Gå til innhold

Vurderer kjøp av NTSC Wii

Shifty

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer nå å kjøpe en NTSC Wii fra videogamesplus.ca. Har jeg rett når jeg tror at det eneste jeg trenger for å få denne til å fungere her i Norge, er en Wii AC Adapter slik som denne http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=30349 ?

Finnes det andre komplikasjoner med å bruke en NTSC Wii i Norge, som f.eks firmware, oppdateringer, VC osv?

Hvis svaret er ja på det første spørsmålet og nei på det andre, gjenstår det bare å finne ut om tv'en min har NTSC-støtte (om dette i det hele tatt har noe å si). Noen som har et forslag til hvordan jeg raskt kan finne ut dette?

Eksempel: Når jeg prøvde min PAL-PS2 med NTSC chip på TV'en i stua, ble det nærmest svart-hvitt. Når jeg prøvde på TV'en på rommet fungerer alt som normalt. TV'en på rommet er den samme som den i linken under.

Har denne TV'en, men informasjonen sier meg ingenting - http://www.ciao.se/Samsung_CB_20F12T_CRT_T...6#productdetail

Takk

Nico

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om den strømforsyningen fungerer, men du kan bare kjøpe en omformer på clas-ohlson eller noe. Firmware og oppdateringer er det ikke noe problemer med, og du kan nyte billige VC spill siden dollar kursen er så lav..

Hvis du har en annen spillkonsoll kunne du prøvd å sette de til 60hz for å se om du får farger, eller google TV navn + merke på internett å se :)

Det eneste negative med en NTSC konsoll er vel at den har lavere resell value hvis du bestemmer deg for å selge den senere, men du får jo alle spill billigere så du taper vel ikke noe på det :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd spill i NTSC-format, bl.a Viewtiful Joe og Odin Sphere - (riktignok la Square Enix inn en opsjon for 60hz i PAL-versjonen, på 60hz og det fungerte utmerket.

Kopierer inn editen jeg gjorde i første post; Eksempel: Når jeg prøvde min PAL-PS2 med NTSC chip på TV'en i stua, ble det nærmest svart-hvitt. Når jeg prøvde på TV'en på rommet fungerer alt som normalt. TV'en på rommet er den samme som den i linken under.

Er ikke 100% sikker på den adaptern jeg linket til jeg heller, men jeg kjøpte en amerikansk DS og kjøpte en "norsk" DS adapter, og den funker perfekt. Med det sagt, er ikke sikkert det er samme greia med Wii.

Også, er det garantert at VC vil virke som normalt på en NTSC-konsoll i Norge?

*Edit*

Regnet nettop ut en pakke med Wii med Wii Sports og følgende spill;

Zelda: Twilight Princess

Metroid Prime: Corruption

Super Paper Mario

Super Mario Galaxy

No More Heroes

Super Smash Bros Brawl

Fra Absoluttspill.no ville alt dette komme på rundt 4900kr, mens fra videogamesplus.ca ville det kostet rundt 3700kr (Brawl og Sonic Secret Rings følger med Wii'en), og da med 2000 Wii Points.

*edit*

Leste litt nå om TV'en jeg har. På en nettside står det "Nätspänning: AC 230 V ( 50/60 Hz )". Betyr dette at den tar NTSC? På "Analog TV-mottagare" står det bare PAL.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Har jeg rett når jeg tror at det eneste jeg trenger for å få denne til å fungere her i Norge, er en Wii AC Adapter slik som denne http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=30349 ?

Ja den mener jeg skal virke. Selv bruker jeg denne

Finnes det andre komplikasjoner med å bruke en NTSC Wii i Norge, som f.eks firmware, oppdateringer, VC osv?

Nei du laster ned de amerikanske oppdateringene gjennom Wiien. På Virtual Console får du kun tilgang til den amerikanske VC-butikken. Skal du kjøpe noe der må/bør (har i alle fall jeg gjort) du sette landet til Wii-konsollen til Brasil for at det skal virke med VISA-kort. Været og nyheter blir også så "lokalt" udetaljerte, sett med norske øyne.

Når det gjelder TVen må den støtte 60hz og NTSC 3,58. Siden du fikk farge på den ene TVen vil jeg anta det er den du bør bruke til NTSC-spilling.

Lenke til kommentar

Takk for svar, ballerusk. Så at du har svart i en annen lignende tråd for lenge siden og ventet på at du skulle dukke opp her også!

Jeg tittet litt på den fra play-asia etter at jeg så at du linket til den i den gamle tråden om samme emne også. Kommer nok til å kjøpe en slik en.

Jeg er 99% sikker på at TV'en jeg bruker til gaming støtter 60hz, men er ikke like sikker på om den støtter NTSC 3,58. Jeg bruker min PAL PS2 med Matrix Infinity modchip til å spille NTSC PS1/PS2-spill, og pleier også å se NTSC filmer på denne PS'en. Vet ikke om dette vil si at TV'en støtter NTSC 3,58, men jeg håper virkelig det.

Har forøvrig denne TV'en - http://www.dooyoo.co.uk/television/samsung-cb-20f32t/

Står ikke noe om NTSC, men på en tysk side står det at den er NTSC-kompitabel.

Gleder meg sånn til å trykke "Checkout"! http://bildr.no/view/211976

Skattepenger om 2 uker!

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Takk for svar, ballerusk. Så at du har svart i en annen lignende tråd for lenge siden og ventet på at du skulle dukke opp her også!

Jeg tittet litt på den fra play-asia etter at jeg så at du linket til den i den gamle tråden om samme emne også. Kommer nok til å kjøpe en slik en.

Jeg er 99% sikker på at TV'en jeg bruker til gaming støtter 60hz, men er ikke like sikker på om den støtter NTSC 3,58. Jeg bruker min PAL PS2 med Matrix Infinity modchip til å spille NTSC PS1/PS2-spill, og pleier også å se NTSC filmer på denne PS'en. Vet ikke om dette vil si at TV'en støtter NTSC 3,58, men jeg håper virkelig det.

Gleder meg sånn til å trykke "Checkout"! http://bildr.no/view/211976

Skattepenger om 2 uker!

Slik sjekker du om tven støtter PS2 NTSC.

Spill ntsc ps2 spill, pass på at chippen står på COLOR MODE = OFF

i configen til matrix

Får du farger = null stress.

Når det gjelder strømforsyning til wii er denne ekstern.

Dvs, du kan skaffe deg en pal strøm og bruke på NTSC maskin.

Akkurat samme på PS2 slim (ikke den gamle PS2, der MÅ du ha omformer)

Har du gamecube?

hvis ja, kan du bruke din pal gamecube strømforsyning på wii.

Du må bare spikke litt med kniv på pluggen for at den skal passe.

mvh

Espen

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Takk, Espen. Finner ingen COLOR MODE opsjon! Skal jeg sette PS2 SCREEN FIX på NTSC eller PAL60, kanskje?

b. NTSC – Used to force NTSC signal format on all games/software

c. PAL60 – Used to force NTSC signal format with color correction on PAL televisions that can handle NTSC signals.

Testet begge disse alternativene og begge fungerte utmerket med normale farger osv.

Vil dette si at jeg trygt kan gå til innkjøp av en NTSC Wii?

*edit*

Fikk nettop svar av Samsung og de sier at "TV'en støtter nok ikke NTSC", men PS2 med chip og NTSC spill og filmer funker jo som bare det. Regner med at jeg går for en PAL-maskin.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Jepp, funker perfekt. PS2 SCREEN FIX er det øverste valget. Har fått noen tilbakemeldinger fra andre at selv om PAL PS2'en med chip funker, så vil det ikke automatisk si at en NTSC Wii vil virke på sammem måte, i og med at PS2'en altså er en PAL-maskin.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Jepp, funker perfekt. PS2 SCREEN FIX er det øverste valget. Har fått noen tilbakemeldinger fra andre at selv om PAL PS2'en med chip funker, så vil det ikke automatisk si at en NTSC Wii vil virke på sammem måte, i og med at PS2'en altså er en PAL-maskin.

Greia er at PS2 tvinger signalene ut i 60hrtz. Derav har man valget PAL og PAL60 for tver som ikke støtter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...