gardkarlsen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei Jeg er overrasket over å se hvor "billige" flatskjermer har blitt etterhvert. På Elkjøp kan man få både Philips og Samsung 50" TV'er for under 10.000 kroner. Er det noen som har erfaring med disse modellene? Er det verdt å satse på eller er det kjipe varianter? Det er her snakk om plasma TV'er forresten. Er det noe spesielt jeg bør tenke på ved kjøp av et 50" TV? Vil det være stor forskjell på HD-Ready og Full HD ved vanlig TV og filmtitting? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Min stefar kjøpte seg en 50" Samsung Plasma skjerm for noen måneder siden til 9000 på Elkjøp. Den fikk meg ikke til å tenke at plasma har overlegen sortnivå, men sortnivået og kontrasten stiller seg (såvidt) i klassen over min Samsung 32" R72 LCD skjerm som kostet meg 8,000kr for ett år siden. Det betyr jo at du får en god Tv, i forhold til størrelse/pris, men du får bedre kvalitet om du enten øker prisen, eller senker størrrelsen. Selvfølgelig vil det ha mye å si hvilken modell vi snakker om her, men vil ikke tro Elkjøp har så mange billige Samsung 50 tommere. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ingen erfaring men syntes denne er et godt tilbud.. http://www.deal.no/produkt.cfm?id=113492 Lenke til kommentar
Onkel_D-cup Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Samsung Q97 Den billigste 50" kvalitetsskjermen som jeg har sett hittil. Q97 går for å være veldig bra bildemessig. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Takk for tilbakemeldingen så langt. Dette med HD Ready vs. Full HD. Vil en merke stor forskjell ved vanlig TV og filmtitting? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Den vanligste holdningen virker å være at hvis du sitter nærmere enn 3 m så er 1080p nyttig på en 50". 2 m er ganske optimalt for den oppløsningen. Sitter du 3 m eller lengre unna så er 720p optimalt. Edit: Hvis du har 1080p materiale altså (Blu-ray, enkelte konsollspill). Har du kun SD og 720p tilgjengelig er det lite poeng i å bry seg med 1080p. Endret 12. juni 2008 av dravisher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå