Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16. mai er jo også en fin dag.

Jeg har tomme minnekort, bør vel gjøre noe med det!

:!: Det har jeg også...men det passet med en skikkelig foto-pause nå etter hele April-festen, og så har jeg jobbet hardt for å komme ajour med redigeringen og tagging av bilder...ser ut til at jeg nærmer meg målet nå, har fotograferings-forbud til alt er redigert ferdig.

Neste treff blir jeg i Oslo, så det blir det første treffet jeg ikke får med meg i Trondheim...(Hvis dere ikke da flytter dag... :!: )

RandiA

Lenke til kommentar

Hvis det er greit, så satser vi på treff på økologisk drevet gård lørdag 4. juli. Har fått snakket med eieren, og det burde gå i orden. Vi ble enige om at det var finere der i juli enn juni, og det er også høstet grønnsaker i juli, noe det ikke er enda i juni.

 

Men, jeg foreslår at vi planlegger det slik at dersom det regner 4/7 , så prøver vi å utsette treffet en uke. Dette var ok for gårdeieren. Litt regn går, men ikke mengder, synes jeg.

 

Midlertidig grillmeny er 1 kotelett og 1 (stor) pølse, potetsalat og noe grønnsaker. Alt er økologisk hele veien, og porsjonen er stor nok selv til de største karene. Prisen på dette blir 100-125,-. Det må finregnes litt før prisen er helt klar. Det var ønskelig at gårdseieren kan bruke bildene som tas den dagen til webside/brosjyre e.l. siden han antakelig går i null eller litt i minus på maten, og at han er så snill og tar oss imot. :)

 

Transport er enklest ut der med bil (kommer tilbake senere med kart), men det er i nærheten av Rødde folkehøyskole.

 

Og husk gummistøvler.

Lenke til kommentar

Det höres kjempebra ut! Jeg gleder meg allaredan. :)

 

Sambon og jeg hade planerat att ta en tur söderut i Norge (typ Sognefjord, Geiranger etc.) ca 7 juli och då riskerar jag ju att missa fototreffen om den blir framflyttad. Just denna treff vill jag väldigt gärna bli med på, så jag funderar på att flytta lite på vår resa. Är det noen här som vet om det är för tidigt att resa redan ca 20 juni? Vi vill att det ska ha hunnit bli lite grönt och fint. Eller är det bättre att flytta resan längre in i juli?

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Vil tro dere kan få en bedre tur nedi der om dere trekker den lengre ut i juli. Skikkelig sommer er det sjeldent før slutten av juli og begynnelsen av august.. Såfremt der ikke vil se litt av den gamle snøen da såklart.. :p

 

Da jeg bodde på sørlandet regnet vi sommeren fra 1mai til 1oktober ca, men etter å ha bodd oppi her noen år regner jeg sommeren(om det er noen da) fra kanskje midten av juni til slutten av august...

Lenke til kommentar

Tack för alla bra svar! Det höres helt klart ut som att mitten av juli kan vara en bra tid att resa dit.

 

Geiranger er jo ikke akkurat fjellet da..

 

Uansett mente jeg at sommeren er absolutt best fra juli og utover.. Minuset er jo selvsagt også at det er flere turister der nede.. :p

 

Ja, det var ju det där med turister... :D Vi har tänkt försöka undvika de största horderna av folk, men jag tror att mitten av juli kan vara OK. Det är säkert värst i augusti.

Lenke til kommentar

Supert at folk vil være med på Rødde. :) Og ja, Are. Du skal ta med kamera. Kjenner jeg gårdseieren rett, kan vi godt komme i 10-11-tida, og bli til godt utpå kvelden. Og så lang tid bruker du ikke på å spise. :p

 

Edit: Og ja, jeg snakker om juli.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...