torkil Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Lurer på om noen har en forklaring til meg på hvorfor skjerminnstillingene mine ikke lagres. Hver eneste gang jeg skrur på pc'en så "må" jeg justere skjermbildet slik at det fyller skjermen helt ut, innstillingene mine lagres tilsynelatende ikke. I tillegg har skjermen min fått en ufin høyfrekvent pipelyd. I beste Donald Duck-stil har jeg klasket til skjermen noen ganger og da gir lyden seg... hva er det dette kommer av? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Skjerminnstillinger er noe skjermen skal lagre. Tror det er begrenset hvor mange forskjellige innstillinger som kan lagres. Hvis du bruker flere programmer som kjører med forskjellig innstilling (spill etc) så er det ikke plass til å lagre alle. Men hvis den uansett ikke husker noen innstillinger, så er vel den funksjonen defekt i skjermen. Piping kommer typisk fra en litt "løs" spole. Hvis du kan lokalisere spolen så hjelper det å lime den med Araldit eller lignende. Men OBS det er farlige spenninger inne i en skjerm. Bruk en liten plastslange som stetoskop. Lenke til kommentar
torkil Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg kan ikke uttrykkene på fagspråket, men jeg ønsker at hele mitt windows skrivebord fyller hele skjermen. Altså 100% utnyttelse. Når jeg først fikk skjermen så fikset jeg disse innstillingene og de ble lagret helt fint. Nå plutselig må jeg gjøre innstillingene om igjen hver gang jeg skrur på PC'en som sagt. Mer spesifikt er det på skjermens meny det som kalles "size" og "position", der man justerer henholdsvis skjermbildets størrelse og posisjon på skjermen. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har noe ala samme problem som deg, men dette pleier å skje med meg uansett når jeg har latt skjermen være av en liten stund, uavhengig om pc'en har vært av eller på imens. Det er ikke så mye svart rundt bildet, men det som er pleier å forsvinne etter noen minutter fordi bildet utvider seg ettersom skjermen blir "varm"... Sikker på at du ikke bare må vente på at skjermen skal varmes opp eller no i den dur? Lenke til kommentar
torkil Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Jepp... Det er vel sant: Det er vel nok å skru av skjermen for at innstillingene mine skal bli borte. Men de utvider seg ikke når skjermen blir varm nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå