Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arela: Biologen Helena har talt. Det var svaner vi fotograferte ved Leirfossen idag. :)

 

De som var der idag, heter Cygnus cygnus (Sangsvane), og er mer sjeldne enn de "vanlige" svanene, som heter Cygnus olor (Knoppsvane).

 

Så da vet vi det. Takk Helena. :)

 

Edit: Og de grå sangsvanene er ungfugler, ikke hunner, sa Helena.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Arela: Biologen Helena har talt. Det var svaner vi fotograferte ved Leirfossen idag. :)

 

De som var der idag, heter Cygnus cygnus (Sangsvane), og er mer sjeldne enn de "vanlige" svanene, som heter Cygnus olor (Knoppsvane).

 

Så da vet vi det. Takk Helena. :)

 

Edit: Og de grå sangsvanene er ungfugler, ikke hunner, sa Helena.

 

 

Det finnes bare to typer fugler: pippipper og gakkgakker. Svaner er gakkgakker, uansett kjønn og farge. Verden blir så mye enklere på den måten. Tidligere i vinter var de forresten nede ved Marienborg, unge som gamle. Fikk knipset noen jeg også.

Ellers: lørdag klokka 12, oppmøte ved inngangen til Byarkivet (under oppkjøringsrampen til parkeringen? Derfra bør det være mulig å finne en ubåt eller to? Eller er noen her nok lokalkjent til at de kan tipse om et mer konkret oppmøtested? Jeg lover å bli mer forsiktig med å si at vi skal zoome oss inn på et bestemt sted. Jeg har lært nå. ;-)

Lenke til kommentar

Ratleto - jeg gløttet i wiki, men fant ingen som passet, så jeg godtar Sangsvaner :)

Derimot fant jeg Stokkand og Kvinand.

 

Det er fint å vite hva det er, så finner en tilbehøret lettere i kokeboka.

 

chris300 med diesel 300 :thumbup:

Endret av arela
Lenke til kommentar
Har aldri vært der jeg, men kommer fra Dragvoll, over Strindheim, og ned ved det gamle bryggeriet tror jeg, og går så....???

RandiA

 

. . . . . dreier du til venstre i rundkjøringa v/bryggeriet, og går i retning byen. noen hundre meter borte i gata fortsetter strandveien mot svartlamon. der går du ned mot havna og i retning dora, som på det tidspunktet bør ha vært synlig i lang tid. altså: til venstre i rundkjøringa og deretter første til høyre og langs kaia.

Lenke til kommentar
Har aldri vært der jeg, men kommer fra Dragvoll, over Strindheim, og ned ved det gamle bryggeriet tror jeg, og går så....???

RandiA

. . . . . dreier du til venstre i rundkjøringa v/bryggeriet, og går i retning byen. noen hundre meter borte i gata fortsetter strandveien mot svartlamon. der går du ned mot havna og i retning dora, som på det tidspunktet bør ha vært synlig i lang tid. altså: til venstre i rundkjøringa og deretter første til høyre og langs kaia.

Takk skal du ha, Ole...vet sånn omtrent hvor det er, men har aldri vært nær inntil...burde ha vært på Statsarkivet der, var mye på det før de flyttet.

RandiA

Lenke til kommentar

Om du begynner å leve på pizza og øl, lar vær å vaske deg etter du har vært på dass, begynner å pille deg i nesen, begynner å spise av snopet som står på bardisken og drikker sølevann mens du sitter der(øl drikkes hjemme) så skal du se du får et imunsystem som tåler ALT... hehe..

 

Er ikke utprøvd selv og det kan sikkert være like greit å drikke tran... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...