeg er ennå ikke sikker på om hvor jeg kjøper tven. hm.. men Tven skal ikke kjøpes før om et par uker så har god tid til å tenke Selvfølgelig går det greit å kjøpe en tv der du får kjøpt vaskemaskiner etc. Jeg lot meg vel egentlig bare fenge med av slagordet til Hi-Fi klubben Finner jeg en tv i butikken som ikke koster så mye mer enn den på nettet kjøper jeg nok den i butikken, men hvis den er 2-3 000 kr billigere på nettet så blir det nok et nettkjøp. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Beklager hvis jeg kaprer tråden din litt: Men har noen erfaring hvordan pixel garantien er hos norske nettsider og om det er noen man burde unngå? Lenke til kommentar
ceidsaune Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Skulle kjøpe PX80. Pris på Elkjøp: 13000,-, pris på Netshop: 8000,-. Enkelt valg. Bør ikke være noe problem å returnere den om den evt. klikker da Netshop har lager både i Oslo og Sandefjord. Er sikkert litt verre om en må sende den, men dog, burde gå greit. En får vel igjen returkostnadene uansett. Dette har endret seg for PX80.. Elkjøp: 7990,- Netshop: 7950,- Da vil jeg mene at det er et mye bedre valg å dra til en butikk hvor du får service og ikke minst sett produktet du skal kjøpe;) Endret 17. juni 2008 av ceidsaune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå