Gå til innhold

Reklamasjon på TV kjøpt i butikk, hvem betaler fraktkostnader - og andre forviklinger *LØST*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er apparatet endelig på plass. Det ble levert liggende bak på en åpen henger av en medarbeider som var sykemeldt...han trådde til på frivillig basis for å få dette i orden.

 

Kanskje viser det seg at det er den beste medarbeideren er han som ikke er på arbeid, hehe...

Endelig, det har du fortjent etter mye trøbbel.... all ære til deg og 1 - 0 til oss forbrukere :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunne til at plasma normalt sett skal fraktes stående er pga glassplaten forran på tv'n ikke skal sprekke. Glass knuses lettere hvis den ligger enn hvis den står...

 

Så det er riktig det personen som leverte den sa...

Bare kontroler at glassplaten ikke har noen sprekker eller synlige skader

Lenke til kommentar

Jeg har med stor interesse lest hele debatten på forumet. Var innom Expert på Løkkemyra igår og var klar til å kjøpe tv, men de hadde den ikke på lager. Handelen ble utsatt, og i mellomtiden har jeg da fått snappet opp dine erfaringer.

 

Skal kjøpe en Panasonic TH-37PX80. Pris hos Expert kr 8990,- + den berømte forsikringen. Kan evt. kjøpe en TH-37PX80E på netonnet til kr 6990,- + frakt kr 599,- = 7589,-. Jeg vet ikke om -E'en har noe å si for utstyr/spesifikasjoner på TV'en, men prisdiff på 1400,- synes jeg er høy. Vet ikke om jeg er villig til å betale det for å ha en "fysisk" butikk å klage til dersom behovet melder seg. (Jeg har ikke prutet hos Expert ennå...)

 

Trenger gode råd. Valgene er vel sånn:

1.Kjøpe TV'en hos netonnet uansett Expert pris (ikke handle hos Expert)

2.Kjøpe hos Expert til netonnet-pris dersom de kan prutes hos

3.Kjøpe hos Expert uansett pris

 

Har noen synspunkter på kjøp av Tv-forsikringen? Synes ca 900 kr er nok for 3-års "tabbeforsikring"...

Lenke til kommentar
Mulig, men 42 blir for stor til plassen vi skal ha den :(

Jeg kjenner to typer mennesker som har kjøpt tv det siste året. De som har kjøpt større enn 37", og de som har kjøpt 37" og angret på at de ikke kjøpte en større, hehe....

 

Expert hevder at AR / netonnet etc. har sideimport, mangler da norsk meny og bruksanvisning (ikke så viktig kanskje...) og pixelgaranti.

 

Foreslår at du retter spørsmål til de aktuelle aktørene og ikke til konkurrenten. Det blir litt som bukken og havresekken....

 

Ardata har vært med i veldig mange år, og har flere butikker i tillegg til nettbutikken. Ved sideimport er det vel kun om selgeren forsvinner og du ikke kan rette krav mot dennes importør det kan oppstå problemer om det skulle oppstå feil på varen. Jeg anser det ikke som veldig sannsynlig at de kommer til å forsvinne med det første, så jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å handle der. Når det gjelder norsk bruksanvisning synes jeg å huske at å ha lest at det ikke er lov å selge varer uten dette i Norge? Spør selgeren. :)

 

Uansett, av alle elektrobutikker jeg har vært innenfor er det kun hos Ardata at jeg har fått skikkelige svar på tekniske spørsmål. Det virker som de som jobber der har adskillige hakk bedre kunnskap om produktene og hvordan de fungerer enn mange av konkurrentene.

 

Når du først er på Løkkemyra kan du jo ta deg en tur og gjøre opp din egen mening.

 

:)

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å kjøpe TV'en hos Expert i dag, men da vi skulle betale/hente den fikk vi beskjed om at de ikke lenger hadde RiksTV boksen vi skulle ha på lager. Jeg ringte igår for å få bekreftet at TV'en var komt inn, det var den. Regnet med at jeg hadde fått beskjed om at de manglet boksen da, men nei...bomtur...

 

Ble da til at jeg tok en prat med AR-data som Muffinman foreslo. Utfallet ble:

 

Bestilling av 37'' TV til 7K (1000,- ekstra spart i forhold til Expert's tilbud). :D Var ikke lagerført, men lev.tid på ca 4 dager godtas uten problemer.

 

Pixelgarantien hos AR skulle være minst like god som hos Expert. (AR godtar reklamasjon på 1 pixel feil, Panasonic Norge (og Expert) på 3 pixler (iflg AR)). Dersom jeg får en tv med grønn pixel, dekkes ikke dette egentlig av kjøpsloven (trenger vel ikke garanti...)?

 

Menyer etc. er like norske hos AR som hos Expert (og andre).

 

Takk til Muffinman for tipset, og takk til Expert som ikke lagerførte RiksTvboksen lenger. :new_woot:

Lenke til kommentar

Det er kun Sony og Samsung som har uttalt at de har en skikkelig pixelgaranti.

 

Hvis jeg ikke husker feil så deler panasonic skjermen inn i ruter/ deler og gir de forskjellige krav.

 

Både sony og samsung reparer tven hvis det er så mye som en død pixel uansett.

 

En kamerat opplevde selv at det kunne være litt kjipt å kjøpe paralellimport. Han fikk en ikke så veldig irriterende pixel i et hjørne som han visstnok ikke fikk fikset.

 

Men selvfølgelig, det er noe man må vurdere inviduelt. Jeg synes det er greit å få skiftet ut skjermen uansett hvor det kommer en død pixel, og har derfor hittil kun kjøpt samsung som er importert via de riktige kanaler i norden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...