Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Ja ...

 

Ser ikke ut til å bli noe bra vær i Trondheim neste helg i alle fall. Yr og Pent ser ut til å være enige om det også.

 

Skal ikke tenke litt alternativt da? Er ikke noen som kan skaffe oss et studio og noen modeller, og kjøre litt opplæring i bruk av lys? Eller noen annen form for kursing? Vet det er kort tid igjen. Kanskje noe å tenke på til vinteren istedet?

 

Er Tautra mest ønskelig fortsatt? Bare spør, siden ingen har tatt tak i det. Sille er jo opptatt fremover, så noen andre av oss MÅ ta tak i ting. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par aktive her som fortjener ros/kredit synes jeg. Skal ikke nevne navn, men det er hankjønn og har nylig hatt innlegg i tråden :yes:

Treff til helgen nå, har vært litt ute av mine tanker, da jeg i senere tid har vært opptatt med en kjempe-re-union fest som ble avsluttet i natt, etter mange dagers feiring.

Og til helgen som kommer, lørdagen må jeg delta i en fødselsdag som begynner nokså tidlig. Derfor kan jeg ikke delta på noe langt-og-lenge. Noen er vel nokså opptatt også på andre måter. Helena er i USA, ville nok deltatt hvis hun var hjemme. Men nedlegge de flotte foto-treffene våre må vi i hvert fall ikke. Kanskje det melder seg på flere etter hvert også. Jeg har reklamert litt, på re-Union var det en som hadde fotografert en hel mannsalder, Hasselblad og greier, og brukte fortsatt mest analogt. Han var nysgjerrig på gruppen vår.

RandiA

Lenke til kommentar

Nedlegge treffene våre må vi ikke, selv om jeg har vært litt fraværende i det siste. Blir trolig ikke med denne gang heller ............... Er litt småsyk for tiden, og om jeg er frisk og rask neste helg så er det installering av induksjonstopp mm. som står på programmet. Men i oktober kommer jeg sterkere tilbake (tror jeg).

Lenke til kommentar
Hyttetur hadde passet meg utmerket.

Vi får se på responsen - nå er jo Meråker temmelig midt i Trøndelag, så de som ikke vil ligge over, kan jo komme seg hjem ganske fort.

 

Det er jo ikke en vanlig norsk hytte da,- 100m2, 4 soverom, varmt /kaldt vann, dusj, strøm, 2 kjøkken, 150m å gå, t.o.m. parabol. For de som vil ligge over så er det dyner og puter på plass, dere må kun ha med dyne- og putetrekk og laken, eller en sovepose hvis dere vil det.

 

mat må vi fikse på ett slags vis, det er tilgang til 2 kjøkken med 2 hybelkomfyrer så ett eller annet må vi få til

 

Terrasse rundt hele hytta, utepeis osv,- Naust og båt er det der også + et eventyrlig turterreng rett utenfor døra.

Lenke til kommentar

Du verden, så flott Sille...hadde vært morsomt å være med der en gang ja. Vi behøver vel ikke alltid ha første lørdag..etc. Denne lørdagen skal jeg så tidlig av gårde i en viktig fødselsdags-middag, så jeg kan ikke ha noe lang fotoutfart....man får dessverre aldri både i pose og sekk :no: (Er det bare nå du kan ha den der da? Hadde vært fint å få til en skikkelig fotosamling med overnatting i det miljøet)

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg er også i USA, og har dessverre ikke anledning til å være med. Ellers vil jeg som flere andre her si at foto-treffene helt klart er noe som bør videreføres, det har i alle fall gitt meg (som rykende fersk foto-interessert) mye glede og nytte. Jeg kommer sterkere tilbake ved neste treff :-)

 

-Ulyden

Lenke til kommentar
Du verden, så flott Sille...hadde vært morsomt å være med der en gang ja. Vi behøver vel ikke alltid ha første lørdag..etc. Denne lørdagen skal jeg så tidlig av gårde i en viktig fødselsdags-middag, så jeg kan ikke ha noe lang fotoutfart....man får dessverre aldri både i pose og sekk :no: (Er det bare nå du kan ha den der da? Hadde vært fint å få til en skikkelig fotosamling med overnatting i det miljøet)

RandiA

 

Nei,- Denne hytten er tilgjengelig nårsomhelst, året rundt. Den første helga i oktober har jeg jobbhelg, og det er derfor tvilsomt om jeg kan ta meg fri en hel helg da. Den andre helga i september jobber jeg også, en alternativ helg er da helga 19-20 sept. da jeg har fri hele helga.

Lenke til kommentar
Høstfargene blir jo bare bedre og bedre, så en tur utenfor terminlisten er helt ok for meg.

 

Skal vi prøve å nagle hyttetur til helga 19-20 september da? Har fri den helga og helga etter. Høstfargene er sikkert bedre da.

 

Skal sende en bekjent (norfoto.no) en mail kanskje han kan være med og kjøre bildevisning på lerret i stua på hytta på ettermiddagen?

Lenke til kommentar

Helga 19-20 sept. er jeg ikke hjemme. Helena er heller ikke hjemme enda da, vet jeg. Men dere skal få lov til å dra på hytta for det, altså. :D

 

Ang nå til helga, så virker ikke stemningen helt toppers...? Er meldt regn store deler av dagen også, virker det som. Jeg har ingen gode ideer om hvor vi evt skal dra/være. Men dersom det ikke blir noe mer fart i tråden de neste par dagene, så er det vel ikke noe vits i med noe treff den 5/9? Hva med bare et kafe-treff et sted? At fotografering ikke blir hovedaktiviteten, men å treffes blir det, liksom.

Lenke til kommentar
Helga 19-20 sept. er jeg ikke hjemme. Helena er heller ikke hjemme enda da, vet jeg. Men dere skal få lov til å dra på hytta for det, altså. :D

Ang nå til helga, så virker ikke stemningen helt toppers...? Er meldt regn store deler av dagen også, virker det som. Jeg har ingen gode ideer om hvor vi evt skal dra/være. Men dersom det ikke blir noe mer fart i tråden de neste par dagene, så er det vel ikke noe vits i med noe treff den 5/9? Hva med bare et kafe-treff et sted? At fotografering ikke blir hovedaktiviteten, men å treffes blir det, liksom.

 

Godt forslag. Jeg må som sagt tidlig av gårde i middag.

Randi

Lenke til kommentar

Et alternativ kan jo være å ta noen mer på sparket treff en ettermiddag når været og lyset er OK. Det var jo noen fantastiske farger i skydekket i kveld etter at sola gikk ned.

 

Det blir nok ikke så mange utenbys som blir med på slike kjappe treff, men det kan jo være en mulighet.

Lenke til kommentar
Et alternativ kan jo være å ta noen mer på sparket treff en ettermiddag når været og lyset er OK. Det var jo noen fantastiske farger i skydekket i kveld etter at sola gikk ned.

Det blir nok ikke så mange utenbys som blir med på slike kjappe treff, men det kan jo være en mulighet.

 

Ja, flotte farger..en venninne ringte og gjorde meg oppmerksom, så jeg fikk tatt et par raske bilder. Solnedgang på høsthimmelen det der...

RandiA

Lenke til kommentar
Skal vi prøve å nagle hyttetur til helga 19-20 september da? Har fri den helga og helga etter. Høstfargene er sikkert bedre da.

 

En liten rettelse kommer,- jeg er opptatt helga 26-27 september også, så hvis vi skal på hyttetur så det bli helga 19-20 september.

 

Jeg er for!

 

Bra! Da blir vi i allefall 2 stk. Da gjenstår det bare å reklamere som f... og prøve å dra med oss flere folk. Moderen feiret 70-årsdag på hytta med 48 gjester, så plass har vi nok av. (rigget opp et diigert partytelt i tillegg da men....) Jeg gjentar det nok en gang,- Dagstur for de som vil det, overnatting for de som vil det. Jeg satser på ingen måte på en fyllefest, men på hytta vil jeg gjerne ha noe annet enn brus eller vann til maten.

 

Er det ingen jubel for noe til helga?

 

Såklart må vi finne på noe til helga! Aldri 1. lørdag i måneden uten fototreff!!

 

Helga 19-20 sept. er jeg ikke hjemme. Helena er heller ikke hjemme enda da, vet jeg. Men dere skal få lov til å dra på hytta for det, altså. :D

 

Det var ikke bra,- men det er den ene helga i september foruten førstkommende som passer for meg,- hytta er ledig og forhåpentlig er høstfargene på topp.

 

Ang nå til helga, så virker ikke stemningen helt toppers...? Er meldt regn store deler av dagen også, virker det som. Jeg har ingen gode ideer om hvor vi evt skal dra/være. Men dersom det ikke blir noe mer fart i tråden de neste par dagene, så er det vel ikke noe vits i med noe treff den 5/9? Hva med bare et kafe-treff et sted? At fotografering ikke blir hovedaktiviteten, men å treffes blir det, liksom.

 

Det har visstnok blitt meldt regn forut for en del tidligere treff vi har hatt også, men det virker som om når det er fototreff så er også godværet på plass. Jeg er ikke redd regnet før jeg får føle det på huden, værmeldingene har jeg liten tro på.

 

Når det gjelder 5/9 så må vi få til ett treff da også. Jeg har stor forkjerlighet for sære kafeer og puber, gjerne med jazz på høytalerene og en velfyllt kaffemeny. (en transvestitt som sitter i hjørnet og strikker er ekstra krydder) :ohmy: Noe må vi få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...