fLR Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei. Jeg skal kjøpe meg ny maskin. Det begynner å løse seg med tanke på deler, men jeg sitter fortsatt igjen med et skjermkortdilemma. 2x 8800 GT i SLI skal gi veldig mye bang for the buck (?) og er jo et kraftig oppsett. Jeg liker min eyecandy () og spiller naturlig nok vanligvis med de høyeste innstillingene hardwaren klarer. 8800 GT-er i SLI er mitt foreløpige valg, men om det er verdt det spytter jeg gjerne inn en tusenlapp (++) for et 9800 GX2. Er det verdt det? Er det mer fremtidsrettet, lettere å oppgradere, bedre ytelse? Bør jeg? Takk. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hei Har akkurat fått med 9800GX2 kortet og må si meg imponert. Kan du si noe om hvilken oppløsning du skal spille på? Selv spiller jeg på en 24" som vist i signaturen min. Når du beveger deg opp på slike oppløsninger så sparker 9800GX2 bra fra seg. Hvis det er behov for enda mer ytelse kan du jo slenge inn et til kort, men dette koster jo en del ekstra da! http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx_9800gx2/ Her har du en test som sammenligner 8800GT SLI med 9800GX2 i flere applikasjoner. anders! Endret 11. juni 2008 av anders! Lenke til kommentar
fLR Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Takk for svar! Jeg har en 20" wide og kommer nok i alle fall til å spille på 1680-oppløsningene. Fin test. Jeg leste hele, men jeg må innrømme at den bare gjorde meg enda mer usikker, heh. Så store variasjoner både mellom spill og oppløsninger. Det gjør meg usikker på om det er verdt den ekstra tusenlappen, en annen sak hadde vært om 9800-kortet holdt lenger før det måtte oppgraderes, er dette tilfellet? Er GX2 et mer fremtidsrettet kort når det gjelder fremtidens spill, som nok holder lenger? Edit: Er det idiotisk å ikke vente på GTX 280? Endret 11. juni 2008 av fLR Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 9800GX2 drar alt av dagens spill uansett. og når det begynner å dabbe av litt har prisen sunket såpass at du kan kjøpe ett til. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Takk for svar! Jeg har en 20" wide og kommer nok i alle fall til å spille på 1680-oppløsningene. Fin test. Jeg leste hele, men jeg må innrømme at den bare gjorde meg enda mer usikker, heh. Så store variasjoner både mellom spill og oppløsninger. Det gjør meg usikker på om det er verdt den ekstra tusenlappen, en annen sak hadde vært om 9800-kortet holdt lenger før det måtte oppgraderes, er dette tilfellet? Er GX2 et mer fremtidsrettet kort når det gjelder fremtidens spill, som nok holder lenger? Det kommer jo noen nye kort fra nvidia nå om en ukes tid ca. De kommer jo til å bli en del dyrere enn 9800GX2, men skal i gjengjeld yte bedre. Vet ikke om dette er aktuelt, men jeg skal spille på 1920x1200 og jeg valgte hvertfall 9800GX2. Snakk med andrull her på forumet som jeg har gjort. Han har 9800GX2 og en 24". Send han en pm og spørr hva han mener om kortet i en såpass høy oppløsning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå