n0stra Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Er det noe mer eksakt bestemt møtestedet...så jeg kan beregne gå-tid? Kart? (Mangler vel det når ok67 ikke skal være med :!: )RandiA http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D703555...%26tab%3Dyellow Her er ec dahls som ligger i denne gaten. Her ser man også overblikk over området. Hovedbygget Lilleby smelteverk ovenfra Smelteverket piper Endret 5. februar 2010 av n0stra Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Skal vi mötes ved Dahls kl. 12? Ved Hovedbygget som syns på n0stres första bild, ungefär där det står en bil i bildet? Endret 5. februar 2010 av HelenaN Lenke til kommentar
HegeLH Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Er det noe mer eksakt bestemt møtestedet...så jeg kan beregne gå-tid? Kart? (Mangler vel det når ok67 ikke skal være med :!: )RandiA http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D703555...%26tab%3Dyellow Her er ec dahls som ligger i denne gaten. Her ser man også overblikk over området. Jeg bodde en gang i tida i Stjørdalsvn. 9, som ligger på hjørnet, mellom Gaden & Larsen og Lilleby smelteverk. Det kan jo være greit å starte der i området, og så nærme seg sentrum etterpå, hvis vi skal finne en cafe!? Kanskje Ramp på Svartlamon kan passe, eller var dere der nettopp? :-) Eller ved EC Dahls som Helena foreslår. Vet ikke hvor det er enklest å parkere...? Endret 5. februar 2010 av HegeLH Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Bare sånn til info, så kommer jeg i morra jeg også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Da går jeg av gårde i rikktig retning jeg...uten kompass og GPS, men jeg tror jeg kjenner vegen og regner med å rekke frem til 12, ganske OK vær også, mildt...håper å unngå snø-byger. Det blir nok hyggelig som alltid. RandiA Lenke til kommentar
n0stra Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Takk for idag, var veldig hyggelig å komme seg ut samt at når solen la seg på det beste var det virkelig gunstig for fotografering. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Takk for idag, var veldig hyggelig å komme seg ut samt at når solen la seg på det beste var det virkelig gunstig for fotografering. Kjempetreff ble det jo...og som vanlig fantastisk fint vær - sol fra skyfri himmel. Kom hjem akkurat nå, sitter og laster inn hundredevis av interessante bilder. Skal si det var en bra foto-løype vi fant i dag. Masse rust og rart, og den ubrukte Dora som vi fikk utforske uforstyrret...spennende greier. Tre nye deltagere også så vi ble jo riktig mange. Interessant det kafé-besøket på Ramp...god mat også. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Marthe (kona) fortalte istad at Ole Johan på Rødde (gården vi var på i sommer) leverer noe mat på kafe Ramp. Og takk for hyggelig treff, folkens. Artig med 3 nye fjes, selv om 2 av dem kom bort for oss på slutten. Dere fant vel noe ekstra spennende på den nedslitte Dora'en. Håper dere som var nye ønsker å fortsette å være med på treffene, og husk å vise oss bilder fra treffet. Tråd kommer når førstemann er klar med egne bilder (som av en eller annen grunn har vært meg de siste gangene ). Endret 6. februar 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Tusen takk fra meg også! En koselig dag som vanlig. Bra med nye deltagere - dere er velkomne! Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Da har jeg laget bildetråd Jeg fant igjen de to andre ved Dora ja. De dro hjem etterpå. Jeg gikk forbi solsiden etterpå, men så ikke noe til dere, og jeg begynte å bli sliten så jeg ruslet bare hjemover. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Da har jeg laget bildetrådJeg fant igjen de to andre ved Dora ja. De dro hjem etterpå. Jeg gikk forbi solsiden etterpå, men så ikke noe til dere, og jeg begynte å bli sliten så jeg ruslet bare hjemover. Vi var inne på Solsiden...måtte ha Steinovnsbakt brød :!: (PS. Bruk mobilen...viktig for fototreffene) Lenke til kommentar
n0stra Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Kanskje man skulle se på mulighetene for flere tema allerede nå? Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å fått sjansen til å ta noen bilder på en bilopphugger som sagt, eller gjenbrukstorg/resirkuleringsstasjoner. Det er vel en stor en på heimdal om jeg ikke husker feil? Noen nevnte Sverresborg også. For de som er interessert i macrofotografering kan jeg skaffe tilveie endel for en fotosession om noen er interessert i denslags og om noen har et sted som passer som et lite "studio" isåfall. Vi snakker da slike: Ved lengre planlegging kan man få tak i kongepyton og kamelon også. Spennende å ta bilder av og lette å jobbe med. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Oi, du verden...slikt har jeg aldri tatt særlig bilder av, fint å fornye repertoar.... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Fint med nye idéer! Det skulle vare veldig artig å få fotografere den typen av motiv, men jeg kan tenke meg det meste. Lenke til kommentar
Sille Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Kanskje man skulle se på mulighetene for flere tema allerede nå? Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å fått sjansen til å ta noen bilder på en bilopphugger som sagt, eller gjenbrukstorg/resirkuleringsstasjoner. Det er vel en stor en på heimdal om jeg ikke husker feil? Noen nevnte Sverresborg også. Sverresborg har noen helt sinnsyke regler for fotografering, som i alle fall fikk meg til å gi opp når jeg begynnte å leke med tanken om å få til noe der. Bilopphuggeri er en absolutt morsom tanke,- har tenkt i de baner selv en del ganger. Burde være mulig å få til. Vi har bilopphuggerier på øysand (Trondheim Bil-demontering), på heggstadmyra (Affa A/S), på sveberg(Trøndelag bildemontering) og på Hell(Bil & Maskinhuggeriet AS) Lenke til kommentar
n0stra Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Kanskje man skulle se på mulighetene for flere tema allerede nå? Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å fått sjansen til å ta noen bilder på en bilopphugger som sagt, eller gjenbrukstorg/resirkuleringsstasjoner. Det er vel en stor en på heimdal om jeg ikke husker feil? Noen nevnte Sverresborg også. Sverresborg har noen helt sinnsyke regler for fotografering, som i alle fall fikk meg til å gi opp når jeg begynnte å leke med tanken om å få til noe der. Bilopphuggeri er en absolutt morsom tanke,- har tenkt i de baner selv en del ganger. Burde være mulig å få til. Vi har bilopphuggerier på øysand (Trondheim Bil-demontering), på heggstadmyra (Affa A/S), på sveberg(Trøndelag bildemontering) og på Hell(Bil & Maskinhuggeriet AS) Har lest endel samt snakket litt med de. Reglen går hovedsaklig ut på retningslinjer for film og produksjoner som krever endring av utseende, plassering av utstyr og lignende som kan føre til ødeleggelser. Forsto det slik at vi da evt gikk under: "Studenter/skoleelever i forb. med oppgavearbeid Fotografering og filming: - Eksteriør, pr. location, pr. dag: kr. 0,- Betaler ordinær inngangsbillett." Og siden vi ikke skal ha med oss modeller, montere lys, endre interiør og denslags er det rimelig tut og kjør med unntak av å betale vanlig inngangsbillett. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Bilopphuggeri kan jo kanske passa fint når vädret er grått og trist, så kanske vi skal ta det i mars (om det ikke ha blivit nydelig vinterväder då igjen)? Om vi får tillatelse forstås. Sverresborg har jeg lust å dra til, men det er nok mer koselig i april eller ändå senare? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Sverresborg er nok for tidleg i april, er nok betre i juni. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Da har jeg sendt en epost til Trondheim bildemontering på Øysand. Kommer tilbake med svaret så fort jeg hører fra dem. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Og da har jeg fått svar fra Trondheim bil-demontering på Øysand: heiJo det kan sikkert gå greit det, bare gi beskjed før du kommer mvh TBD Så da har vi et alternativ der. Har vært nedpå der en gang, og det var ganske sølete, så jeg tror jeg anbefaler støvler når man skal gå på området der (samme hvilken årstid det er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå