Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke helt om jeg blir med. Er ikke såå interessent med bondegårder når du har en på hvert hjørne av huset liksom.

 

Joda, kom igjen. :) Er vel ikke 100% økologiske noen av de som er rundt deg, tenker jeg. ;) Antakelig så er grillmaten verdt turen alene. :thumbup:

 

Noen mulighet for at jeg kan ta med hund som kan stå bundet til bilen mens vi er der?

 

Liten shih-Tzu på 6kg..

 

Sliter litt med hjemme alene treninga sjøhhhh... :p'

 

Jeg er forøvrig med såfremt jeg kan ha med hund eller finner noen til å passe kjøtern... Og 11 funker fint for meg hvertfall.. :)

 

Det ordner seg, fikk jeg beskjed om her av samboeren min.

Lenke til kommentar
Kom igjen å bli med da Runar.. Blir ikke det samme uten deg vettu...

 

Tjaaa.. vet ikke helt. Samboeren og guttene er bortreist i helga, så jeg har ingen til å passe på hundene. Og de er _ikke_ typen til å bli bundet fast bak en bil mens far springer rundt og tar bilder. Dessuten så har jeg aversjon mot bondegårder. Lang historie, men den ene bonden som er nabo har en vesentlig rolle i historien. Nå sier jeg slett ikke at alle bønder er slik som han, men .... Hvis noen vil høre historien så kan jeg godt fortelle den her, den er ganske lang og underholdende.

Lenke til kommentar

Gammel info, les hvis du allerede ikke har lest:

 

Foreløpig værmelding ser mer eller mindre perfekt ut. En blanding av varslene fra Yr, Pent og Storm vil si 23-27 grader, delvis skyet eller skyet. Ikke noe regn. 1-3 m/s vind.

 

Litt mere info om hvor vi skal hen:

Gården heter Lysklæt (kart her, står dog Lysklett på kartet). Har snakket med Rødde folkehøgskole om parkering der, siden det ikke er så langt unna, men de skal ha et brullyp der, så det gikk ikke. Så da blir det litt trangt oppe hos Ole Johan (som eieren heter), men vi får det vel til. Men prøv likevel å få til å kjøre flest mulig sammen pr bil.

 

Gården ligger 6,6 km fra Heimdal sentrum, og 16,7 km fra Trondheim sentrum.

 

Veibeskrivelse:

Ta av ved Sandmoen, kjør mot Klæbu. Ta av til høyre ved skiltet mot Rødde like før man er ferdig med sletta og skal begynne stigningen over mot Tanem/Klæbu. Følg veien ned til første kryss. Der tar man til venstre, sånn at man får innkjøringa til Rødde folkehøgskole på høyre side like etter. Etter å ha passert Rødde folkehøgskole, så er det 2. (grusvei-)avkjøring til venstre, nesten i bunnen av bakken. Oppe i heia ligger der ligger gården vi skal være på. Pass på å ikke ha for stor fart opp bakken etter fjøset, sånn at man ødelegger grusveien.

 

 

 

Ny oppsummering:

 

Værmeldinga ser fortsatt bra ut, men ikke fullt så varmt (klar himmel, og 18-21 grader, 2-4 s/m vind).

 

Det blir grillribbe (istedet for koteletter), en stor pølse, potetsalat og noe grønt ved siden av. Før grillingen blir det vaffel med syltetøy og rømme. Kaffe blir det også. Alt er økologisk. Alt dette for 130,- pr pers. Husk å ta med nøyaktig beløp!

 

Det blir som sagt kaffe, men ta med drikke selv. For de som ikke er redd for økologisk sitronbrus som er gått ut på dato, er det 5,- for en halvliter. Vann kan selvfølgelig skaffes.

 

Ta med gummistøvler. Det er tørt og greit der vi skal være, men dyr går løs på området. Dersom man skal ut og gå litt i området, er det veldig greit med gummistøvler.

 

Parkering:

Det ser ikke ut til at vi blir altfor mange, så hvis noen samkjører litt, blir parkering ikke et problem. De som kommer sist, må kanskje parkere halvveis nede i bakken. ;)

 

Vi starter kl 11. Vafler i 12-tida. Grilling i 15-16-tida? Det er mulighet til å bli videre utover dagen etter dette, dersom man ønsker det.

 

Dyr på gården pr idag: 2 ponnier (ikke gårdseier sine), en del høner og noen haner, 8 ung-gjess, masse griser, noen sauer, og en liten katt som heter Gråpus. Det er også kyr m.m. nede i fjøset som drives av Ole Johan, men det ligger ikke oppe ved der vi skal være. Vet heller ikke om vi får gå innom der. Men oppholder man seg mer enn 1,5 minutt der inne, stinker alt man har på og med seg av fjøs, altså.

 

Toalett: Utedo.

Dersom man overhodet ikke vil bruke dette, så kan man få låne et toalett inne i hovedbygningen hos noen polske arbeidere som bor der.

 

Deltakerliste:

RandiA

Chris300

HelenaN

MLang

arela

HegeLH

Ratleto

 

Kanskje:

RambaZamba

Karl-Peder

 

Prøver fortsatt å overtale:

Sille

 

Hadde håpet på flere på dette treffet, men... :hmm:

 

Edit: Og husk at fordi gårdseier kjører opplegget her uten å tjene penger på det (antakelig med litt tap), så skulle han få bruke bilder vi tar til hjemmeside o.l. Vi som tar bildene har selvfølgelig rettighetene til bildene, men Ole Johan skal få bruke bilder han ønsker vederlagsfritt (inntil en fornuftig grense, såklart).

 

Edit 2: Vi gjør foreløpig klart mat til bare 10 personer, så vi MÅ ha beskjed så fort som mulig dersom flere skal være med.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Deltakerliste:

RandiA

Chris300

HelenaN

MLang

arela

HegeLH

RambaZamba

Ratleto

 

Kanskje:

Karl-Peder

 

Prøver fortsatt å overtale:

Sille

 

Takk for tilbudet, RambaZamba, men det som må gjøres, er stort sett matlagings-ting, og det står samboeren min for det meste for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...