Dryper Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei. jeg har nå bygget et lite lekeslott som ble litt for stort forhold til hva jeg ville ha det derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å kutte litt på det $result2 = mysql_query("SELECT * FROM bank WHERE byid=$sessionbyid ") or die(mysql_error()); while ($rad2 = mysql_fetch_array($result2)){ $bank = $rad2['current']; } $result = mysql_query("SELECT * FROM byer WHERE id=$sessionbyid ") or die(mysql_error()); while ($rad = mysql_fetch_array($result)){ $timestampuser = $rad['timestampbank']; $penger = $rad['penger']; } Der ser du jo to sprørringer, det å sette de sammen er ikke det vanskeligeste , men jeg får ikke til å sette id = $sessionbyid og byid = $sessionbyid i samme spørring.. Dette er hvordan jeg har skrevet det. $result2 = mysql_query("SELECT * FROM bank, byer WHERE bank.byid=$sessionbyid AND byer.id = $sessionbyid ") or die(mysql_error()); Dette er hvordan jeg skrev det, men det funker ikke :S ingen feilmelding eller noe ... Er det noen som hvet hva som kan være galt? Takker for svar. er noe uklart si ifra Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Kjør mysql_error(). Gjør det til en vane. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Kjør mysql_error(). Gjør det til en vane. som du ser så er den allerede på den har jeg på alle spørringer Men det som hadde vært litt gøy var å få vite om det er slik det skal skrives? eller er det galt Endret 11. juni 2008 av Dryper Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Kjør spørringen i PHPMyAdmin / MySQL Query Browser og se hva du får som resultat. Edit: Man gjør det for å utelukke feil i SQL-delen, slik at man kan fokusere på koden. Ser du har noen teite feil i koden din. Hvordan går du frem selv for å lokalisere og løse problemet? Edit: Rent syntaks-messig ser spørringen korrekt ut. Hvis du er ute etter å vite slikt, kan du f.eks. se på MySQL sin egen dokumentasjon. SELECT Syntax Endret 11. juni 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Ja jeg har nå kjørt denne i Query browser og fikk opp bare en av tabellene.. som er tabellen "byer" , den andre utelukkes helt. :S Hva har jeg gjort feil :O ? Merkelig. EDIT: glem det.. funket andre gang jeg "Executa" den :O .. Takker så mye for hjelpen "Links bookmarked" .. Endret 11. juni 2008 av Dryper Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Tråden var feilpostet og er flyttet til databasekategorien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå