Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt Hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei da var det endelig tid for og kjøpe seg et nytt HK men jeg har funnet fram disse 2 men hvem av de burde MAn gå for??

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351722

MSI P45 Platinium

eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343949

MSI X48C Platinium

ting jeg legger vekt på er

+Ytelse til spill

+ boote tid

+Ytelse til vanlig ting som eks Musikk,videomaking

+og Overklokking

takk til alle svar^^ :!:

----------------------------------------------------------------------------------------

MSI P35 - IntelQuadCore 3.2GHZ - Gainward Gforce 8800GTS - Geil Ultra

Endret av jorgen9362
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor MSI? De lager generelt OK kort, problemet er at de andre vanligvis lager meget bra kort ;-)

Hadde heller satset på Gigabyte, Asus eller Abit P45.

Edit: Og hold deg unna hybrid ddr2/ddr3 kort som sagt - de er sjelden spesielt vellykket.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Hvorfor MSI? De lager generelt OK kort, problemet er at de andre vanligvis lager meget bra kort ;-)

Hadde heller satset på Gigabyte, Asus eller Abit P45.

Edit: Og hold deg unna hybrid ddr2/ddr3 kort som sagt - de er sjelden spesielt vellykket.

det MSI korte jeg har nå har jeg vært kjempe fornøyd med så jeg tenkte at jeg skulle fortsette og bruke MSI=) har et MSI P35 Combo-F med ddr2 og ddr3 porter og d funker da bra?

Endret av jorgen9362
Lenke til kommentar

Funker bra gjør stort sett alle kort, men skal du overklokke og tweake blir MSI som oftest liggende etter, MSI er og blir en middelhavsfarer med enkelte lyspunkt, men så lenge både Gigabyte, Abit og Asus lager bedre kort så ville jeg ikke vurdert MSI.

Lenke til kommentar
Funker bra gjør stort sett alle kort, men skal du overklokke og tweake blir MSI som oftest liggende etter, MSI er og blir en middelhavsfarer med enkelte lyspunkt, men så lenge både Gigabyte, Abit og Asus lager bedre kort så ville jeg ikke vurdert MSI.

Jeg har klokka min Quad fra 2.4 Ghz til 3.3GhZ er d Å ligge langt etter?:S?

Lenke til kommentar
Jepp... Jeg klarte 3.2ghz med ett MSI P35-NEO2, mitt Gigabyte X38-DQ6 klarer 3.8 med samme kjøling. MSI lager jevnt over bedre AMD AM2 hovedkort, men der er heller ikke konkurransen spesielt stor.

okei:D kan du anbefale et annet kort til meg da? helst P45,X38 eller X48^^?(A)

Lenke til kommentar

X38 er ikke noe poeng å gå for nå, ikke store forskjellen ti X48, men X48 er uansett nyere.

P45 er vanselig å anbefale - de er ikke kommet enda, men det er ganske sikker at de dyrere varianter av Gigabyte's og Asus sin P45 serie og Abit iP45-PRO vil være kanonvalg, jeg vil ikke anbefale DDR3 da det ikke kommer til å ha stort for seg før Intel Nehalem kommer rundt juletider.

Av X48 kort vil jeg anbefale Gigabyte X48-DQ6 og Asus Rampage Formula, skal du ha DDR3 er Gigabyte X48T-DQ6 et bra valg.

Lenke til kommentar
X38 er ikke noe poeng å gå for nå, ikke store forskjellen ti X48, men X48 er uansett nyere.

P45 er vanselig å anbefale - de er ikke kommet enda, men det er ganske sikker at de dyrere varianter av Gigabyte's og Asus sin P45 serie og Abit iP45-PRO vil være kanonvalg, jeg vil ikke anbefale DDR3 da det ikke kommer til å ha stort for seg før Intel Nehalem kommer rundt juletider.

Av X48 kort vil jeg anbefale Gigabyte X48-DQ6 og Asus Rampage Formula, skal du ha DDR3 er Gigabyte X48T-DQ6 et bra valg.

ok tusen takk:D tror jeg går for X48 fra gigabyte jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...