Gå til innhold

[Løst]XFX 9800GX2 problemer

Myratir

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkuratt fått et nytt skjermkort fra komplett.

XFX 9800GX2 640 mhz.

Jeg syntes ikke kortet yter masksimalt. Blant annet Crysis lagger på Very high og high.

Etter jeg har sett skal ikke kortet lagge på very high.

Kan noen si meg hvorfor kortet gjør det??

Kortet er på rundt 88 grader når jeg ikke spiller, og 100++ når jeg spiller.

Men jeg tror ikke det er varmen som er problemet, men jeg tror at det er driveren som er problemetm.

Kan noen si meg hva som er feilen?? :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel prossesoren min er intel core 2 quad 2.5ghz.

Ramen er 4gig og jeg har rundt 7 vifter. og kabinete er lagd for å kjøle ned sli.

Vel detter er kabinette https://prisguiden.no/product.php?productId=57533

Og broren min har 9800GTX og det kortet lagger mindere på very high en mitt og jeg har lik prossesor som han men mer minne.

Jeg syntes det er rart :S

Jeg har også merket når jeg spiller at jeg ser merkelige lysglimt i noen situasjoner.

Og når jeg spilte World in Conflict så kom det masse lys glimt og rare farger etter en stund. Så jeg sluttet å spille som sån det er nå så tørr jeg ikke å spille mer fordi jeg vet ikke hva som er feil. :(

Endret av Myratir
Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke GX2 personlig, men når det passerer 100 grader ved spilling og er oppe i 88 grader ved idle så vil jeg si at det er noe fysisk galt her. Det kortet får absolutt ikke tilstrekkelig kjøling. Lyglimt og rare farger er typisk feil som oppstår når kortet går varmt. Sjekk om kjøleren sitter skikkelig fast.

Lenke til kommentar

Vel dette er varmen på kortet når jeg ikke spiller

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 91°C

den andre:

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 66°C

Mens ujeg spiller:

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 122°C

den andre:

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 76°C

Hvorfor er den ene delen av kortet 122grader i snitt og det andre 76 grader i snitt når jeg tok å spilte crysis... hmmm hvis noen har svaret vær så snill å si meg det!!

Og når jeg tar å kjører crysis på textures på det høyeste klikker spillet helt..

Endret av Myratir
Lenke til kommentar
Det er atomatisk skrudd på på 9800gX2

Det er to forskjellige modus for 9800GX2 med nvidias software

enten

Modus for flere skjermer

eller

Modus for flere GPUer <---- Denne du skal velge

Feks i WoW, så er modus 1 best... varierer fra spill til spill

Vel dette er varmen på kortet når jeg ikke spiller

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 91°C

den andre:

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 66°C

Mens ujeg spiller:

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 122°C

den andre:

GeForce 9800 GX2

Temperature sensor 76°C

Hvorfor er den ene delen av kortet 122grader i snitt og det andre 76 grader i snitt når jeg tok å spilte crysis... hmmm hvis noen har svaret vær så snill å si meg det!!

Og når jeg tar å kjører crysis på textures på det høyeste klikker spillet helt..

det er sannsynligvis fordi du bruker modus 1, som da vil si at det er GPU 1 som jobber med å fremstille grafikken, mens GPU 2 er idle... Modus 2 vil fordele grafikken på begge GPUer

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Det er atomatisk skrudd på på 9800gX2

Det er to forskjellige modus for 9800GX2 med nvidias software

enten

Modus for flere skjermer

eller

Modus for flere GPUer <---- Denne du skal velge

Feks i WoW, så er modus 1 best... varierer fra spill til spill

Hmm den har stått på modus for flere gpuer hele tiden

Lenke til kommentar

Det samme ble jeg nødt til på mitt 9800GTX kort. Driverne sluttet å svare om jeg kjørte standard, men stiller jeg opp viftene til å gå 60% på RivaTuner, så funker det som bare det!

Synes dette er litt rart å måtte drive å manuelt stille inn slike ting på flunka nye ting :(

Lenke til kommentar

122 grader er altfor varmt! Dette kan påvirke ytelsen til kortet.

Mitt 9800GX2 kommer ikke over 80 grader selv ved en svært høy overklokk. Selv ikke i Crysis.

Prøv å nedlast Rivatuner. Der kan du øke og sjekke viftehastigheten til skjermkortet. Davidhg, det er jo akkurat slike bugs man finner på nye ting. ;) Men litt merkelig at viftehastigheten ikke stilte seg inn autoamtisk hos deg ja.

At det lagger i Crysis sier oss ikke særlig mye. (vi trenger mer spesifikke tall)

Husk bare at 9800GX2 er langt fra kraftig nok til å kjøre Crysis på Very High i høyere oppløsninger.

High og middels høye oppløsninger skal som regel gå greit.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
122 grader er altfor varmt! Dette kan påvirke ytelsen til kortet.

Mitt 9800GX2 kommer ikke over 80 grader selv ved en svært høy overklokk. Selv ikke i Crysis.

Prøv å nedlast Rivatuner. Der kan du øke og sjekke viftehastigheten til skjermkortet. Davidhg, det er jo akkurat slike bugs man finner på nye ting. ;) Men litt merkelig at viftehastigheten ikke stilte seg inn autoamtisk hos deg ja.

At det lagger i Crysis sier oss ikke særlig mye. (vi trenger mer spesifikke tall)

Husk bare at 9800GX2 er langt fra kraftig nok til å kjøre Crysis på Very High i høyere oppløsninger.

High og middels høye oppløsninger skal som regel gå greit.

Hmm kjørte crysis gpu benchmark på veryhigh og snitte i FPS var 23 fps..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...