HelenaN Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Takk for ännu en koselig fototreff, og stort takk til Japanphoto og Ratleto for overraskelse! Poster mine bilder imorgen. Lenke til kommentar
Sille Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Noen som har gjort seg opp noen meninger om vi bør/skal ha "julebord" i år også? Det var jo en fin suksess i fjor, og vi har jo gjort oss fortjent til god mat og drikke i år også, mener jeg da...... Innspill ønskes!! (Toppen av frustrasjon: Sitter her med en 85mm f1.4 i hånda,- med _nikon_ fatning, og adapteret befinner seg i posten,- ett sted mellom Hong Kong og her.....) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Den kan jeg passe på for deg imens Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (Toppen av frustrasjon: Sitter her med en 85mm f1.4 i hånda,- med _nikon_ fatning, og adapteret befinner seg i posten,- ett sted mellom Hong Kong og her.....) Ja, slikt noe gjør nok Sille skikkelig frustrert ja... :!: Lenke til kommentar
arela Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Trøsta er at det ville tatt like lang tid fra Selbu i juletrafikken. Jeg er med på flatfyll, julebord, middag eller lignende over nyttår. jasså du 85mm ja - hmm PS! jeg foretrekker blått julepapir rundt gromsaker. Lenke til kommentar
Sille Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Ja,- 85mm f1.4 ja. Spiller ny, hundene mine er veldig snille som kjøper slikt i julegave til matfar. Det er ett aber dog,- på grunn av nikonfatningen kan jeg bare ta i den med hansker på,- har lett for å få utslett av slikt. Håper det blir bedre når jeg får satt på ett nikon-olympus adapter. Julebord ja,- skal vi gjøre på samme måte som sist,- eller skal vi prøve å få til en ny vri på det? Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Ja,- 85mm f1.4 ja. Spiller ny, hundene mine er veldig snille som kjøper slikt i julegave til matfar. Det er ett aber dog,- på grunn av nikonfatningen kan jeg bare ta i den med hansker på,- har lett for å få utslett av slikt. Håper det blir bedre når jeg får satt på ett nikon-olympus adapter. Julebord ja,- skal vi gjøre på samme måte som sist,- eller skal vi prøve å få til en ny vri på det? Hvor bestilte du det adapteret? Beholder man alle funksjoner med det som AF, etc? Lenke til kommentar
Sille Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Ja,- 85mm f1.4 ja. Spiller ny, hundene mine er veldig snille som kjøper slikt i julegave til matfar. Det er ett aber dog,- på grunn av nikonfatningen kan jeg bare ta i den med hansker på,- har lett for å få utslett av slikt. Håper det blir bedre når jeg får satt på ett nikon-olympus adapter. Julebord ja,- skal vi gjøre på samme måte som sist,- eller skal vi prøve å få til en ny vri på det? Hvor bestilte du det adapteret? Beholder man alle funksjoner med det som AF, etc? Det ble bestillt på ebay. Dette er en linse med manuell fokus, og det er ikke ett fnugg av elektronikk i det, så det er ingen funksjoner å beholde. Adapteret er kun mekanisk, og har til funksjon å holde linsen fast i rett avstand fra sensoren. Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det ble bestillt på ebay. Dette er en linse med manuell fokus, og det er ikke ett fnugg av elektronikk i det, så det er ingen funksjoner å beholde. Adapteret er kun mekanisk, og har til funksjon å holde linsen fast i rett avstand fra sensoren. Takker for svar, da er det jo ikke like intressant. Men er det slik at systemene er så forskjellige at man ikke kan lage adaptere som beholder autofokus... spesielt med tanke på objektiv med innebygd fokusmotor, det burde være enklere. Lenke til kommentar
Sille Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Men er det slik at systemene er så forskjellige at man ikke kan lage adaptere som beholder autofokus... spesielt med tanke på objektiv med innebygd fokusmotor, det burde være enklere. Ja,- en skulle tro at det var mulig, det eneste jeg vet er mulig er å bruke 4/3 objektiver på m4/3 og fremdeles beholde autofokus. Lenke til kommentar
arela Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Julebord? Noen tanker rundt evnet? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Tenker man både julebord og treff i januar, eller bare julebord? Hvis man tenker treff også, så foreslår jeg å utsette treffet til lørdag 9/1, da førstkommende lørdag (2/1) er litt nære innpå ferietid for en del folk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tenker man både julebord og treff i januar, eller bare julebord? Hvis man tenker treff også, så foreslår jeg å utsette treffet til lørdag 9/1, da førstkommende lørdag (2/1) er litt nære innpå ferietid for en del folk. Ja, førstkommende lørdag er jeg i hvert fall opptatt. RandiA Lenke til kommentar
arela Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Helt enig med dere mht dato. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Siden 2 andre er enige med meg, og ingen andre har skrevet noe, så sier vi herved at treffet i januar er utsatt til 9/1. Ang julebord, så får de som er interessert i det, ta opp den saken. Jeg er ikke allverdens interessert (foreløpig, i alle fall). Lenke til kommentar
Sille Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Synd,- jobber om morgenen den 9. Har definitivt lyst til å finne på noe ganske snart,- noen som blir med på noe? Har langfri fram til mandag morgen nå. Julebord må vi få til ja,- noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvem er disse treffene for egentlig? Lenke til kommentar
Sille Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvem er disse treffene for egentlig? Alle er velkomne på disse treffene, amatører som proffe! Vi er en sosial gjeng som møtes som regel 1. lørdag hver måned med fotoapparatet i hånda. Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hjertelig velkommen xtineze, selv om vi ikke har bestemt noe tid og sted for januartreffet ennå. Mulig jeg må ile sørover til helga, men ikke bestemt enda. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg har nettop fått meg ny kompakt å tenkte jeg skulle bytte ut 300`n med kompakt når tempen begynner å bli levelig igjen... Kan vel ikke forvente annet enn rare blikk og litt baksnakking da regner jeg med... Godt nyttåt godt folk forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå