Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Ja, jeg håper selvfølgelig treffet blir som vanlig på første lørdag i måneden. Men om været blir helt håpløst, så bør vi flytte det en uke, og se om det blir bedre da. Kan selvfølgelig være enda verre den lørdagen, men da får vi avtale hva vi evt gjør. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Supert at folk vil være med på Rødde. :) Og ja, Are. Du skal ta med kamera. Kjenner jeg gårdseieren rett, kan vi godt komme i 10-11-tida, og bli til godt utpå kvelden. Og så lang tid bruker du ikke på å spise. :p

 

Edit: Og ja, jeg snakker om juli.

 

Jeg aner en spisekonkurranse her :) I'm in! :w00t:

 

(..skal nok få tatt noen bilder også :) )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det vel på tide å begynne å tenke på hva vi skal gjøre på neste treff, dvs. den 6. Juni?

 

Jeg ble meget tent av forslaget til Karl-Peder ang. Festningsverkene oppe i Verdalen, men det blir ett stykke å kjøre da. For min del har jeg flere alternativer;

 

Munkholmen,- Har aldri vært der i edru tilstand, kun en gang i forbindelse med en firmatur, som jeg desverre ikke husker så veldig mye av.

 

Langøra,- Sandøra som ligger ute ved sjøen ved Stjørdal,- meget spesiell vegetasjon, med gress, kreklinglyng, nypekratt og furu. Masse fugler, mulighet for å bade. Har vært et gammelt rettersted, der de halshugde og tok livet av hekser. Trenger båt for å komme ut dit, men det kan jeg ordne. Bål, pølse og kaffekoking på stranda.

 

"Hardcore" fjellfototur,- Har tilgang til 100m2 (9 sengeplasser) hytte med strøm og innlagt vann på fjellet i Meråker(10km fra meråker sentrum, 200m fra parkeringsplass). Fjell og skogterreng. De som er mest hardcore kommer fredag kveld/lørdag morgen og drar ned igjen på søndag, "Wannabees" kommer lørdag morgen og drar ned igjen lørdag kveld.

 

Kanonene på Austrått,- Tur på andre siden av fjorden med omvising i det sinnsyke store anlegget rundt og under kanonene på austrått. Kanonene (3stk.) har stått på det tyske skipet Gneisenau, og har en diameter på ca 40cm. De var kapable til å skyte 900kg stål og dynamitt inn til Trondheim sentrum. Bør oppleves, og bør kombineres med en tur innom Austråtborgen.

 

Hegra Festning revisited,- samme opplegg som sist, men med åpen kafè, omvisning og åpent museum.

 

edit;- lagt inn linker

Endret av Sille
Lenke til kommentar

Min stemme går til Munkholmen/Langøra. Aldri vært på Munkholmen, og bare vært på Langøra (om jeg har forstått Sille rett) i uniform. :)

 

På Langøra er det vel sånn at dersom man har 4-500mm, så kan man se ansiktsuttrykkene til folk ombord i flyene som tar av eller lander? :p

 

Edit: Jeg har forresten ingen bil den 6/6, så jeg trenger skyss dersom vi skal langt avgårde.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Min stemme går til Munkholmen/Langøra. Aldri vært på Munkholmen, og bare vært på Langøra (om jeg har forstått Sille rett) i uniform. :)

 

På Langøra er det vel sånn at dersom man har 4-500mm, så kan man se ansiktsuttrykkene til folk ombord i flyene som tar av eller lander? :p

 

Tja,- er du litt vågal og tør å bevege den inn på militært område så kan du vel omtrent kjenne varmen fra jetmotorene når de tar av. Men, det er kun nordre halvdel som er tilgjengelig for den gemene hop, så vi holder oss der. 300mm skulle holde ja.

Lenke til kommentar

Austrått og munkholmen er intressant for meg.

Jeg har jo sett den andre store kanonen i Norge og kunne gjerne tenkt meg og sett fler... ;)

 

Ellers så har jeg bodd i trh i 11år og enda ikke vært på munkholmen...

 

Er ikke meråker bare en stopp på fartsetappen til sverige da??

Lenke til kommentar
Austrått og munkholmen er intressant for meg.

Jeg har jo sett den andre store kanonen i Norge og kunne gjerne tenkt meg og sett fler... ;)

 

Ellers så har jeg bodd i trh i 11år og enda ikke vært på munkholmen...

 

Er ikke meråker bare en stopp på fartsetappen til sverige da??

 

Den andre? Trodde Adolf-kanonen (det er egentlig 3 stk, men kun en er ordnet for besøk) i Harstad var den største landbaserte kanonen jeg. Mulig jeg er feilinformert.. Hvilken kanon snakker du om?

Lenke til kommentar
Kanonen på fortet er verdens nest største gjenværende kanon. Den største, kalt «Adolf», er plassert på Trondenes fort utenfor Harstad. 38 cm-kanonen er sjelden i europeisk sammenheng.

 

Ohje :fun:

 

BigToys indeed. Vansklig å få det større.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Merkelig så mange som er opptatt av canon :thumbdown:

Adolfan på Trondenes var over 40cm i diameter da jeg var der - jeg tror nå også at det var 4 stykker.

Jeg tar gjerne turen ut av byen. :w00t:

:!: :!: ..nå tenkte jeg i andre baner, eller rettere sagt canoner, kjøpte meg et nytt i dag.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...