Veggy Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hei, Skal nå bygge opp en ny maskin og har nå lyst til å prøve meg på vannkjøling. Men trenger her litt input på ting som jeg trenger/bør satse på. Skal ta utgangs punkt i en ny Coolermaster Cosmos / Cosmos S. - Intel Q9300 - Geforce 9800GTX/GX2 Har ikke bestemt meg for noe hovedkort da jeg er usikker på hvilke som jeg kan enkelt ha chipset/ram kjøling på. Har ikke satt opp noe bestemt prisklasse ennå, får se på slutt resultatet og kanskje ta noen billigere komponenter hvis jeg føler det blir for dyrt. Jeg er også kun intressert i å bestille fra norske leverandører. Input tas imot... edit: Redigert tittel.... Endret 14. juni 2008 av Veggy Lenke til kommentar
ansver Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Et forslag fra min side: CPU-blokk: D-Tek FuZion v2 har fått gode skussmål i det siste. GPU-blokker er litt vanskeligere å finne tester på, men jeg tror ikke du kan gå så veldig galt med å velge en blokk fra EK. NB: XSPC X2O Delta har også fått gode skussmål, men om den passer til hovedkortet du ender opp med å kjøpe vet jeg ikke. Alternativt kan du bruke en DangerDen MPC-blokk hvis den passer. Ram, harddisk og southbridge virker det ikke som det er stort å hente på å vannkjøle. Hvis du vil overklokke mye kan du heller vurdere å kjøle MOSFET. Jeg tror det skal være plass til en trippelradiator i toppen av kabinettet ditt, men ikke alle radiatorer vil passe. Fra denne lista tror jeg kanskje jeg ville valgt en Black Ice GTX 360. Av pumper er det Laing DDC-3.2/Swiftech MCP355 eller Laing D5 Basic/Swiftech MCP655-B som er mest populære på amerikanske forum. Jeg tror også tyske Aquastream XT er en like bra pumpe, men i f.eks. USA er den såpass mye dyrere enn de to andre at den ikke helt har slått an. Forøvrig vil jeg anbefale deg å lese alle sticky'er på dette forumet, samt på XtremeSystems, Over-clock og det meste på Martin's Liquid Lab. Det er en god del å tenke på hvis du har planer om å vannkjøle, men de stedene der burde gi deg mer enn nok informasjon (om f.eks. slanger, nipler, vifter, viftestyring, plassering av komponenter osv). Til slutt vil jeg anbefale deg å revurdere å kun kjøpe fra norske butikker. Det er mye penger å spare på å kjøpe fra utlandet, selv etter moms og frakt, utvalget er bedre, og i tillegg er servicen ofte upåklagelig (og det kan man ikke alltid si om norske nettbutikker, uten at jeg har kjennskap til de som selger vannkjøling i Norge). Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Problemet ditt ligger i å få tak i 9800 blokk til enten gtx eller gx2 her i norge. Slik at bare for det må du vurdere å bestille fra utlandet. Du får uansett mye mer for pengene ikke bare det at du sparer penger men du får så enormt mye mer ytelse i kompontentene enn de som er mulighet for å få tak i her i norge. Lenke til kommentar
Veggy Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Ok, jeg skal ta dette med kjøp fra utlandet til etterretning. Har nå fått kjøpt det meste til maskinen.. Evga 9800GTX Superclocked Intel Quad Q9300 Evga 780i Sli Coolermaster Cosmos S Thermaltake 750W ToughPower Har kjøpt med ei Noctua NH-U12P CPU Vifte for å kjøre med inntil jeg får bestemt meg for hva jeg skal gå på av vannavkjøling. Får da begynne å pusle sammen et oppsett av ting og tang jeg måtte trenge til vannavkjøling. Ikke så mye av GPU blocks på markedet men jeg har sett EK har noe. Takk så langt... edit: Hmm.. fant ut at jeg har glemt å bestille opp en ny Raptor disk til det nye systemet.... sukk.. hater det - veggy Endret 13. juni 2008 av Veggy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå