Gå til innhold

Bærbar til Skole, gaming og media: 15,4", 4gb RAM, T8300, 200gb+, 8600m GT, 8k- 10k.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det, men i mine øyne et veldig bra tilbud i forhold til spesifikasjoner som kanskje er verdt å vente på? Den oppfyller jo trådstarters krav på mange av komponentene + han trenger ikke PC akkurat nå så den kan være aktuell selv om de ikke får den på lager før om en måned.

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Pen pris iallefall, ikke spesielt stor fan av Acer Aspire - er man opptatt av byggekvalitet er ikke det akkurat førstevalg - men pen pris og bra spec, men det er Santa Rosa platform og ikke Mendocino/Centrino2, ikke at det betyr all verden da men.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke helt specsene på Acer'en. 65nm CPU, "kun" 3gb RAM, sikkert "lav" oppløsning (det står ikke).

Er kansje litt kravstor da. Man angående chipsett på bærbar. Centrino er ihvertfall, om ikke Santa Rosa og, ikke bare chipsett, men også krav til spesifikk WLAN og en ting til som jeg ikke husker. Jeg vil påstå, selv om jeg ikke har noe spesielt å backe opp med, at selve chipsettet har lite og si. Kansje 10 min ekstra batteri eller noe, men lite og si på ytelsen i "real-world applications". I benchmarks o.l er det nok litt å hente.

Lenke til kommentar

Du kan oppgradere den for 995 kr. Da får du 4 gb ram og Blu-ray, men er enig at prosessoren og oppløsningen er for dårlig i forhold til f. eks m1530, som sikkert er en bedre all-round maskin. Acer'en er kanskje litt mer rettet mot gaming med tanke på skjermkortet.

Edit: Her er link til den oppgraderte versjonen.

Endret av Aye
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Rabattkode?

Hva mener du med det?

Det var kansje tilbudpris før..

Jeg gikk ihvertfall for en med T9300 CPU, 4gb RAM, 1440xNOK oppløsning, 320gb HDD, 9-cellers batteri, Vista Home Basic (kunne velge dette på tlf! Skal ha XP uansett), og så videre. Kom på rundt 10k.

Siden han karen i telefonen var så hyggelig bestemte jeg meg for å bruker 10k istedenfor 8k :p

Lenke til kommentar

Du har gjort et godt kjøp! Sitter selv med en i fanget nå, og er kjempefornøyd med Dell'n. Byggekvaliteten er det veldig lite å utsette på, tror den scorer spesielt høyt her i forhold til Compalen.. :thumbup:

I tillegg er den kjølig, har rundt 70 - 76 grader på GPUen med overclock under gaming med god fps i de fleste spill, så kan fint brukes til det også :)

Noen som vet om det evt. vil kunne gå ann å oppgradere til et 9600M GT når det kommer ut? Er ikke så god på den tekniske biten med tanke på laptoper, mulig det ikke går ann med den nye centrino platformen?

Lenke til kommentar
Du har gjort et godt kjøp! Sitter selv med en i fanget nå, og er kjempefornøyd med Dell'n. Byggekvaliteten er det veldig lite å utsette på, tror den scorer spesielt høyt her i forhold til Compalen.. :thumbup:

I tillegg er den kjølig, har rundt 70 - 76 grader på GPUen med overclock under gaming med god fps i de fleste spill, så kan fint brukes til det også :)

Noen som vet om det evt. vil kunne gå ann å oppgradere til et 9600M GT når det kommer ut? Er ikke så god på den tekniske biten med tanke på laptoper, mulig det ikke går ann med den nye centrino platformen?

Ikke mulig å oppgradere skjermkort dessverre, Dell lodder enten fast skjermkortene eller bruker properitære løsninger. Er det mulig å åpne laptopen uten å bryte garantien (ta bort klister)? Isåfall skal jeg bytte vifter og kjølepasta og så overklokke skjermkortet til 8700m ytelse...

Gleder meg til jeg får den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...