henbruas Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg har hatt planer om å erstatte kitzoomen med en Tamron 17-50. Nå de siste dagene har jeg fått litt lyst til å kjøpe et fastobjektiv i stedet for en zoom, siden PMnormal har snakket så varmt om netopp dette. Men hva er egentlig et bra all-round fastobjektiv til omtrent samme pris som Tamron 17-50? Jeg har sett i prisguiden og funnet disse: Sigma 28 1.8 Sigma 30 1.4 Canon EF 28 1.8 Canon EF 28 2.8 Jeg har lest at Sigma sin 28 millimeter kan være kranglete med Canon, og tviler derfor litt på den. Canon sin 2.8 slår jo knockout på de andre når det gjelder pris, og jeg kan derfor, som tidligere foreslått, også kjøpe et 50 1.8 og slippe billig unna. Men den er mindre lyssterk enn de andre objektivene. Så, hva synes dere er det beste valget? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 På papiret er Sigma 30mm f/1.4 det beste valget; men den er ikke alltid like lett å bruke. Du kan sjekke testene på The-Digital-Picture og Photozone.de for å se litt mer info om disse objektivene. Tom Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg har sigma 28mm f/1.8 og jeg sliter med "jagete" fokus på min D80.. Objektivet tar bra bilder, men jeg blender det bestanding ned til f/2.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå