Gå til innhold

Backup av DVD på Mac-maskin.. (hjelp min søster i England;))

Anbefalte innlegg

Min søster i England sitter på en ganske bra Mac-maskin. Hun har klart å kopiere en DVD inn på harddisken og vil nå brenne den ut på en 700MB-plate. Kan dere hjelpe henne? Jeg er nemlig ikke helt sikker..

Selv har jeg bare brukt programmer som Gordian Knot++, men tviler vel på at dette fungerer til Mac!?? Og dessuten er jo DVD-filmen allerede rippet til harddisken, så jeg vet ikke.

Har dere noen tips, så hadde hun sikkert blitt glad for det! :)

Jo. Det er en DVD film. Den tar ca.4Gb paa dataen min. Den har to mapper en heter Audio_TS og en heter video_TS. Inni er det mange andre smaa ting. Mange heter vob. OG noen heter noe annet men det husker jeg ikke. Hvordan kan jeg komprimere? Trenger jeg et spesielt program for det????
Ok, jeg fortsetter litt her. Jeg har en MAc. Den har DVD spiller, men bare cd-brenner. Ikke DVD-brenner. Jeg proever aa brenne paa en 700mg plate som det staar er til baade audio video og noe annet. CD-r tror jeg. Jeg proever aa bruke det brenneprogrammet som er innebygd. Det er saan at naar du tar ut cd, saa spoer den alltid om du vil brenne, og saa gjoer den det. Vet ikke om det har noe navn en gang. Det bare er der. Jeg aapner ikke programmet for aa brenne, bare hiver cd ikonet der jeg har puttet filer i papirkurv, og saa spoer den om jeg vil brenne foer jeg hiver. HJelper det???
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun trenger dette programmet:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcg...id=18193&db=mac

Det beste er å kopiere direkte fra dvd-platen.

Hun velger da divx format i programmet.

Programmet sørger da for at filen blir liten nok til å passe på 1 cd-r plate.

Denne filen brenner hun så på cd.

Til å se filmen/divx-filen anbefaler jeg programmet mplayer. Det finner du her:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcg...id=16623&db=mac

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...