Gå til innhold

Finner ikke den trådløse routeren, men er likevel tilkoblet?

Anbefalte innlegg

Hei.

Satt og fiklet med innstillingene på den trådløse routeren i går, skulle oppdatere noe firmware og litt sånt. Så fant jeg ut at jeg skulle ta å slå av NAT for å se hvordan det gikk med PS3'en, fordi jeg får opp at innstillingene mine gjør at jeg ikke klarer å spille alle spill online. Etter det forsvant rett og slett bare den trådløse routeren.

Men jeg er likevel tilkoblet gjennom den trådløse routeren, men finner altså ikke "siden" der jeg kan gjøre om på innstillinger, kommer bare rett til bredbåndsmodemet hvis jeg skriver inn ip'en som jeg finner i ipconfig..

Jeg fikk beskjed om at når jeg slo av NAT måtte jeg bytte ip'en fra 192.168.2.1 til 192.168.1.254, i browseren.. Men finner den altså ikke igjen.

Har en Belkin G Mimo Plus router.

Noen som har peiling på hvordan jeg kan finne igjen den trådløse routeren??

På forhånd takk :D

Endret av Crea2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Routeren fungerer helt fint den, internett er oppe og alt, ingen problemer der, men skjønner hva du mener, hvis jeg resetter den, så går jo den bare tilbake til orginal instillingene..

Men er det ingen som vet en måte å finne den uten å måtte resette den?

Er så kjedelig å sette opp alle instillinger og porter osv igjen :hrm:

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

OK, jeg tror jeg var litt rask på avtrekkeren ;)

Hvis du bytter subnett fra 192.168.2.xxx til 192.168.1.xxx så bør du endre ipadresse på PC til samme subnett som den nye ipadressen du tildelte trådløsrouter for å snakke direkte med den. Dvs du setter ipadressen på PC til 192.168.1.yyy

Sjekk nettverkstipslinken min under der står det hvordan du setter opp en router som aksesspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...