tom waits for alice Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Slik jeg forstod det, skulle de nå få hjelp til kunstig befruktning på lik linje med det ektepar får i dag, og så vidt jeg vet betaler ikke disse for det (evt. en egenandel som er en relativt liten del av hele (mor)kaka). Så vidt jeg vet er egenandelen ved kunstig befruktning i dag 15 000 kroner + 1500 kroner, av en total kostnad på rundt 80 000 kroner. Begrunnelsen for å gi det er medisinsk: At man måtte betale hele beløpet selv førte til at folk fikk satt inn flere egg for øke sjansene for å lykkes, siden de ikke hadde råd til å prøve flere ganger. Det øket sjansene for flerlingefødsler og dertil hørende medisinsk risiko. De samme betraktninger gjelder selvsagt også for lesbiske. Jeg synes det er helt greit, så lenge vi subsidierer barnefamilier på alle bauger og kanter ser jeg ikke noen grunn til at vi ikke kan dekke dette også. Lesbiske betaler jo også skatt. Geir Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 "Normalt" er et ord opprettet av "perfekte" mennesker som selv har definert en egen standard for hvordan andre skal se ut og oppføre seg.. Alle er forskjellige, unormale og normale, deal with it. Det som er normalt for meg er ikke nødvendigvis normalt for deg. For meg er det "unormalt" å forskjellsbehandle folk fordi de er forskjellige fra meg selv... Og naturlig? Who's to decide hva som er naturlig? Hvem bestemmer at en forkjølelse er noe naturlig men ikke homofili? Hvor går grensa for hva som er naturlig? Hva ligger egentlig i ordet naturlig? Legningen blir tross alt ikke bestemt av en diger hjernevaskemaskin så den må da også være naturlig? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg syntes det er morsomt at enkelte folk her mener at vi burde lovpålegge "normalen". Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er ingenting som heter homofili. Homofili er bare en konsekvens av den liberale vestlige verden. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ble det gjort noen forandringer angående fedres rettigheter når det gjelder skilsmissebarn? Føler at det er "praksis" å gi hovedomsorg til mor uansett i Norge. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Jeg syntes det er morsomt at enkelte folk her mener at vi burde lovpålegge "normalen". Sist jeg sjekket var normalt en subjektiv mening, altså en gruppe kan beskrive homofili (feks) som normalt, og akseptere det, mens en annen gruppe på sin side kan si at bare lesbiske er ok. Sånn sett er en på en rundans hele tiden, fordi begrepet om normalt vil variere avhengig av hvor en er, og en vil mest sannsynligvis ikke finne en felles forståelse av hva det egentlig er. Merkelig hvordan enkelte mener det du skriver, at deres oppfatning av normal skal være rettgivende for hva andre mener, men de skal ikke bevise hvorfor. *De har liksom bare rett i form av deres verdier* Endret 11. juni 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er ingenting som heter homofili. Homofili er bare en konsekvens av den liberale vestlige verden. Merkelig. Så vidt jeg har lagt merke til så blir f.eks. ikke delfiner påvirket av den liberale vestlige verden. Likevel observerer man masse homofili der og hos flere hundre andre dyrearter. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Dessuten, dere som er redde for at menneskerasen skal dø ut (gud forby, haha) kan betrygge dere med at selv om 100% av verdens befolkning ble homofile over natta ville vi fortsatt vite hvordan vi skulle produsere barn - og vi ville gjennomført det. Enten ved hjelp av kunstig befruktning eller ved bruk av andre metoder. Selv i dag inngår homofile par (2gutter,2jenter) avtaler om å befrukte jentene for å deretter adoptere bort det ene barnet ved fødsel. Så det med at vi kommer til å dø ut er et tvers igjennom pill råttent argument. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er ingenting som heter homofili. Homofili er bare en konsekvens av den liberale vestlige verden. Uh, har du belegg for den påstanden? Hvis ikke foreslår jeg at du titter på naturen, og eldre historie. Mye av dette finner du i tråden "Er homofili naturlig eller trend". Jeg vil ikke utbrodere mer, men kan avslutte med at du burde i det minste finne noe "bevis" for dette før du slenger ut en så absurd påstand. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg syntes det er morsomt at enkelte folk her mener at vi burde lovpålegge "normalen". Men sist jeg sjekket var normalt en subjektiv mening, altså en gruppe kan beskrive homofili (feks) som normalt, og akseptere det, mens en annen gruppe på sin side kan si at bare lesbiske er ok. Sånn sett er en på en rundans hele tiden, fordi begrepet om normalt vil variere avhengig av hvor en er, og en vil mest sannsynligvis ikke finne en felles forståelse av hva det egentlig er. ... which was my point. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg syntes det er morsomt at enkelte folk her mener at vi burde lovpålegge "normalen". Men sist jeg sjekket var normalt en subjektiv mening, altså en gruppe kan beskrive homofili (feks) som normalt, og akseptere det, mens en annen gruppe på sin side kan si at bare lesbiske er ok. Sånn sett er en på en rundans hele tiden, fordi begrepet om normalt vil variere avhengig av hvor en er, og en vil mest sannsynligvis ikke finne en felles forståelse av hva det egentlig er. ... which was my point. Dårlig formulering av meg, men den trengte en underbygning slik at de som kalte oss diverse ting her kunne forstå det Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Snikinnføring av en ny barnelov. Under dekke av å gjelde ekteskap. Det er det vi kaller avslørt, men småtinget overgikk seg selv igjen....... Det stemmer med all respekt ikke. Lovforslaget, inklusive de paragrafer som gjelder adopsjon og befruktning, har vært ute til høring i alle relevante instanser, inklusive den norske kirke og andre trossamfunn, misjonssambandet og pinsemenighetene, helsevesenet og barneombudet, juridiske instanser og også organisasjoner som MorFarBarn og de andre motstanderne av homofil adopsjon. Motforestillingene er sitert i proposisjonen. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Trolling og svar på trolling er slettet. Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert. Kos dere videre med en saklig diskusjon Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er ingenting som heter homofili. Homofili er bare en konsekvens av den liberale vestlige verden. Tvert imot: Homofili har vært kjent og akseptert i alle verdensdeler til alle tider. Det var den slettes ikke så liberale vestlige verden - ved misjonærene - som gjorde den slags til en synd rundt om i verden. Geir Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Tviler fordi det strider imot det jeg mener er normalt, altså en mor og en far. La meg se; fordi du ikke har opplevd det selv, eller mest sannsynligvis kjenner noen i den situasjonen så er du imot det, og dette basert på en subjektiv oppfatning av hva som er normalt?En kan vel i det minste prøve å sette seg inn i saken, og dokumentasjonen som finnes rundt dette før en fordømmer noe en da tydeligvis ikke har konsept om. Jeg har da ikke fordømt noenting? Jeg sa hva jeg syntest om ekteskapsloven som emne ber om. Og det må nå vell være lov å mene selv om jeg ikke har satt meg grundig inn i saken og lest dokumentasjon om dette. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er ingenting som heter homofili. Homofili er bare en konsekvens av den liberale vestlige verden. Merkelig. Så vidt jeg har lagt merke til så blir f.eks. ikke delfiner påvirket av den liberale vestlige verden. Likevel observerer man masse homofili der og hos flere hundre andre dyrearter. Det er vel bare sånn dyr er. De finner ikke hunndyr der og da og instinket tar over og feilkobler.... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Tviler fordi det strider imot det jeg mener er normalt, altså en mor og en far. La meg se; fordi du ikke har opplevd det selv, eller mest sannsynligvis kjenner noen i den situasjonen så er du imot det, og dette basert på en subjektiv oppfatning av hva som er normalt?En kan vel i det minste prøve å sette seg inn i saken, og dokumentasjonen som finnes rundt dette før en fordømmer noe en da tydeligvis ikke har konsept om. Jeg har da ikke fordømt noenting? Jeg sa hva jeg syntest om ekteskapsloven som emne ber om. Og det må nå vell være lov å mene selv om jeg ikke har satt meg grundig inn i saken og lest dokumentasjon om dette. Som regel når du legger ut din mening på et diskusjonsforum så burde du ha i mente at noen vil stille deg mot veggen for dine tanker, om du ikke forventer det så undres jeg hvorfor du skrev det i det hele tatt. Argumentasjonen din baserer seg ene og alene på din oppfatning av normalt, men du kan ikke forklare utover det hvorfor det er galt, tar jeg feil? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 *om kunstig befruktning og kostnader*Så det er såpass dyrt og man betaler over 15.000kr selv, ja. Vel, da ble det jo litt vanskligere for paret i gata og ta hele regningen, ja. Jeg ser at det kan være en fordel om det offentlige spytter inn mesteparten, men jeg har nå denne inngrodde oppfatning om at helsevesenet skal hjelpe folk med defekter o.l. Og heller dekke tannlegeregningen til folk før de gir lesbiske par kunstig befruktning fordi de "vil ha" barn. Dessuten: Sæd i en kopp -ta en sprøyte sug det opp. Før sprøyten inn der du vet så blir din mage stor og fet. Er ikke det mye lettere da? Errm, neida, her holder jeg meg seriøs. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er ingenting som heter homofili. Homofili er bare en konsekvens av den liberale vestlige verden. Merkelig. Så vidt jeg har lagt merke til så blir f.eks. ikke delfiner påvirket av den liberale vestlige verden. Likevel observerer man masse homofili der og hos flere hundre andre dyrearter. Det er vel bare sånn dyr er. De finner ikke hunndyr der og da og instinket tar over og feilkobler.... Det forklarer vel lite livslange homofile partnerskap hos t.eks. svaner. De skal vist også være gode foreldre til ungene de adopterer. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Javell, du vinner. Jeg gir meg hen til din overlegenhet i diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå