Laughing Madcap Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Har røyket et år og skal nå gå tilbake til snus fordi det er billigere, bedre for helsa og huden. Synes også smaken i snus er egentlig godere. Noe jeg kommer til å savne fra cigarettene er de fantastiske nikotinsjokkene som gjør meg svimmel og avslappet. Derfor blir det nok en fest røyk eller en kose røyk i ny og ne. Hvorfor jeg bruker tobakk? Røyk: Nikotinsjokk, får en falsk følelse av avslappning og sosialt også. Snus: Godt, gjør seg godt når man gjør noe annet f.eks ingenting slår en god snus imens man spiller gitar eller sitter foran pcn. Blir som en ekstremt god tyggis elns. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Fordi det er kult, selvsagt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 En god venn av meg anbefalte meg og prøve snus, samme gjor onkelen min, så var jeg igang Syns det smaker ganske godt jeg Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Okey. Jeg har da skrevet en kommunikasjonsplan for en holdningskampanje mot røyk og snus. Hvis dere er interessert kan dere lese utdrag fra den her: Tobakk, nei takk. En kommunikasjonsplan Målet med informasjonskampanjen er at ungdom i mitt lokalmiljø skal ha en holdning som viser at de tar avstand til tobakk. Denne holdningen kan være "tobakk, nei takk". De viser tydelig avstand til tobakk, og at dette ikke er noe de vil bli en del av. Kommunikasjonsplanen Tobakk, nei takk er utformet slik at man tar de mest brukte unnskyldningene for bruk av tobakk og fremstiller de som noe veldig dumt å si. Så ved å bruke det retoriske virkemiddelet logos får manavbekreftet mange av de mytene som gjør at ungdommer begynner med tobakk. For eksempel så er det mange røykere og snusere som forteller om hvor avslappet de blir, men er ikke det litt ironisk når de må løpe til butikken for å kjøpe snus eller røyk før butikken stenges? Eller er konstant redd for at mor eller far skal finne den gjenglemte snusboksen på pulten hjemme? Dette er hva Tobakk, nei takk prøver å bevise, tobakksbrukere har mange grunner til å fortsette med å snuse og røyke, men disse grunnene kan løses på helt andre måter en tobakk. Mange yngre mennesker vet at tobakk ofte blir brukt av uselvstendige mennesker og som et middel for å bli noen andre. Og hvis man klarer å gjøre denne oppfatningen felles for alle som bruker tobakk, vil snusing og røyking bli sett på som noe uselvstendig og svakt. Mange røykere og snusere kommer også ofte med forklaringer på hvorfor de fortsetter. Hvis man klarer å fremstille disse forklaringene som dumme og at de kan løses på helt andre måter kan man skape en relasjon mellom dumhet og røykere og snusere. Dette er relasjoner ingen vil bli forbundet med, så en positiv virkning vil være at færre begynner med snus og røyk fordi de er redd for å bli sett på som uselvstendig og dum. Denne oppfatningen av røykere og snusere skal bli presenterte for ungdommer gjennom informasjonskampanjen Tobakk, nei takk, og mange kanaler skal tas i bruk. Alle kanalene skal fremstille røykeren eller snuseren som en påståelig person som står på påstanden, uansett hvor dumt det måtte være. Det skal utarbeides en egen annonse-serie for ukeblader og busser. De vil vise tre påstander om hvorfor man bør røyke eller snuse, akkompagnert med et bilde som illustrerer hvor dum denne påstanden egentlig er. For eksempel "Røykere er mer sosiale" med et tilhørende bilde som viser en røykende gutt stående utenfor en pub fordi han ikke kan røyke inne. Det skal utarbeides egne tv-spotter som viser personer som bruker snus eller røyk for å komme inn i sosiale kretser. Men blir lett gjennomskuet og blir latterliggjort av de som står rundt. F.eks. en yngre gutt som tar store mengder snus på vei inn i en større folkemengde med store steg, men blir fort gjennomskuet og ledd av. Ved kampanjens slutt ønsker avsender at målgruppen skal sitte igjen med en oppfattelse av røykere og snusere som usikre, uselvstendige og dumme mennesker. Dette er en menneskegruppe de ikke vil ta en del av, og de vil de derfor tar avstand fra røyk og snus. Håper ingen snusere eller røykere føler seg støtt, kun en skoleoppgave Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Må bare være litt off topic: Er tobakk et rusmiddel? Hvorfor, Hvorfor ikke? Synes det er ille at tobakks brukere får ta imot masse skit og kan nesten bli hengt ut i samfunnet fordi de er usunne, imens overvektige folk som såvidt klarer å gå ut av butikken med bæreposer fult av potetgull o.l skal man ikke le av. Endret 12. juni 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Det er forbundet mye mer tabu med å gjøre narr av fete mennesker, i mange tilfeller er ikke det noe de velger selv. Men med tobakk derimot er det noe man velger selv. Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Bruker ikke det Liker ikke at folk bruker det heller Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det er forbundet mye mer tabu med å gjøre narr av fete mennesker, i mange tilfeller er ikke det noe de velger selv. Men med tobakk derimot er det noe man velger selv. Man velger ikke om man blir født overvektig, hvis du vill forbli overvektig derimot, velger du selv. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 jeg er 19 år og må bare si det folk som røyker ser kulere ut enn folk som ikke røyker, enkelt og greit. er noe mer Bad og slemt over de. Jeg foreksempel tenner på jenter som røyker. syntes det er sexy og elegant! Hahahahahaha, unnskyld jeg MÅTTE bare le av kommentaren (Kulere å røyke, enn å la vær) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Må jo ha noe å mekke medStrengt tatt så kan du jo mekke med pot da. Selv om det blir litt smør på flesk. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Må jo ha noe å mekke medStrengt tatt så kan du jo mekke med pot da. Selv om det blir litt smør på flesk. Nja mangelvare det her omkring Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Okey. Jeg har da skrevet en kommunikasjonsplan for en holdningskampanje mot røyk og snus.Hvis dere er interessert kan dere lese utdrag fra den her: For eksempel så er det mange røykere og snusere som forteller om hvor avslappet de blir, men er ikke det litt ironisk når de må løpe til butikken for å kjøpe snus eller røyk før butikken stenges? Eller er konstant redd for at mor eller far skal finne den gjenglemte snusboksen på pulten hjemme? dette er ikke et bra eksempel. men borsett fra den bitten så er artikkelne veldig bra:).. jeg er 17 å snuser.. og jeg er ikke stresset for og rekke butikken osv. eller konstant redd for at foreldre skal finne det ut.... ellers veldig bra artikkel... Endret 13. juni 2008 av Heroes Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Skjönner ikke hvorfor folk plager seg over at andre röyker/snuser. NEI! vi gjör det ikke fordi det er kult, det er forbanna godt! Kan svare for nesten alle röykere og snusere og si: At vi vet at det er dårlig for helsa, så dere trenger ikke å påminne oss. Hva er det dere hater med at andre ödelegger kroppen sin, hvis dere tenker på tobakk industrien, er det like ille i kle's og sukker industrien. og ja, allikevel hvis vi skyndter oss til butikken, så tar fortsatt den gode snusen og roer ned kroppen min. Endret 13. juni 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg snuser enkelt og greit fordi jeg syns det er digg. Jeg evt at mange snuser for [ være kule, men jeg tør faktisk påstå at jeg ikke er en av dem og kan heller ikke skjønne hvorfor noen vil snuse bare for å være kule. Syns du ikke det er digg så la vær. Endret 13. juni 2008 av Hamaestra Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg snuser. I starten var jeg jo selfølgelig "Veldig" tøff. Og "alle" kameratene mine gjorde det.. Men etterhvert var det egentlig bare digg, hadde ikke fortsatt med det hvis det ikke var godt. Har foresten aldri hatt hull, og føler at jeg er dårlig til å pusse tennene.. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Du får ikke hull i tennene av snus, snusen tar faktisk å dreper de bakteriene som skal lage hull. Men! Snusen råtner opp tannkjøttet ditt, som du sikkert allerede har lagt merke till og emaljen på tennene skades. Sikkert mye mer også, jaja. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 ja, tannkjøttet er blitt ganske slitt ned alt. Fikk tidli såkalt "snuslomme". Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 ja, tannkjøttet er blitt ganske slitt ned alt. Fikk tidli såkalt "snuslomme". elsker snuslomma mi:) gjør at jeg kan snuse uten at noen ser det..og da er jeg fornøyd..for snusen er for meg ikke for at andre skal synes det er kult:P Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jenter som snuser og røyker syns jeg er kvalmt, skal alldri skysse ei jente som gjør noe av delene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå