Bandaloginzih Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei alle forum folk! Jeg sitter her med et meget kjedelig problem. Jeg har fagprøve og en av oppgavene mine er å lage et image til en Dell maskin av typen GX620. Problemet er slik at når jeg har laget imaget ferdig, og skal hente det på en ny klient så gjør det seg ferdig, men når windows skal loade så stopper det opp og maskinen rebooter. og slik går den i en evig syklus.... Jeg har prøvd å sette opp imaget 2 ganger, og det har skjært seg begge gangene... nå har jeg hatt dette problemet i 3 dager, og siste dagen med fagprøve er i morgen. Jeg har et kjempe problem hvis jeg ikke får løst dette iløpet av dagen.... håper virkelig at noen har et smart forslag eller to til meg!!! Mvh LangZ Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ser ut som du har eit lite problem, første hadde eg tippe at det kansje kan være noke feil i minne men viss du får den opp å gå før du kjøyre ghost skal det ikkje ha noke og seie (kjøyr ein minnetest får sikkerhets skyld, bruk programet memtest). Kva program bruker du når du lager image? Har du mulighet og oppdater det til den nyaste versjon so gjerde det viss ikkje det er gjordt. Er det Windows XP du kjøyre på den? Har du installert den siste SP3? Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hei. Ja har oppdatert til SP3 på den aktuelle maskina. jeg er ikke sikker på hva programmet heter, men servicen på serveren heter Windows deployment service.... vi kaller programmet bare RIPREP ettersom det er det fila heter som vi bruker for å laste imaget opp til serveren... tenkte jeg skulle prøve å lage image av en annen maskin for å få testet dette... Disse maskinene er nyinnkjøpte, men de er tidligere brukt av andre firmaer... EDIT: har også testet å kjøre ut det ferdige imaget på 2 forskjellige maskiner.... Endret 11. juni 2008 av langz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå