Gå til innhold

BK: En havørn i siluett og en kraftlinje.

Anbefalte innlegg

Jeg blir nok mer eller mindre borte fra forumet fremover nå. Så jeg legger ut et siste bilde til kritikk for denne gang. Det er fra januar i år, litt over en uke før sola kommer over horisonten igjen. Klokken er 13.46. Til tross for ISO 1600 får jeg bare siluetten. Og masse støy på kjøpet.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så få farger i bildet, kan du lett fjerne det meste av støyen med relevante programmer.

Ang selve bildet. Tja. Du fanget øyeblikket bra teknisk sett, men ellers så gir ikke bildet meg så mye. Andre mener kanskje noe annet. Utsnittet er også "feil". Jeg sliter selv med å finne rett utsnitt ofte, så andre må gi deg råd om det. Men jeg klarer å se at det er noe galt med det. Hehe.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Synes også det er godt fanget. Men at litt jobbing med utsnitt hadde vært på sin plass. Kanskje plassere strømledningene lenger ned og til venstre slik at fuglen får mer luft og flyr inn i bildet?

Støyen plager ikke meg nevneverdig, men det er mulig at det blir lekrere om det er litt glattere. Ofte kan det være like greit å gå andre veien ...

Lenke til kommentar
Synes også det er godt fanget. Men at litt jobbing med utsnitt hadde vært på sin plass. Kanskje plassere strømledningene lenger ned og til venstre slik at fuglen får mer luft og flyr inn i bildet?

Støyen plager ikke meg nevneverdig, men det er mulig at det blir lekrere om det er litt glattere. Ofte kan det være like greit å gå andre veien ...

når jeg ser på ørna, så tror jeg ikke han hadde alverdens med tid til å tenke seg om...

Lenke til kommentar

Kanskje en sånn crop? Kjørte også en runde i neatimage før croppen for å fjerne litt støy. Fjerner ikke det litt detaljer i bilder? Er det da best å gjøre det før eller etter crop?

Og jo.. eller nei, hadde det vel ikke så travelt egentlig. Når den først starta så hadde jeg jo sittet og sett på den en stund.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Kanskje en sånn crop? Kjørte også en runde i neatimage før croppen for å fjerne litt støy. Fjerner ikke det litt detaljer i bilder? Er det da best å gjøre det før eller etter crop?

jeg mener det kunne vert mer åpen himmel over, men du skal få en tier vist du klarer å få det til. med ra resultat vel og merke.

Lenke til kommentar
Tok friheten med å fjernet litt støy..

Så kan du evt. leke deg med cloning :)

Så posten i natt, men jeg var så trøtt at jeg ikke fikk studert noe på det du hadde gjort. Selv om det er vanskelig å se noe på så små bilder som dette syns jeg man ser antydning til at på det bildet der du har støyfjernet så er ikke overgangen mellom fugl og himmel blitt like "utvisket" som det blir på det bildet jeg la ut. Når jeg støyfjerner så bruker la programmets auto gjøre det. Jeg skjønner rett og slett ikke noe av de valgmulighetene jeg har i programmet, så om ikke autofunksjonens resultat blir bra så lar jeg være å bruke det. Men trøsten er jo at man heller lærer seg å sette pris på litt støy i noen bilder. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...