Gjest rasendeogtrist Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg hater å måtte skrive dette slik at alle kan se det, men jeg har egentlig ikke noe annet sted å gå. Dama og jeg har vært sammen i litt over et halvt år. For å fortelle hele historien, som er essensiell for å forstå dilemmaet mitt, må jeg gå et stykke tilbake. Da vi hadde vært sammen i omtrent 3 måneder, sa hun at hun ville pierce begge brystvortene. Jeg var sterkt imot dette, og ville at hun i hvert fall skulle tenke en stund på det. Noen dager seinere har hun pierca begge puppene, uten å spørre meg eller (personlig mening) forestilt seg at jeg kunne ha noen innvendinger. Nylig oppdaget jeg noen nakenbilder av en annen fyr på PC-en hennes, dette lå i "Mine mottatte filer" og det var fire undermapper før bildene kom. Disse hadde åpenbart blitt tilsendt henne fra "skaperen". I tillegg fant jeg et bilde at puppene hennes med piercingene. Jeg valgte å ikke handle på impuls, selv om jeg hadde mest lyst til å sette et av bildene som bakgrunn og dra hjem. Seinere satt vi sammen på PC-en hennes og jeg fant fram bildet av puppene hennes igjen og spurte hva hun skulle med det. Hun svarte at hun "skulle sende det til en som spurte". Jeg tok ikke diskusjonen videre, men konfronterte henne i går. Hun hadde sendt bildet til samme gutten som hadde sendt henne nakenbilder. Dette var altså godt inne i forholdet vårt. Hun påsto at hun ikke hadde tenkt på det og bare skulle vise fram piercingene. Jeg ser på dette som en form for utroskap, ved at hun ga "runkemateriale" av seg selv til en fyr jeg aldri hadde hørt om og hun ikke hadde spurt meg om dette var greit. Slik det står for meg er valget mellom å slå opp med henne eller å fortsette å være sammen med henne. Nå har jeg tatt en uke pause fra henne for å tenke. Dette begynner å bli et langt innlegg, men jeg har videre satt opp en konsekvensanalyse. Kom veldig gjerne med elementer jeg kan ha glemt i den. Slå opp Fordeler Kommer videre - legge alt bak meg Ulemper Kommer til å grine hele sommeren, angre - hun kan ha gått videre og da vil det være for seint Psykiske problemer Spørsmål - foreldre, venner - hvorfor? Null sex Kan bli lenge til jeg finner en ny kjæreste/orker tanken på å lete/sjekke Blir det bedre med ny kjæreste? Bli hos henne Fordeler: Får sex Kommer ikke til å gjenta seg? (Hun begynte å gråte da jeg konfronterte henne, tror hun angrer) Kan bli lenge til jeg finner en ny kjæreste/orker tanken på å lete/sjekke (Hun er den første kjæresten min) Ulemper Gnagende tanker Psykiske problemer Usikkerhet Sjalusi, hat (Disse har jeg merka en del til det siste døgnet) Kan det gjenta seg? kan jeg stole på henne? Vil jeg klare å stole på henne? Kan jeg leve med at hun har vært "utro"? Hva skal jeg gjøre? Finnes det andre alternativer? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 For å være ærlig. Utroskap er det man gjør det til. Det definerer man selv. Jeg er ikke av den mest sjalu typen og personlig så hadde jeg gitt F i om dama likte å leke litt på nettet. Ja det kunne tilogmed vært litt krydder i noen tilfeller. MEEEEN nok om meg. Jeg hadde ikke reagert på dette. Dette er DEG det handler om. Dette gikk jo tydeligvis over din grense. Så må du spørre deg selv om et par ting. Visste hun at hun gikk over en grense? For hvis ikke hun visste det så kan hun i mine øyne ikke klandres. Hvis det er sånn at hun ikke trodde du kom til å reagere så vet hun det antagelig nå. Da kommer slikt sikkert ikke til å forekomme igjen. Men la oss si at hun VISSTE at hun gikk over grensen. Da må du spørre deg noe annet: Kan du tilgi? Kan du gå videre og legge det bak deg? Vil du noen gang klare å bygge opp den brutte tilliten? For tillit er og blir alt i et forhold. Er ikke den på plass så kan man drite i det. Tillit kan bygges opp også, selv om den er brutt. Men det koster noe av dere begge. I bunn og grunn så er det bare DU og du aleine som kan svare på hva du bør gjøre. Det er nemlig dine følelser det er snakk om. Jeg kan si det at jeg synes sjalusi kun er bortkasta energi og at jeg ikke hadde brydd meg filla om det, men det er ikke meg det handler om. Så... Tror du at du kommer deg over dette? Kan du tilgi? (Og ikke bare si "Jeg tilgir deg kjære" og etterpå gå rundt bitter og mistenksom. Jeg snakker om å virkelig tilgi.) Kan du få den samme tilliten? Bare du har svaret. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg ville ikke kalt det utroskap, men jeg ville konfronterer det med henne og sagt at jeg ikke tolererer det om det skjer igjen. Insisterer hun på å sende nakenbilder av segselv ville jeg revurdert det Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Syns personlig det er litt drøyt å sende nakenbilder av seg selv til random gutter. Hadde ihvertfall ikke tolerert det, og hva skal hun med nakenbilder av en gutt liksom?? Holder det ikke med å se deg. Nei du får finne ut av det selv, men en sommer som singel kan vel ikke skade, er nok av jenter som gjerne vil ha en sommerflørt. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Flasher hun puppene på byen også, for å "vise frem piercingene?". Men som Lars sier, det kommer an på forholdet. Og dere har ikke et sånt forhold at det er spennende, opphissende eller greit at hun gjorde dette. Hvertfall ikke mtp din reaksjon. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg må si meg enig med Blåbær, dette er det langt fra alle som syns er uproblematisk... Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ærlig talt, syns jeg ikke dette er så vanskelig. Du må jo så klart bestemme selv, men jeg syns ikke der foreligger så stort problem her. Pust ut, klarn hodet og les første delen av innlegget ditt en gang til. Er det en så big deal at hun sender bilde av brystene til en annen gutt? Siden hun piercet brystene, er det jo klart at hun er litt "kinky". Dette var litt harmløs moro fra hennes side! De to kjenner ikke hverandre, de er anonyme. Det hadde jo vært noe annet om de kjente hverandre. Hadde de møttes, og hatt sex, hadde saken vært en annen. Da skulle du dumpet henne. Men dette er ikke utroskap! Det er harmløs moro. Du burde absolutt ikke gå fra henne. Du har et stort problem om dette er et stort dilemma for deg. Da er du ekstremt kresen av natur. Dette var en svært uskyldig "utskeielse" av henne. Lenke til kommentar
Gjest rasendeogtrist Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Trådstarter tilbake igjen, fint med mye respons. Flasher hun puppene på byen også, for å "vise frem piercingene?". Men som Lars sier, det kommer an på forholdet. Og dere har ikke et sånt forhold at det er spennende, opphissende eller greit at hun gjorde dette. Hvertfall ikke mtp din reaksjon. Hun har bare vist til meg, to-tre venninner som var med da hun tok dem og fyren hun sendte bildet til. Vi har ikke et forhold som åpner for å vise fram kroppene våre til andre. Er det en så big deal at hun sender bilde av brystene til en annen gutt? Siden hun piercet brystene, er det jo klart at hun er litt "kinky". Dette var litt harmløs moro fra hennes side! Hadde du syntes det var "harmløs moro" hvis en fyr, du ikke aner hvem er, sitter og runker til et bilde av dama di, og hun har gitt ham bildet? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hadde du syntes det var "harmløs moro" hvis en fyr, du ikke aner hvem er, sitter og runker til et bilde av dama di, og hun har gitt ham bildet? Hva vet du om han runker til det egentlig? Han er jo uskyldig, det er du som må sette dama di på plass om du ikke tolererer det Lenke til kommentar
Gjest rasendeogtrist Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hva vet du om han runker til det egentlig? Han er jo uskyldig, det er du som må sette dama di på plass om du ikke tolererer det Han hadde bedt om nakenbilder av henne før vi ble sammen. Grunnen til å be om nakenbilder er vel innlysende. Jeg synes ikke han er uskyldig når han ber om bilder av puppene til ei dame som har type. Det skulle han ikke ha gjort, piercinger eller ikke, fordi det er uetisk. Det var brutalt idiotisk av henne å sende det, men forholdet vårt kan jeg gjøre noe med, hvis jeg ønsker det. Jeg, eller hun, har ikke kontroll på hva han gjør med bildet av henne. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Sånne jenter dumpes på sekundet, uten å angre. Enhver normal kjæreste hadde aldri mottatt eller sendt nakenbilder av seg selv til en annen gutt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Og som vanlig har folk fasiten på alle forhold Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Jeg ville ikke kalt det utroskap, men jeg hadde gjort det slutt på flekken. De som syns dette er en "bagatell" klarer tydeligvis ikke å tenke seg at en partner gjør noe slikt mot deg. Å sende nakenbilder til andre gutter er vel ikke greit?? OG hva skal hun med de hun har fått? Eksen min sendte bilder av seg selv til ei felles venninne og jeg så de- har aldri blitt så såret noen gang... Er vedkommende glad i deg så gjør de rett og slett ikke slikt. Endret 11. juni 2008 av Ms-Me Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det høres jo ut som et sunt og fint forhold, hvor du bestemmer hva hun skal gjøre med kroppen sin, hvor du roter gjennom PC-en hennes, og hvor det virker som om noe av hovedgrunnen til at du er sammen med henne, er at du får pule på noen. Etter et halvt års forhold, og siden dere virker som om dere er, tja, 17-18 år gamle.. slå opp. Dere kommer ikke til å bli gamle sammen uansett. Lenke til kommentar
indie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 psilocybe sa det bedre enn jeg noengang kunne gjort, men ja. bare få det over og hump på en annen om det er det du bryr deg mest om. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 mhm, men dette er da ingen big deal:) Hva vil du da? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hva skal jeg gjøre? Finnes det andre alternativer? I mine øyne er dette langt i fra utroskap, så hvis det var meg ville jeg forsette forholdet. Men det er muligens ikke svaret du ønsker. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Det høres jo ut som et sunt og fint forhold, hvor du bestemmer hva hun skal gjøre med kroppen sin, hvor du roter gjennom PC-en hennes, og hvor det virker som om noe av hovedgrunnen til at du er sammen med henne, er at du får pule på noen. Etter et halvt års forhold, og siden dere virker som om dere er, tja, 17-18 år gamle.. slå opp. Dere kommer ikke til å bli gamle sammen uansett. Dette er nok det nærmeste vi kommer sannheten her ja - en god analyse Personlig ville jeg dratt litt i piercingene for å stramme henne opp Endret 11. juni 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Personlig ville jeg dratt litt i piercingene for å stramme henne opp :!: Siden vi er alle så personlige her idag, så hadde jeg nok gjort slutt lenge før det. Piercing på brystet til en jente er fy fy. Slike skavanker sømmer seg ikke på en vakker og nydelig jentekropp. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Piercing på brystet til en jente er fy fy. Slike skavanker sømmer seg ikke på en vakker og nydelig jentekropp. Du skjønner visst ikke (blå)bæret du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå