Gå til innhold

I dag innførte Stortinget en felles eksteskaplov! Hva syns du om den?


Er du for eller mot denne loven?  

50 stemmer

  1. 1. .

    • For
      40
    • Mot
      9
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Har ikke noe imot de, men ungene må komme fra en plass og jeg tror ikke dette vil hjelpe så veldig mye de allerede lave fødselstallene...

 

Vel, barna kan strengt tatt komme fra to steder. Enten adopsjon, som er overskuddsbarn uten noen virkning på fødselsraten, eller gjennom surugat/assistert, noe som vil øke raten siden det øker produksjonen av barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart det vil hjelpe på fødselstallene. Nå får de jo rett på asistert befruktning som alle andre ektepar
Andre ektepar får medisinsk hjelp, dersom det er noe medisinsk galt med dem, slik at d ikke kan unnfange et barn. Helsevesenet er ikke der for å gi alle folk det de vil ha, men for å helbrede/fikse/hjelpe folk som lider av fysiske feil, sykdom, e.l. Det har overhodet ingen ting å gjøre med ekteskap. I hvert fall burde det ikke hatt det. Men når feil skal rettes opp, er det vel ikke uvanlig at mn tar i for mye. Hva hvis jeg vil få et foster implantert da? det bør jo jeg også få lov til.
Lenke til kommentar
Andre ektepar får medisinsk hjelp, dersom det er noe medisinsk galt med dem, slik at d ikke kan unnfange et barn. Helsevesenet er ikke der for å gi alle folk det de vil ha, men for å helbrede/fikse/hjelpe folk som lider av fysiske feil, sykdom, e.l. Det har overhodet ingen ting å gjøre med ekteskap. I hvert fall burde det ikke hatt det. Men når feil skal rettes opp, er det vel ikke uvanlig at mn tar i for mye. Hva hvis jeg vil få et foster implantert da? det bør jo jeg også få lov til.
Du snakker om hvem som blir dekket utgiftene av helsevesenet. Her i norge har de ikke en gang hatt lov om de ville betale selv. Etter som jeg har fått med meg så er ikke dette lenger noe problem. Mulig jeg beveger meg på tynn is nå. Har ikke finlest alt.
Lenke til kommentar
Du snakker om hvem som blir dekket utgiftene av helsevesenet. Her i norge har de ikke en gang hatt lov om de ville betale selv. Etter som jeg har fått med meg så er ikke dette lenger noe problem. Mulig jeg beveger meg på tynn is nå. Har ikke finlest alt.
Sant. Det glemte jeg helt å presisere. De må for all del få lov til å motta kunstig befruktning om de ønsker, så lenge ikke "vi" må betale for det. Jeg er og 100% for at de skal få adoptere på lik linje med alle andre par. Det som for meg virker borti natta, er at deres ønske om barn skal medføre store utgifter for helsevesenet når det ikke foreligger noen defekter, som etter min mening er det helsevesenet skal bruke ressursene sine på å behandle.

 

Slik jeg forstod det, skulle de nå få hjelp til kunstig befruktning på lik linje med det ektepar får i dag, og så vidt jeg vet betaler ikke disse for det (evt. en egenandel som er en relativt liten del av hele (mor)kaka).

Lenke til kommentar
Helt ok at lesbiske og homofile nå kan gifte seg, men jeg mener ikke at de bør få lov til å adoptere. Vet ikke om det var en del av loven?

 

Jo, det er en del, de får lov. Så, lyst å utdype hvorfor de ikke burde få det?

 

Jeg har mine tvil på om det vil være sunt for en unge å vokse opp med to fedre eller to mødre.

Vil tro det er best for ungen å vokse opp med en mor og en far.

 

Men dette er jo kun noe jeg mener og tror, har jo ikke noe erfaring med det!

Lenke til kommentar
Helt ok at lesbiske og homofile nå kan gifte seg, men jeg mener ikke at de bør få lov til å adoptere. Vet ikke om det var en del av loven?

 

Jo, det er en del, de får lov. Så, lyst å utdype hvorfor de ikke burde få det?

 

Jeg har mine tvil på om det vil være sunt for en unge å vokse opp med to fedre eller to mødre.

Vil tro det er best for ungen å vokse opp med en mor og en far.

 

Men dette er jo kun noe jeg mener og tror, har jo ikke noe erfaring med det!

 

Hvorfor tviler du på det?

 

Den nye ekteskapsloven kommer tell å føre tell store konsekvensa førr samfunnet i fremtida. Dokkers skyld!

 

Kan du komme med noe mer vettig enn subjektive påstander, hvilke konsekvenser?

 

homofilt ekteskap lovlig?

ja hvorfor ikke legalisere pedofili og all slags umenneskelighet med det samme?

 

Hadde ikke vi gjort oss ferdig med sammenlikningen av homofili og pedofili?

Lenke til kommentar
homofilt ekteskap lovlig?

ja hvorfor ikke legalisere pedofili og all slags umenneskelighet med det samme?

 

Nå er ikke pedofili ulovlig, så hvor hadde du tenkt deg her?

 

tror personen prøver å skremme andre med at homofili er like ille (om en ser utelukkende på de som praktiserer legningen)....og som vanlig så faller poenget helt i fisk.

Lenke til kommentar
tror personen prøver å skremme andre med at homofili er like ille (om en ser utelukkende på de som praktiserer legningen)....og som vanlig så faller poenget helt i fisk.
Hva, ser du virkelig ikke det flotte poenget hans? "ALT SOM ER UVANT OG SOM JEG IKKE FORSTÅR ER SKUUUUUUUUUUUUUMMELT!! :scared:"
Lenke til kommentar
tror personen prøver å skremme andre med at homofili er like ille (om en ser utelukkende på de som praktiserer legningen)....og som vanlig så faller poenget helt i fisk.
Hva, ser du virkelig ikke det flotte poenget hans? "ALT SOM ER UVANT OG SOM JEG IKKE FORSTÅR ER SKUUUUUUUUUUUUUMMELT!! :scared:"

 

Ah, det forklarer hvorfor de konservative leter etter nye partier. Alt som er nytt og rokker ved deres verdier om det som er riktig skal avvises, mens de liberale skal fordømmes for deres evne til å vurdere andre muligheter....oh joy.

 

Snikinnføring av en ny barnelov. Under dekke av å gjelde ekteskap.

 

Det er det vi kaller avslørt, men småtinget overgikk seg selv igjen.......

 

Hva behager?

 

Tviler fordi det strider imot det jeg mener er normalt, altså en mor og en far.

 

La meg se; fordi du ikke har opplevd det selv, eller mest sannsynligvis kjenner noen i den situasjonen så er du imot det, og dette basert på en subjektiv oppfatning av hva som er normalt?

En kan vel i det minste prøve å sette seg inn i saken, og dokumentasjonen som finnes rundt dette før en fordømmer noe en da tydeligvis ikke har konsept om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...