Gå til innhold

dette bør stå i guiden deres! :-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fosco! credits 4 U!!! :woot:

men var det slik at med denne metoden. kan man bare justere multiplieren nedover?

med å "åpne" L1 broen, kan man da justere multiplieren opp og ned som man selv vil?---

hva skjer om man gjør begge metodene? :o

Lenke til kommentar
Fosco!   credits 4 U!!!    :woot:  

men var det slik at med denne metoden. kan man bare justere multiplieren nedover?

med å "åpne" L1 broen, kan man da justere multiplieren opp og ned som man selv vil?---

hva skjer om man gjør begge metodene?  :o

Med denne metoden kan man justere multiplier fra 5 - 12,5.

Tror man får samme mulighet ved og "åpne" L1 broen som du skriver, men dette er jeg ikke 100% sikker på..

Kanskje noen andre her veit det.

Hilsen Fosco

Lenke til kommentar

Det går an å kutte broen med skalpell, men da må du være stø på hånden og være klar til å bestille ny prosessor ;-) Guiden vår til også ta opp dette, men ettersom guiden er skrevet av en ny medarbeider som fortsatt er under evaluering kan jeg ikke love når den publiseres.

Lenke til kommentar

Gleder meg til guiden kommer. Ellers mottar jeg snart en XP2100+ Tbred. Standard multiplier er 13. FSB planlegger jeg å sette til 175MHz. Dette vil bare gi 2275MHz. Jeg har altså ikke bruk for lavere multipliere, men høyere! Noen som vet hvordan dette gjøres?

Ellers har jeg prøvd å finne guider for akkurat dette..;

All Thoroughbreds and Bartons are completely unlocked

Veldig bra lesing forresten; anbefales. Har klippet ut noe fra linken;

All Tbred (and I believe Barton) processors are completely unlocked. Most motherboards, however, are not able to properly recognize the fifth multiplier bit (the five bits are 0.5, 1, 2, 4 and 8 ). This means that if you have one of these boards, you will only be able to access multipliers 12.5 and below for XP2000+ and lower, or multipliers 13 and above for XP2100+ and higher.

For XP2100+ the multiplier default is higher than 12.5, so you will have access to the higher multipliers by default. If you wish to gain access to the lower multipliers, you will have to connect the fifth L3 bridge to set the signal to low.

Så da betyr dette at en XP2100+ på mitt EPoX 8K3A+ vil ha muligheten til å stille multiplier høyere enn 13 uten å måtte låse den opp? Jeg forstår det slik, men tør nesten ikke håpe at det skal være så enkelt. Nå, hva sier dere? Alle Tbreds er opplåst! :woot: (?)

Edit: fortsett diskusjonen her; Alle Tbreds og Bartons er ulåste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...