mariux Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei, skal ha ny harddisk til xboxen, men lurer på hvordan jeg bør kjøpe. Jeg hadde egentlig lyst på en Seagate Baracuda V 120gb, men noen sier at den ikke fungerer så bra på xboxen, stemmer dette? Så tenkte jeg på en WD 120gb 2mb cache, men disse lager endel støy..noe som ikke er ønskelig når denne skal stå i stua. Den trenger ikke 8mb cache Jeg har satt opp en prioriteringsliste her: Støy Pris Hastighet Takk Lenke til kommentar
scar Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 stikke på slashxbox.com/forum der er det en diskusjom om dette og du kan finne den disken som passer for deg Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Med tanke på støy er Seagate Baracuda V 120gb helt klart ideell. Problemet er at denne avgir en del varme som gjør at den kan være ustabil i enkelte xbox-modeller (spesielt Xbox v1.1 og nyere som har passiv kjøling av GPU). Hvis du skal bruke denne disken bør du vurdere annen kjøling i tillegg, men da kommer det jo en ny støykilde i boksen og noe av poenget forsvinner. Hvis du er villig til å gå litt ned i ytelse (5400RPM drive kontra 7200RPM), kan du jo se på Samsung SV1204H med 120 GB. Den avgir lite støy og varme og fås kjøpt bl.a her: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=S...%2F+IDE+5400RPM Selv bruker jeg en WD1200JB, 8MB cache som har fungert feilfritt til nå. Den støyer riktignok litt mer men ytelsen er overlegen og prisen er omtrent den samme som Seagate Baracuda V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå