Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har gjort seg opp noen meninger om vi bør/skal ha "julebord" i år også? Det var jo en fin suksess i fjor, og vi har jo gjort oss fortjent til god mat og drikke i år også, mener jeg da......

 

Innspill ønskes!!

 

 

(Toppen av frustrasjon: Sitter her med en 85mm f1.4 i hånda,- med _nikon_ fatning, og adapteret befinner seg i posten,- ett sted mellom Hong Kong og her.....)

Lenke til kommentar

Ja,- 85mm f1.4 ja. Spiller ny, hundene mine er veldig snille som kjøper slikt i julegave til matfar. Det er ett aber dog,- på grunn av nikonfatningen kan jeg bare ta i den med hansker på,- har lett for å få utslett av slikt. Håper det blir bedre når jeg får satt på ett nikon-olympus adapter.

 

Julebord ja,- skal vi gjøre på samme måte som sist,- eller skal vi prøve å få til en ny vri på det?

Lenke til kommentar
Ja,- 85mm f1.4 ja. Spiller ny, hundene mine er veldig snille som kjøper slikt i julegave til matfar. Det er ett aber dog,- på grunn av nikonfatningen kan jeg bare ta i den med hansker på,- har lett for å få utslett av slikt. Håper det blir bedre når jeg får satt på ett nikon-olympus adapter.

 

Julebord ja,- skal vi gjøre på samme måte som sist,- eller skal vi prøve å få til en ny vri på det?

Hvor bestilte du det adapteret?

 

Beholder man alle funksjoner med det som AF, etc?

Lenke til kommentar
Ja,- 85mm f1.4 ja. Spiller ny, hundene mine er veldig snille som kjøper slikt i julegave til matfar. Det er ett aber dog,- på grunn av nikonfatningen kan jeg bare ta i den med hansker på,- har lett for å få utslett av slikt. Håper det blir bedre når jeg får satt på ett nikon-olympus adapter.

 

Julebord ja,- skal vi gjøre på samme måte som sist,- eller skal vi prøve å få til en ny vri på det?

Hvor bestilte du det adapteret?

 

Beholder man alle funksjoner med det som AF, etc?

 

Det ble bestillt på ebay. Dette er en linse med manuell fokus, og det er ikke ett fnugg av elektronikk i det, så det er ingen funksjoner å beholde. Adapteret er kun mekanisk, og har til funksjon å holde linsen fast i rett avstand fra sensoren.

Lenke til kommentar
Det ble bestillt på ebay. Dette er en linse med manuell fokus, og det er ikke ett fnugg av elektronikk i det, så det er ingen funksjoner å beholde. Adapteret er kun mekanisk, og har til funksjon å holde linsen fast i rett avstand fra sensoren.

Takker for svar, da er det jo ikke like intressant.

 

Men er det slik at systemene er så forskjellige at man ikke kan lage adaptere som beholder autofokus... spesielt med tanke på objektiv med innebygd fokusmotor, det burde være enklere.

Lenke til kommentar
Men er det slik at systemene er så forskjellige at man ikke kan lage adaptere som beholder autofokus... spesielt med tanke på objektiv med innebygd fokusmotor, det burde være enklere.

 

Ja,- en skulle tro at det var mulig, det eneste jeg vet er mulig er å bruke 4/3 objektiver på m4/3 og fremdeles beholde autofokus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...